Hrdinky z obrazovek (Část 3)
Blogy čtenářů Článek Hrdinky z obrazovek (Část 3)

Hrdinky z obrazovek (Část 3)

Anonymní

Anonymní

Konečně se po všech různých profesích žen v hrách dostáváme i k upírům. Upíři jsou prostě sexy a hlavně zástupci něžnějšího pohlaví. A kdo jiný než…

Reklama

Rayne ze hry Bloodrayne

 

Konečně se po všech různých profesích žen v hrách dostáváme i k upírům. Upíři jsou prostě sexy a hlavně zástupci něžnějšího pohlaví. A kdo jiný než Rayne by měla tento druh zastávat že ano?Rayne nebo pokud chcete Agentka BloodRayne figurující i ve stejnojmenné sérii BloodRayne započaté v roce 2003 je původem Američanka, narozená v roce 1915. Je damphir - potomek upíra a člověka a tedy napůl člověk a napůl upír. Její otec Kagan - upír znásilnil její matku a tak přišla na svět Rayne.(No prostě normální manželství :-D)

Později Kagan zavraždil celou její rodinu. Šlo o upírskou kampaň proti lidem. Snažil se o to aby lidé nezneužívali damphiry k lovu jejich vlastního druhu, protože damphirové dědí všechnu sílu a schopnosti po upírovi no žádné jeho slabosti, tedy je odolný vůči slunci a svěcené vodě, česneku, čistým kovem, stříbru, zrcadlům atd. Později kolem roku 1933 kdy už je Rayne dospělá, rozhodla se, že najde otce a pomstí svou rodinu. Hledání ji zavedlo až do Evropy.

Čas si krátila vražděním upírů.

 

Její záliba v ničení upírů ale nenašla pochopení ve společnosti a úřady ji zatkli, protože Rayne neuměla dokázat, že skutečně vraždila jen upíry a ty které zabila nemuseli být této rasy.

Přes její uvěznění se jí podaří utéct a pokračovat v lovu. Takto pokračuje dokud si ji nevšimne společenství Brimstone. Tento spolek ji zlákal do svých řad a využíval její schopnosti k ničení nepřátel ve světě. Jedním z jejích úkolů, které Rayne udělali známou bylo i zabíjení nacistů, kteří začali využívat nadpřirozené schopnosti a pokoušeli se přivést k životu démona Beliara. Kromě toho proti svým nepřátelům používali parazita (Deamitase) a nebezpečně rychle nabíraly na síle a ohrožovaly nejen Brimstone ale i celý svět. Příběh této hrdinky je inspirovaný skutečnými okultními nacistickými spolky jako například (Studiengruppe für Germanisches Altertum) známé i jako společenství Thule - Gesellschaft. Rayne v boji často používá různé palné zbraně ale její chuťovkou jsou čepele připevněny na předloktích, kterými dokáže rozsekat celé hordy nepřátel.

 

Hlas Rayne propůjčila Laura Bailey pro první dva díly. Japonskou verzi nahrála Romi Park. Jako předloha pro Rayne sloužila postava Světlany Lupescu , která se objevila ve hře Nocturne od studia Terminal Reality v roce 1999. Ze zajímavostí : Rayne byla pro první díl animovaná čistě ručně, pro ostatní díly již byl použit motion capture. Aby jí byla dodána realističnost tak její polygony se navýšily o téměř tisícovku a byly jí upravené vlasy, aby vynikly její křivky a linie obličeje tak aby působila více sexy. Laura Bailey se vyjádřila o Rayne jako o postavě plné smutku a spravedlnosti. Samozřejmě pozornosti hráčů určitě neušel ani film. Film podle mého uvážení nenstojí ani za zhlédnutí no někomu se líbit může. Stačí když napíšu že režisér je Uwe Boll. (Film je hodnocen jako 172 nejhorší film)

Postava Rayne byla vybrána jako vůbec první herní postava v říjnovém čísle z roku 2004 na obálku Playboye. Slávu získala i na obrazovce a kromě filmu se objevila na MTV v klipu písně Everybodys Fool od Evanescence. V roce 2009 se zjevila na E3 konferenci v costume play " Video Game Girls " a byla jedním z hlavních taháků cosplay. UGO umístil Rayne na 4. místě v žebříčku  (Top11 Video Game Heroine Hotties ) a později i v (Top 50 Videogame Hotties) na 20. místě. GameDaily jí udělil 11. místo ve svém Top50 krásek herního světa a označil ji za jejich nejoblíbenější rusovlásku ve hrách.

