Hitman: Sniper Challenge - zabijácká jednohubka
Preview Článek Hitman: Sniper Challenge - zabijácká jednohubka

Hitman: Sniper Challenge - zabijácká jednohubka

Daniel Kremser

Daniel Kremser

6

Máte předobjednané Hitman: Absolution? Pak se můžete těšit i na kvalitně vyhlížející bonus, který autoři opravdu dobře vymysleli.

Reklama

Běžný bonus k předobjednávce má většinou podobu kartičky s kódem, který vám přidá nějakou tu totálně nepotřebnou a slabou brokovnici nebo ještě lépe, odpornou havajskou košili. To však není případ věhlasného nájemného zabijáka s hlavou skvěle se hodící do regálu v supermarketu.

Agent 47 má prostě styl a k havajským košilím by se nikdy nesnížil. Kdepak, ten speciální kódy vyměnil rovnou za celou bonusovou gamesu s názvem Hitman: Sniper Challenge, která trefně doprovodí vydání většího Absolution.

Každého daleko více než nějaké řečičky okolo zajímá praktická zkušenost a i toho jsou si v IO Interactive dobře vědomi. Vybraným novinářům se tak dostalo možnosti se na hru kouknout již nyní. Takže jak Sniper Challenge vypadá v pohybu?

Nejedná se ale přitom pouze o bonus k předobjednávce! Jde také o skvělou reklamní kampaň. Jelikož se hra objeví na konzolích 6 měsíců před regulérním pokračováním série, může Sniper Challenge udělat skvělé promo a to už za tu námahu rozhodně stojí! A že to IO Interactive myslí sakra vážně musí každému být jasné hned na první pohled.

Stejný rodokmen

Stejně jako Absolution i Sniper Challenge totiž pojede na zcela novém enginu studia a rozhodně se nejedná o nějakou rychlokvašku. S myšlenkou samostatně stojící sniperské hry pracuje jádro vývojového týmu IO Interactive už nějaké 3 roky a na výsledném produktu to opravdu jde vidět.

Grafika následuje směr, který udalo Absolution a celý herní svět, respektive střechy budov tonou v lehce tamějším odstínu, který trefně rozbíjejí různé odlesky a v menšině se vyskytující pastelové barvy. Sniper Challenge v podstatě skvěle slouží jako takový menší test před "velkým" Hitmanem, jenž může dát autorům mnoho informací o funkčnosti enginu.

Zadání probíhá povedeným video briefingem, který již tradičně vede Diana Burnwood. Dozvíte se totožnost cíle, jeho polohu, detaily o jeho ochráncích a nějaký ten tip do začátku. Prosté, jednoduché a výstižné.

Tato skutečnost je v podstatě výhodná pro obě strany. Hráči si mohou milovanou hru takřka osahat s poměrně velkým předstihem a vývojáři na oplátku dostanou dostatek poznatků na odladění bugů a špičkovou optimalizaci.

Kdo skončí výše?

Stejně jako titul svébytně vypadá, tak se stejně i hraje. Jelikož je Sniper Challenge od začátku postaven jako samostatná hra, má hned několik komplexnějších mechanik, které by vás měly na nějaký ten čas u televize, potažmo monitoru, udržet.

Základem celého konceptu je světový žebříček hráčů. Pokaždé, když misi odehrajete totiž dostáváte podle jejího provedení určitý počet bodů, které jsou pak zaneseny do žebříčku, v němž se můžete poměřovat nejen se světovou špičkou, ale třeba překonávat i výkony svých přátel. Sniper Challenge prostě hraje na tu nejspolehlivější strunu, a sice zdravou soutěživost.

Jedná se o samotstaně stojící bonus k předobjednávce Hitman: Absolution, jenž obsahuje jednu zhruba 20 minut dlouhou misi.

Pokud totiž chcete být hvězdou celé hry a vyhřívat se v zabijáckém ráji příček nejvyšších, musíte nejdříve dokázat, že na to máte. Ono totiž provést exekuci 15 chlapů zcela potají a ještě perfektními headshoty není úplně nejjednodušší.

