Hororová hra SOMA prodala 92 000 kusů během 10 dnů
Soma Novinka Hororová hra SOMA prodala 92 000 kusů během 10 dnů

Hororová hra SOMA prodala 92 000 kusů během 10 dnů

ElementGamer

ElementGamer

19

Aby ale vývojáři získali všechny peníze z rozpočtu, musel by titul prodat třikrát tolik.

Reklama

Není divu, že leckdo pochyboval o úspěchu hororovky SOMA, která se na naše počítače a PS4 dostala přesně 22. září. Všechny pochyby ale rozptýlila nejnovější zpráva od Frictional Games, která poukazuje na to, že se titulu prodalo od vydání přes 92 000 kusů. To je velmi úctyhodné číslo. Bohužel to prý ale ani zdaleka nevrátilo všechny peníze, které do hry vývojáři investovali. I tak nejde o špatný výsledek a tvůrci doufají, že do konce měsíce přesáhnou hranici 100 000 kusů.

„Peníze, které jsme zatím získali, bohatě zaplatí firemní výdaje na příští 2 roky,” svěřilo se studio na Facebooku. „Prodeje jsou velmi dobře, denně se prodá zhruba 2 000 kusů. Počítáme s tím, že toto číslo časem klesne, ale bude zajímavé sledovat, kde se pád zpomalí a stabilizuje.” Hra je pro vývojáře momentálně prioritní záležitost a jejich vlajková loď.

„I když se prodeje více a více zvětšovaly, jak se blížilo vydání, stejně velkou část našich běžných příjmů tvoří tituly, na kterých jsme před lety pracovali,” vysvětluje Frictional. „Takže naše denní prodeje jsou ve finále mnohem důležitější, než počet kusů, jež jsme prodali do této doby.” Podle všeho se výsledky nápadně blíží Amnesii: The Dark Descent a A Machine For Pigs, takže týdenní prodeje se drží mezi 20 000 a 120 000 kusy.

„Naším cílem je dosáhnout 100 000 prodaných kusů během jednoho měsíce a s těmito výsledky by mělo být jednoduché se tomu přiblížit, dokonce možná i s pár kusy přesáhneme,” pokračovalo ambiciózní studio. „Samozřejmě to neznamená, že tím pokryjeme všechny naše výdaje na hru. Aby se tak stalo, museli bychom prodat třikrát tolik. Ale jelikož nám práce na tomto projektu zabrala přes 5 let, není kam spěchat.”

„Jednou z nejlepších věcí na vlastním financování SOMA je, že všechny získané peníze jdou do našich kapes a mohou být využity přímo na budoucí projekty. V tom případě na nás není vyvíjen žádný nátlak, abychom pokryli náklady za co nejkratší dobu, takže dokud budeme mít tolik, abychom mohli jít dál, jsme za vodou.”

Nechybělo ani vyjádření k poslední (a ne příliš povedené) Amnesii - A Machine For Pigs - a jak zpomalila prodeje The Dark Descent.

„Viděli jsme to u A Machine For Pigs, jakmile hra vyšla, pravidelné prodeje The Dark Descent klesly sotva na polovinu,” dodali vývojáři. „Nebylo to neočekávané, ale stejně je trochu zvláštní sledovat, jak kombinované prodeje her dají stejně, jako vydělala první Amnesia. Co jsme ale neočekávali bylo to, že u SOMA nastal stejný případ. Když začaly předobjednávky, prodeje Amnesie klesly o více než 30% a neustále klesají.”

Konec konců to pro Frictional Games vypadá více než dobře, tak doufejme, že se v budoucnu vytasí s podobnými projekty. Držíme palce!

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama