Hudba je jejich domovem
Blogy čtenářů Článek Hudba je jejich domovem

Hudba je jejich domovem

Devo Devoš

Devo Devoš

Již před několika lety jsem zabrousil do řemesla těch nejlepších, kteří skládají hudbu nejen pro filmy, ale především pro hry a je to jejich jediným…

Reklama

Již před několika lety jsem zabrousil do řemesla těch nejlepších, kteří skládají hudbu nejen pro filmy, ale především pro hry a je to jejich jediným seberealizováním. Tento článek si můžete najít jako „Stali se slavnými díky hrám“, jenže za tu dobu se ledacos odehrálo a hudba pokročila mílovými kroky a stále je kde přidávat. Dnes vše v digitalizovaném světě má vysokou kvalitu, stejně jako hudba, která je rok od roku složitější a lepší. Zkušení skladatelé to mají na háku a dobře rozumí svému řemeslu, tak si tu dlouho nepovídejme a nahlédněme pod roušku těch nejlepších, kteří ozvučili hry posledních let.

Prvním světově známým skladatelem je muž, který studoval na Hudební Akademii v Tel Avivu skládající dramatickou hudbu pro filmový průmysl, ale nejlépe se jeho řemeslo projevuje v herní branži. Pokud stále tápete, o koho se jedná, nebudu vás již napínat, je jím nikdo jiný než Inon Zur.

 

Na přelomu 21. století uviděl tento skladatel velkou naději v herním byznysu. První jeho zkouškou byly tři hry na téma Star Trek, kde ukázal svůj dokonalý talent ke sluchu a rytmu. Všechny utvrdil o svém umění v titulu Fallout Tactics. Zbytek už se unášel na vlně a několikrát se vrátil ke svým počátkům ve Fallout 3 a Fallout: New Vegas. Jeho posledním dítkem je hudba v Dragon Age 2 a je znám spoluprácí s EA a jejich hrách, třeba série Crysis. Jako držitel několika světových ocenění není bezpochyb o jeho kvalitách a opět si rád od něj něco poslechnu.

 

 

<iframe width="560" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/r3dL2ISUW5A?rel=0&amp;hd=1" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

 

 

 

 

I když je od předešlého autora mladší, za svou kariéru získal více ocenění a složil hudbu ke všem myslitelným hrám, stále není na vrcholku kariéry. Následujících pár řádků bude o americkém skladateli nesoucí jméno Jeremy Soule. Tento klučina se začal už od svých pěti let zajímat o symfonickou hudbu a jeho budoucnost byla jasná. Má velký vztah k piánu, na kterém se za mládí učil hrát. Magisterský titul v kompozici získal dříve, než dokončil střední školu. Jako jiní i Soule hrál rád videohry a měl jasnou představu, jak by měla hudba ve hrách vypadat.

 

Rozhodl se tedy zaslat pásku se svou nahrávkou do studia LucasArts. Bohužel se nedočkal žádné odezvy a nevěřil, že by si kdokoliv jeho nahrávku vůbec poslechl. Jeho hudba se uplatňovala v méně známých hrách, ale největšího úspěchu dosáhl se soundtrackem v populárním RPG tehdejších let TES III: Morrowind. Svůj úspěch si zopakoval po pár letech v pokračování nesoucí název Oblivion, kde opět odvedl skvělou práci a jeho poslední tvorbu si můžeme poslechnout v pokračování nesoucí název Skyrim, vycházející již brzy. Také on je držitelem řady ocenění a nominací. V tomto člověku je obrovský potenciál a určitě se o něm ještě něco dozvíme.

 

 

<iframe width="560" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/0J5gN1DwNDE?rel=0&amp;hd=1" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

 

 

 

 

Posledním dnešním autorem je opět začínající klavírista, ale také kytarista, muž samouk Jesper Jakobson Kyd, zkráceně Jesper Kyd, dánský skladatel hudby. Ve svých 14 letech dostal svůj první počítač Commodore 64, aby složil hudbu. Za několik let dostal Amigu, kde mohl prezentovat svou tvorbu. Po začátcích se přestěhoval do Bostonu, kvůli lepším podmínkám a několika studím v oblasti. Počátky byly těžké a herní průmysl v plenkách. Po odepsání jednoho studia se jeho část přenesla do nového, známé jako IO Interactive.

 

Jeho největším úspěchem na poli kariéry se stal osudový soundtrack ke hře se zabijáckými sklony, Hitman: Codename 47. Nenechalo dlouho čekat a několik pokračování bylo na světě, kde opět předvedl své mistrovské umění. Poslední roky pracuje na veleúspěšné hře Assassins Creed, která chrlí jedno pokračování za druhým. Mihnul se i ve hrách Gears of War, Splinter Cell, Bordelands nebo Unreal Tournament. Jeho práce s elektrickou hudbou opravdu bere dech a vůbec to nejlepší je skončit právě teď. Doufám, že melodie znějící v tomto článku vám otevřeli jinou dimenzi a vryly se vám do paměti. Děkuji, že jste vydrželi až do konce.

 

<iframe width="560" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/qfFvOt5GPr8?rel=0&amp;hd=1" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

 

 

 

 

Hudba je těsnopis emocí. Emoce, které lze popsat tak nesnadno, jsou přímo sdělovány člověku v hudbě a v tom je její síla a význam.

Reklama
Reklama

Uživatelský článek

Uživatelský článek se řídí pravidly webu. Obsah vytvořený nebo nahraný uživateli v žádném případě nevyjadřuje názor provozovatele. Za obsah stránek vytvořený nebo nahraný návštěvníky neneseme žádnou odpovědnost.

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama