Early access dorazí v lednu, ovšem s jedním překvapivým rozhodnutím: hra nebude dostupná na Steamu. Vývojáři se chtějí vyhnout toxickým recenzím.
Hytale, jeden z nejočekávanějších sandboxových projektů posledních let inspirované Minecraftem, se po dlouhém tichu vrací do hry. Early access startuje v lednu, ale Hypixel Studios udělalo krok, který působí téměř proti logice – titul nebude dostupný na Steamu. A nejde o spor s platformou, nýbrž o strategické rozhodnutí.
Vývojáři vysvětlují, že první měsíce vývoje chtějí věnovat spolupráci s komunitou, nikoli boji s přívalem negativních recenzí od hráčů, kteří netuší, co od rané verze čekat. Steam je sice výborný marketingový nástroj, ale podle studia ho teď nepotřebují. Nevylučují ale, že se tam hra objeví později.
Tento přístup si Hypixel může dovolit. Hytale má obrovskou fanouškovskou základnu a sám zakladatel Simon Collins-Laflamme opakovaně upozorňuje, že první verze nebude dokonalá. Na Steamu, kde jsou recenze často zneužívány k trestání vývojářů za libovolné přešlapy, by to mohlo znamenat problém – zvlášť při tak velké viditelnosti.
Hytale tak volí bezpečnější cestu: nejdřív budovat, ladit a komunikovat, a teprve poté se postavit širšímu publiku.