Vývojáři digitálně vydávaného I Am Alive se nechali slyšet, že hra bude spadat do žánru klasického survival hororu a nabídne širokou škálu nesnadných rozhodnutí.
„Chápu, že je těžké to popsat, protože se I Am Alive nepodobá žádné jiné hře, která je aktuálně na trhu,“ vysvětlil Aurelien Palasse. „Skutečně ale půjde o survival horor.“
„Nebudou tam ovšem zombíci a neustálé střílení. Naopak se budete muset pečlivě starat o své zdroje, náboje, staminu když budete dělat něco fyzicky náročného a tak dále.“
„Nejste žádní superhrdinové, nebudete moct dělat, co se vám zlíbí. Celé to v podstatě bude jen jedna velká snaha přežít. Prostě jste normální chlápek ve zničeném světě.“
„Zapomeňte tedy na to, že byste měli kulomet a nekonečně nábojů. Zbraň sice třeba dostanete, ale nebudete do ní mít žádné náboje.“
„Když vás však někdo zastaví a bude vám kupříkladu chtít ukrást vodu, můžete ji na něj stejně namířit a pokusit se ho zastrašit. Ostatně, on neví, že v ní nejsou náboje.“