 

<iframe width="420" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/7WeTEsOKpRs" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

... zde pokračujte v psaní ...

 

Miranda

Miranda je zástupcem lidské rasy v sérii Mass Effect. Viděli jsme ji ve druhé a třetí části jako vyslance společnosti Cerberus. Miranda je informátor Jacoba Taylora, kterého podporuje na jeho misích přes hologram. Kromě toho má mnoho kontaktů počínaje Citadely a Systémem Terminus až po Nemean Abyss. Miranda se poprvé objeví na scéně když se setká s Jacobem Taylorem v baru Fringe na Citadel Station.

 

Miranda se narodila v roce 2150. Svou matku neznala a vychoval ji její egocentricky otec. Všechny její vlastnosti ať už fyzické, psychické, biotické atd. byly upraveny k dokonalosti ještě před jejím narozením. Například se pochlubí tím, že dokáže odstřelit robotovi hlavu na 100 metrů, nebo její tělo se léčí rychleji než u běžných smrtelníků. V určitém bodě jejího života se Miranda rozhodne vstoupit do řadu Cerberu výměnou za její ochranu. Jak čas plynul , Cerberus se zmocnil Shepardova těla a právě Miranda dostala na povel jeho oživení v projektu Lazarus a trvá jí dva roky dokud Sheparda dá dohromady. Po jeho probuzení je Miranda tím prvním člověkem, kterého vidí a právě ona ho při sabotérskom útoku zachrání a dovede do bezpečí. Později když už je Shepard v operačním stavu, se Miranda připojí na Normandy - 2 a stává se permanentním členem jeho týmu a velitelem plavidla v kapitánovy nepřítomnosti.

Miranda je ohledně Sheparda dost skeptická a nevěří v jeho schopnosti. Mimoto měla v plánu umístit Shepardovi do hlavy kontrolní čip aby mohla regulovat jeho činy. Miranda je potenciální osobou s níž může Shepard přežít milostný románek. Miranda spolu s Thanet tvoří většinu posterů a proma pro Mass Effect 2. Zahrála si ji Yvonne Strachovská, která měla nejprve postavu Mirandy pouze dabovat , ale později se tvůrci rozhodli podle její předlohy postavu i vymodelovat. Mirandiny příjmení původně znělo Solheim.

Solheim z Norského jazyka znamená dům slunce. Původně měla také být blondýnou jako její skutečná předloha , ale když se pro její postavu vyrobila uniforma Cerberu, nabarvili ji na černo aby působila více věrohodně(blondýnky odpustí) a celkově aby ladila s barvami.

 

<iframe width="560" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/c_dqphRdE7E" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

... zde pokračujte v psaní ...

 

 

Lara Croft

 

Myslím si, že každý mi dá za pravdu když napíšu, že Lara v článku se ženami ale celkově i s postavami herního průmyslu nesmí chybět . Jde asi o  nejvýraznější zástupce něžnějšího pohlaví ve hrách a nebylo by ani příliš odvážné tvrdit, že toto je jedna z nejznámějších postav které měly obrovský vliv na hry.

Tuto anglickou archeoložku, spatřil svět již v roce 1996 pod taktovkou studia Core Desing. Upálit toho, kdo neví že se zde bavíme o svatém herním grálu : Tomb Raider :-D Lara Croft je ... no dalo by se říci, že takový Indiana Jones v ženském provedení. Cestuje po světě a hledá různé mystické nebo historické artefakty či jiné akční a životu nebezpečné dobrodružství. Její příběh nás zavede k dobrodružství hledání artefaktu Atlantidy TR , dýku Xianu TR2  nebo i fragmentů meteoritu které mají zvláštní moc TR3.