Puntičkář zvítězí

Věřím, že někteří si teď musejí klepat na čelo a říkat si, že něco podobného je nemožné. Jak asi budu schovávat mrtvoly, když se nemůžu hnout ze své vzdálené pozice? Fígl je v tom, že vy třeba těla můžete dobře mířenou ranou nechat přepadnou přes okraj střechy nebo například do výtahové šachty. Stačí jen počkat na ten správný moment. Celý level je speciálně postavn tak, aby umožňoval nejen toto, ale i mnohem více. Kouzlo Hitmana vždy bylo v plánování a chladné vypočítavosti a tento pocit nevymizel ani z tohoto bonusu.

Samotná mise již probíhá posle postupu udaného v samotném preview. Prostě likvidujete strážné, snažíte se dosáhnou co nejlepšího skóre v co nejkratším čase a pokud možno také využíváte okolní prostředí. Ukázaná mise se třeba odehrávala na střeše mrakodrapu během honosné párty. Mohli jste tak využít davu lidí k překrytí hluku a odvedení pozornosti.

Lze si tak třeba hrát s prostředím. Na protivníky můžete shazovat lešení, používat výbušné kanystry a nebo prostě a jednoduše využít většího davu lidí či okolního hluku, který přehluší vaše činy.

K dosažení maximálního počtu bodů ale nestačí ani důmyslné odklizení ještě teplých těl nebohých bodyguardů a použití nějaké té vychytávky přímo v designu levelu. Ve hře totiž budou zakomponovány i různé killstreaky a achievementy, bez jejichž splnění moc bodíků nedostanete. Svou váhu má dokonce i čas. Šneci zde úspěch rozhodně nenajdou. Přeci jen ale dostanete menší pomoc.

Lákavá odměna

Autoři totiž naštěstí pamatovali i na vylepšovatelný arzenál a speciální schopnosti, jenž získáte právě za poctivé plnění speciálních výzev a achievementů. K dispozici je třeba možnost na chvíli zadržet dech, získat rychlejší přebíjení, lepší kulky a nebo třeba větší zásobník. Autoři navíc při velkém zájmu hráčů nevylučují ani postupné přidávání nových zbraní a dalších levelů. Přeci jen to prý není úplně nejjednodušší úloha.

Závěr úkolu pak samozřejmě patří finální exekuci cíle, který si zajisté patřičně vychutnáte. Pak už tady máme jen výše zmiňovaný a velice důležitý žebříček. V čem na nás prezentovaná část neudělala dojem je AI nepřátel. Autoři o ní vůbec nemluví a zřejmě vědí proč. Bodyguardi si nejsou sto najít žádný kryt ani když vědí, že jsou pod útokem odstřelovače a základní logika jim také někdy dělá problémy.

Podle producenta hry si v IO Interactive totiž opravdu vyhráli s pocitem ze střelby a především pak se zvukem. Nechybí tak ozvěna a opožděný zásah oproti zvuku na větší vzdálenost. Navíc se zde pracuje i s reálným rozptylem a směrem zvuku. Když tak třeba něco nešikovně rozstřelíte, může hluk přilákat opodál stojící stráže, které přirozeně poznají odkud zvuk přišel.

Na závěr pak musím pochválit i pocit ze střelby. Díky všemožně se kývající kameře a podařeným mířidlům působí celá hra poměrně autenticky a své k tomu dává i lehký náznak balistické dráhy. Pořád se však ještě bavíme o arkádě.

Chutný předkrm

Zatím víme o Sniper Challenge pouze základy, ale již teď nechává pozitivní dojem. Jde vidět, že když se chce, jde i menší bonus udělat poctivě a autoři tohoto dílka si zaslouží velkou pochvalu. Základy totiž fungují na jedničku, díky získávání stále nových vylepšení a velkému počtu výzev hra vůbec nepůsobí nudně a my už se na překonávaní statistik přátel nemůžeme dočkat.

Na druhou stranu ovšem panují jisté obavy o délku jediné obsažené mise a oslnivý dojem v nás prozatím nezanechala ani AI. Ale pořád je nutno mít na paměti, že se jedná o "pouhý" doplněk k Hitman: Absolution a ve světle tohoto faktu prozatím nemáme co vytknout.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama