Alexandre Parizeau, senior producent nového dobrodružství Sama Fishera, se ozval redaktorům sajty Games Master, aby jim přiblížil soubojový systém.
Po losangeleské výstavě E3 totiž mezi fanoušky série panovala obava, že bude hra až moc snadná a s důrazem kladeným na akční pasáže a bryskní zneškodňování protivníků.
Spousta hráčů se proto obávala, že už to nebude ta hra, kterou znali a milovali, ale to prý nehrozí. „Součástí hry samozřejmě bude spousta nesmrtelných útoků a dalších prvků z kategorie infiltrace, typických pro Splinter Cell.“
„Spoustu věcí jsme v gamese změnili a vylepšili, jiné zase nově přidali (třeba střílení naslepo). Základní premisa je taková, že je Sam nejlepším vojákem na světě, ale i pro něj platí jisté ekonomické zásady. Ve všech misích si tak musí vydělat peníze, za něž lze následně pořídit vylepšení pro stávající vybavení.“