Guitar Hero: Warriors of Rock – návrat zadýchaného krále
Guitar Hero Recenze Guitar Hero: Warriors of Rock – návrat zadýchaného krále

Jakub Vitásek

Jakub Vitásek

3

Otlačené prsty, tvrdá hudba, plyskýře, zábava, znepřátelení sousedé a inovace. Co nepatří do výčtu atributů nejnovějšího Guitar Hero? Čtěte dál.

Všichni jistě velmi dobře znáte sérii hudebních her Guitar Hero, jež poprvé v herní historii přinesla dostatečně nenáročnou hratelnost, aby si ji vážně užili všichni. Díky speciálním kytarovým ovladačům se později hry staly skutečně výbornou zábavou, ale i simulátorem pro hudební nadšence. Po vzoru konkurečního Rock Bandu pak byly do série integrovány i další nástroje jako bicí souprava a mikrofon. A právě to nastartovalo vlnu popularity, která nicméně poslední dobou vcelku utichá. Zlepšili situaci Rytíři Rocku?

Dobrý, lepší, nejlepší

Jako většina ostatních her potřebuje i Guitar Hero k navození jakéhosi dojmu formy svůj vlastní příběh. Tentokrát tomu není jinak: vybraní rockeři se vydávají na nebezpečnou cestu za získáním ztraceného artefaktu, jenž dává hudebníkům víc, než jen inspiraci a motivaci, ale zejména talent a umění. Díky tomuto nepodstatnému příběhu, který nás sází do role vybrané postavy, se nicméně setkáváme s první a také téměř jedinou inovací. Je to prvek důvěrně známý hráčům RPG, od nějž si Neversoft vypůjčil možnost vylepšování vlastností postavy. A funguje výborně. Vše je tak trošku podobné takzvaným „perkům“ z multiplayeru posledních dílů série Call of Duty, lze totiž například zapnout schopnost zmírňování trestných bodů za chyby či zvýšit počáteční hodnotu exponentu skóre. To přidává hráčům motivaci k opravdovému dohrání dějové linky bez větších frustrací.

S kariérním režimem mělo totiž Guitar Hero vždy problém: nikomu se příliš nechtělo hrát skladby, které nezná nebo nemusí, když si ty své mohl kdykoliv v klidu zahrát v režimu quickplay. Mód rychlé hry, kde jsou všechny songy již odemčené, se však ukázal jako velmi špatný nápad – příběhová kampaň zůstala bez většího povšimnutí a celá hra od něj byla v podstatě hermeticky oddělena. Stejnou chybu dělá i tento díl, když nabízí oba módy zároveň, alespoň tedy situaci zčásti zlepšuje zmiňovanou integrací novinek do hratelnosti kampaně. Ta je samozřejmě přístupná jak pro jednoho hráče, tak pro celou kapelu.

Skvělý výběr, skvělé znění

Guitar Hero: Warriors of Rock nicméně exceluje ve svém výběru skladeb, což se dalo čekat. Nejde o žádný zanedbatelný přídavek, je zde totiž k okamžitému dostání nad 93 songů, pokud přitom ještě vlastníte Guitar Hero: Metallica, potěší vás skutečnost, že jde do seznamu skladeb WoR přenést až 39 písniček. Stále také skvěle pracuje stahovatelný obsah za symbolickou cenu několika dolarů, což jistě za některé tracky stojí.

Ti, které zajímá audiovizuální provedení budou každopádně potěšeni novým designem prostředí a samotného vystupování vaší kapely. Nádherně zpracovaná je píseň Bohemian Rhapsody od skupiny Queen, v níž se, jako ve většině songů od této skupiny, objevuje druhý i třetí zpěv. A jelikož je Bohemian Rhapsody opravdu založena na dynamickém zpracování, chovají se tak i postavy na pódiu. Při mnohonásobném zpěvu se například sejdou u mikrofonu a krásně vystihují atmosféru videí a koncertů Queen. Co se týče zvuku, všechny skladby na disku jsou klasicky ve vysoké kvalitě a není s nimi žádný problém.

Za zmínění samozřejmě stojí i několik herních režimů hratelných po síti, ty nicméně prošly oproti předchozím dílům skutečně malým počtem změn a inovací. Online hraní však zůstává stále nadmíru zábavným, záleží ale na hráčích, jejich znalosti hry a komunikaci.

Guitar Hero je zkrátka zadýchanou sérií, která se ještě z posledních sil snaží nastavovat kaši. To rozhodně není špatně, dokud kaše pořád chutná a vypadá dobře: skvělý výběr skladeb a výborná hratelnost tu pořád jsou. Jak jsme ale na začátku avizovali, do výčtu atributů Warriors of Rock opravdu nepatří inovace. Situace je jednoduše podobná problémům, do nichž se dostávají právě legendární rockové kapely – všichni už hity slyšeli, ale co nabídnout teď, když posluchači chtějí čerstvou hudbu? Metallica se s tím kontroverzně porvala, Guns’n’Roses dělají, že žádná taková krize není a Kiss se nechávají unášet sonickou vlnou. Je však jen na Neversoftu, jak si se svým aktuálním stavem poradí. Konkurence ve formě Rock Band 3 je totiž nemilosrdná.

Guitar Hero

Fanoušky rockové hudby tento díl více než potěší. Ti, co čekají novinky, však odejdou s prázdnou. Není zde nic nového, pro co by se vyplatilo přecházet ze starších dílů – kromě nových skladeb. Ty jsou výborným přídavkem a zejména proto dostává hra takové hodnocení, jaké dostala.

skladby
hratelnost
propracovaná vizualizace