Recenze Jurassic Park: The Game – špatný vtip

Jurassic Park: The Game – špatný vtip

Daniel Kremser

Daniel Kremser

21

Člověk by si myslel, že když už se Telltale chytne toho, co jim jde nejlépe, vznikne podařená hra k odreagování. Ale opak je pravdou.

Recenze z hraní PC verze hry

Kde kdo včetně mě čekal důstojný hold dnes již legendární filmové sérii s dinosaury v hlavní roli. Ostatně to na úspěch z počátku i vypadalo. Telltale Games totiž epizodické hry umí a i přes menší škobrtnutí s Návratem do budoucnosti jsem dlouhou dobu nepochyboval o jejich šikovnosti. Dnes už si to však rozhodně nemyslím! Stačily pouhé čtyři epizody Jurského parku a vážně začínám pochybovat o tom, že jsou to stále ti samí vývojáři.

Jak jinak si ostatně vysvětlit tak ohromný průser. Herní Jurský park si představte jako Heavy Rain zasazené na ostrov Isla Nublar. Musíte si však představit hru, kde všechny ty super věcičky, které na PS3 fungovaly bezchybně, nefungují vůbec. V podstatě je na téhle hře velice obtížné najít vůbec něco pozitivního.

Neurazí, nenadchne

Jeden by si řekl, že situaci trošku zachraňuje alespoň grafika. Tedy ne, že by byla tak pecková, ale na hru s téměř samými negativy s ní určitě nebude problém. Na poměry Telltalu bych si troufl použít dokonce i výraz nadprůměrná. Ale v konkurenci ostatních her se bohužel i tento aspekt topí ve vodách průměru. Telltale tentokráte vsadili na realistické pojetí a fakt, že s podobnými věcmi nemají zkušenosti, se projevuje především na animacích postav. Příště radši zůstat u stylizovaných a komiksem šmrncnutých dílek.

Je úplně jedno, zda se bavíme o modelech postav, okolním prostředí nebo třeba o cut-scénách. Oproti konkurenci vše působí klaustrofobicky a až moc prkenně. Vlastně i tady je jen jedno opravdu velké pozitivum, a sice HW nároky. Tuhle hru musí rozjet opravdu každý třeba i na vědecké kalkulačce.

Má co vyprávět, ale neumí to

Jediné, co hře s klidným srdcem k dobru připíšu, je příběh. Musím autorům přiznat, že s licencí pracovat umí. Jednotlivé reálie světa Jurského parku jsou vkusně vyvedené a vývojářům se poměrně zdařile daří dávkovat filmové události v rozumných mírách. Navíc jejich děj rozšiřuje a scény, na které již ve filmu nevyšel čas, příjemně rozpitvává. Určité pozitivum alespoň pro fanoušky. Dokonce i stereotyp se dostaví až po dlouhé době hraní. Největší podíl na tom má hlavně časté střídání jednotlivých postav. Je však otázkou, zda vůbec tak daleko ve hře dojdete.

Jestli jste natolik otrlí, dostane se vám příběhu o vizionářském multimilionáři Johnu Hammondovi a utopickém snu z trochu jiné perspektivy, než jste přivyklí z knih nebo filmů. Herní zpracování na scénu přivádí jak nové, tak i ty známé postavy a nemůžu říci, že by mě příběh viděn z jiného úhlu nějak nudil. Bohužel tvůrci tristně nezvládají to hlavní, na co hra sází. Samotné vtáhnutí do děje je totiž nejen nosným prvkem hratelnosti, ale v podstatě tím jediným, na co nás Jurský park plánoval utáhnout.

Jen to ne!

Ono totiž hlavní a skoro se mi chce říci i jedinou herní náplní je mačkání kontextových tlačítek v souladu s děním na obrazovce. Bohužel místo nadšeného likvidování jedné klávesnice za druhou vás čeká pouze tupé a místy neskutečně frustrující mačkání W, A, S, D. Hra bohužel nemá absolutně nic, čím by vás motivovala k lepším výkonům.

Jednotlivé akce mnohdy začnou, ještě než vydáte příslušný pokyn a když se náhodou stane, že zapomenete v daném časovém limitu kliknout, neděje se v podstatě nic. Hře je to totiž šumafuk a pokračuje v nalinkovaném příběhu ať se děje cokoliv.

Někdo asi namítne, že hra má taky něco, jako rozhovory a velice výjimečně se objeví logický puzzle, ale chyba lávky. Podobně, jako v Back to the Future se hraje na náhodu a ať už zmáčknete cokoliv, výsledek bude vždy stejný. V podobném stylu se pak předvádějí i samotné hádanky, kterým nepřidá ani absence inventáře. Na pokulhávající logiku pak radši ani nevzpomínat.

Absolutní katastrofou jsou však klikací pasáže. Maximální herní zážitek, který přinášejí, jsou pouze další cut-scény a jejich ovládání je vůbec celé podivné. Hlavně myš reaguje s neskutečnou odezvou a přesnost je zde neznámým termínem. V konečném důsledku tak tento prvek daleko více obtěžuje, než aby přidával něco navíc.

Interaktivní film

Jestli má tohle býti hrou, tak je to pouze vtip, ale vtip opravdu špatný. Žádný herní mechanismus nefunguje tak jak má a grafika, která stěží neurazí, celkový dojem rozhodně nevylepší. Kvůli vstřícným HW nárokům a originální filmové hudbě si hru bohužel pro vývojáře nekupuji. A příběh, který třeba není špatný, ale absolutně zazděný svým podáním už musí mluvit sám za sebe. Prostě tuhle hru snad nebrat ani v absolutním suchu a trpět u ní bude i totální fanda filmové série.

Jurassic Park: The Game – špatný vtip

Nikomu bych tenhle zážitek nepřál! Dokonce ani největšímu nepříteli, protože i ten si zaslouží být sežrán T-Rexem a ne převálcován jeho špatnou herní předělávkou.

soundtrack