Podívejme se na mladou začínající archeoložku, kterou doprovází její učitel Werner Van Croy

( TR : Last Revelation ).

Přemístíme se do pískem nasáklého Egypta za artefakty boha Hóra( TR : Chronicles ). Nebo vy rádi středověk , krále Artuše a rytíře kulatého stolu? TR : Legend je věnován honbě za mečem Excaliburem a také Larinou matkou. Rádi žijete z nostalgie ? Pak je tu jubilejní 10 -letý Tomb Raider, který je remakem původního dílu a to TR : Underworld ještě výročí prohlubuje. Už jen z tohoto krátkého výčtu lze dedukovat , že nezůstane kontinent neodpanený Larinou botou.

Z její povahy vyplývá, že často při svých výpravách podstupuje nemalé riziko. Také neváhá ani použít své dvě dobře naleštěné H & K USP pistole. Nejednou proti ní stojí přírodní či umělé překážky, nebo různé pasti. A protože atletika je jedna z předností které tato dívka ovládá , lehce jich zvládá.

 

Série Tomb Raider nás těší a baví už téměř dvě dekády a patří mezi to nejlepší a nejdéle z herních sérií vůbec. Pod TR se podepsalo i několik herních studií - Core Design od roku 1996 po celých deset let. Crystal Dynamics 2006-2010 av roce 2013 spolupracovalo na nejnovějším přírůstku i studio Eidos Montreal. V roce 1996 tato série zaznamenala svůj začátek a započala legendu jménem Tomb Raider a zrod pojmu Lara Croft. Tuto rodinku rozšířil Tomb Raider 2 ( 1997 ) , následoval Tomb Raider 3 ( 1998) a před přelomem tisíciletí to ještě stihl Tomb Raider : The Last Revelation ( 1999 ). Čáru tisíciletí překročil TR : Chronicles ( 2000 ). TR : The Curse of the Sword ( 2001 ) a TR : The Prophecy ( 2002 ) byly vydány pro GameBoy. TR : The Angel of Darkness ( 2003 ) jako poslední projekt Core Design. TR : Legend ( 2006 ) , TR : Anniversary ( 2007 ), TR : Underworld ( 2008 ) a Lara Croft and the Guardian of the Light 2010 vyšel pod záštitou Crystal Dynamics. Restart série přišel v roce 2013 pod názvem Tom Raider

(A survivalist was born).

Během tohoto v herním průmyslu " století " Laru dabovalo několik hereček. První Laru naučila mluvit Shelley Blond, její štafetu převzala v letech 1997 a 1998 Judith Gibbins, po ní následovala Jonelle Eliot 1999-2003 Kelley Hawes 2006-2010 a mistrovské dílo odvedla Camille Ann Ludington. Motion Capture si zahráli jen Heidi Moneymaker ( 2008 ) a Ludingtonová ( 2013 ). Známý je mnohým určitě i povedené filmové duo , které na stříbrné plátno přenesla Angelina Jolie a určitě Laře neudělala ostudu. Hlavně co se fyzických předností týká.

Návrh Láry Croft začal již v roce 1993. Tehdy grafik Toby Gard předložil 5 možných variant na tuto postavu . Původně měla být hrdinou série mužská postava s kloboukem a bičem , co až náramně připomínalo Indiana Jonese . Tento názor sdílel i Jeremy Smith (spoluzakladatel Core Design ) a rázně odmítl dosavadní práci, nač obratem žádal více originality. Toto bylo impulsem pro Garda začít s něčím nebývalým - s ženskou postavou , která by měla být opakem toho co dosud vymyslel , ale i stereotypu ( ženských hrdinů ve hře ). Smith byl původně ohledně ženské postavy dost skeptický. Design nové postavy postavil na předlohách švédské popové zpěvačky Neneh Cherry a hrdinkou komixu Tank Girl a dal to dohromady. Výsledkem byly i šílenosti typu svalnatá žena. Prototypy dostaly jihoamerický znějící jméno Laura Cruz.

