Vývojáři nového Risen odtajnili proces vytváření herního univerza.
„Chtěli jsme moře a exotickou tropickou pirátskou hru,“ odhalil nečekaně Björn Pankratz a doplnil, že hráči začínají na malém ostrůvku zamořeném nejrůznějšími potvorami a teprve posléze se přesunou na ten větší s dvěma městečky.
„Jakmile se přidáte k pirátům, můžete se na druhou stranu ostrova dostat lodí. Tam si pak můžete pořídit vlastní bárku a vydat se na průzkum ostatních ostrůvků, které se ve hře nachází.“
„Vývoj se neobešel bez klasického dilematu, kterak hru udělat tak akorát velkou. Jinými slovy, aby byl svět dost velký na to, abyste potřebovali loď, ale zase ne moc velký, abyste se při jeho procházení nenudili.“
„Proto jsme začali tak, že jsme hráčům přímo nakázali jít na ostrov A a následně ostrov B. Teprve až získají vlastní loď tak zjistí, že najednou můžou na ostrovy C, D, E i F a to v jakémkoliv pořadí.“