Podrobná studie trhu ukazuje žebříčky a tržby.
Italské sdružení pro interaktivní a digitální zábavu (nebo zkráceně IIDEA) zveřejnilo podrobnou studii tamního videoherního trhu, z které zjišťujeme, že hry zde za rok 2020 vygenerovaly 2,179 miliard euro (57,118 miliard Kč), což je meziroční nárůst o 21,9 %.
Z této částky si prodej příslušenství uzmul celých 120 miliónů a konzole 275 miliónů. Počet prodaných konzolí dělal 884 tisíc kusů (722 tisíc domácí konzole / 162 tisíc handheldy).
38 % italské populace se pak dá považovat za hráče - celkově 16,7 miliónů lidí, kdy 9,4 miliónů jsou muži, zatímco žen je 7,3 miliónů. Nejvíce hráčů se pohybuje ve věku od 15 do 24 let (4 milióny), ovšem druhá nejpočetnější věková kategorie je 45-64 let (3,8 miliónů).
Zdejší průměrný hráč posléze odehraje zhruba 8 hodin týdně.
Představen byl i žebříček nejprodávanějších krabicovek, který je následující:
- FIFA 21
- GTA V
- FIFA 20
- Animal Crossing: New Horizons
- The Last of Us Part II
- Call of Duty: Black Ops Cold War
- Call of Duty: Modern Warfare
- Tom Clancy's Rainbow Six Siege
- NBA 2K20
- Assassin's Creed: Valhalla
- Red Dead Redemption 2
- Minecraft pro Switch
- Marvel's Spider-Man
- Dragon Ball Z: Kakarot
- God of War (2018)
- Assassin's Creed Odyssey
- Marvel's Spider-Man: Miles Morales
- Ghost of Tsushima
- Gran Turismo Sport
- Mario Kart 8 Deluxe
Celkový počet prodaných krabicovek je 13 miliónů.