 

No management Eidos měl jiné plány a rozhodl se orientovat více na anglické jména hrdinu. Proto se vybrali z ( Anglického ) telefonního seznamu jména, která se nejvíce podobaly dosavadnímu - tedy Laura se změnila na Lara a Cruz na Croft. Podle toho se upravilo i celé příběhové pozadí a původ této postavy se změnil na aristokratický tak aby to korespondovalo s typickým Angličanem ( Angláni musej mít nějakej vznešenej původ že ano :-D). Po sledu těchto událostí vznikla první 230 polygonů ( ne finální ) podoba Láry pro první Tomb Raider. I velká prsa získala Lara čirou náhodou a to když se Gard snažil dělat animace pro postavu a náhodou jí je zvětšil.

Změnu si náhodou všiml kolega a tento (nepovedenou animaci) ukázal i ostatním spolupracovníkům. Těm se změna natolik zalíbila, že naléhali na grafika aby takto model nechal. Nakonec se tato podoba dostala i do Eidos a ti byli z výsledku nadšení.(No ještě aby ne) Rozhodli aby se na postavě už nic zásadního neměnilo, stačilo už jen doladit detaily. Ironií je, že tvůrce této legendy Gard opustil Core Design ihned po dokončení prvního dílu Tomb Raidera. Stěžoval si totiž na nedostatek prostoru a utlačování svého kreativního ducha .Hvězda této kategorie shromáždila i slušný zástup ocenění či jiných uznání a úspěchů. Rok 1996 se nesl v duchu opěvování Láry a je považována za katalyzátor nárůstu ženských hlavních postav v hrách . Kaiser Hwang ( PlayStation magazín ) : She brought the girl power to video games - ukázala sílu žen ve hrách. Podle IGN Croft redefinovala roli žen v herním průmyslu. Mnoho jiných uznávaných představitelů herní branže považuje Laru za ideál ženské hrdinky se kterým se všechny ostatní nebezpečné hrdinky porovnávají. Britský magazín Computer and Videogames označil příchod této postavy za milník v hrách a hráči najednou nebyly jen "IT nerd a geek " ale jejich řady už tvořila i " mainstream " populace normálních lidí. Bristol City, někdejší sídlo Core Design dokonce pojmenovalo místní závodní okruh v roce 2009 na " Lara Croft Way ". Název se vybíral ve veřejném hlasování a jméno Lary Croft získalo neuvěřitelných 89 % hlasů z 27 000 voličů.

Samozřejmě nemalý kredit po slabších pokračováních této archeoložce přidala hollywoodská superhvězda Angelina Jolie. Tomb Raider se v roce 2008 stal největším filmem, ve kterém hlavní postavou byla žena a je vůbec druhým nejlépe vydělávajícím filmem podle hry TR ve výdělcích překonal až v roce 2010 Prince of Persia. Internet se pěkně rozmáhal již v 90. letech a konec roku 1998 zaznamenal přes stovku stránek věnujícím se výhradně postavě Lary Croft. Rok 2000 již evidoval 4700 stránek tohoto zaměření a k tomu Lara Croft drží i Guinessův rekord jako nejvíce poznána herní postava a dokonce má i vlastní hvězdu na chodníku v San Francisku. Mnohý označují Laře a řekněme si, že i právem za super star a to již nejen v hrách. Najdou se i takový kteří ji považují za sex symbol, a nejde jen o hráče. Vždyť i má být proč . V letech 1998 a 1999 se pravidelně objevovalav Playboyi.

 

<iframe width="560" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/_LEfX4ARsu4" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

 

Za zmíňku stojí i hrdinky jako Jodie (Beyond Two Souls) a Ellie (The Last Of Us) ale o ní mám samostatný článek a ten zase někdy příště.

Reklama
Reklama

Uživatelský článek

Uživatelský článek se řídí pravidly webu. Obsah vytvořený nebo nahraný uživateli v žádném případě nevyjadřuje názor provozovatele. Za obsah stránek vytvořený nebo nahraný návštěvníky neneseme žádnou odpovědnost.

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama