Jak NVIDIA DLSS mění hraní s technologií Frame Generation a Ray Reconstruction
Novinka Jak NVIDIA DLSS mění hraní s technologií Frame Generation a Ray Reconstruction

Jak NVIDIA DLSS mění hraní s technologií Frame Generation a Ray Reconstruction

Redakce

Redakce

12

Rozbor dvou novějších technologií od Nvidie.

Reklama

Článek vznikl v rámci placené spolupráce.

V naší letní sérii se zaměřujeme na technologii hlubokého učení NVIDIA a na to, jak se vztahuje na hraní a výkon. V tomto shrnutí si představíme dvě klíčové technologie – generování rámce a rekonstrukci paprsku od našich kolegů z redakce PCTuning. Kompletní článek o Frame Generation najdete zde, Ray Reconstruction pak zde.

Frame Generation

Generování snímků je jedním z hlavních rysů technologie DLSS 3, exkluzivně dostupné na grafických čipech řady RTX 40, která výrazně zlepšuje plynulost her akumulací celkových snímků. Více snímků za sekundu (FPS) má za následek plynulejší zážitek, což je důležité zejména na monitorech s vysokou obnovovací frekvencí.

Naše testy s grafickou kartou Gainward GeForce RTX 4070 SUPER Ghost v rozlišení 1440p ukázaly, že umožnění generování snímků zvýšilo snímkovou frekvenci v různých hrách v průměru o 60 %. U nižšího Full HD rozlišení ve hře Alan Wake 2 je zlepšení ještě výraznější, a to až o 66 %.

Rekonstrukce paprsků

Ray Tracing je metoda realistického vykreslení světla, odrazů, lomů a stínů. S příchodem DLSS 3.5 Ray Reconstruction byla tato technologie rozšířena o rekonstrukci světla pomocí umělé inteligence, která dále zlepšuje detaily ve hře a kvalitu obrazu.

Jak NVIDIA DLSS mění hraní s technologií Frame Generation a Ray Reconstruction

Testování v hrách Alan Wake 2 a Cyberpunk 2077 ukazuje významné rozdíly mezi standardním sledováním paprsku a verzemi s rekonstrukcí paprsku DLSS. Hrany jsou ostřejší, text je čitelnější a odrazy na mokrém povrchu jsou realističtější. Tato vylepšení dodávají hře hloubku a zlepšují celkový vizuální zážitek.

Jak NVIDIA DLSS mění hraní s technologií Frame Generation a Ray Reconstruction

Výkon a potenciál řady RTX 40

Testování potvrdilo, že technologie generování snímků a rekonstrukce paprsků výrazně zvyšuje potenciál grafických karet NVIDIA RTX 40 a v kombinaci s profily v super rozlišení dále zvyšuje snímkovou frekvenci, což je zásadní pro dosažení plynulého herního zážitku, zejména při 60 FPS..

Závěr

Technologie NVIDIA DLSS, včetně generování snímků a rekonstrukce světla, posouvá hranice herního výkonu a vizuální kvality. S grafickou kartou Gainward GeForce RTX 4070 SUPER mohou hráči dosáhnout vyšší plynulosti a realistických efektů zobrazení ve hrách. Oba dopodrobna zpracované články si můžete zde a zde.

 

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama