Možná by se našel způsob, uvažuje vývojář.
V roce 1999 mělo Konami obdržet nabídku na vytvoření hry podle právě premiérujícího Matrixu. Sestry Wachowské, režisérky snímku, měly mít konkrétně zájem o spolupráci s Hideem Kodžimou, už tehdy měly obdivovat jeho práci. Magazínu Time Extention to řekl bývalý viceprezident Konami, Christopher Bergstresser. Příběh později doplnil a upřesnil i Kodžima.
„Přišly se svým specialistou na vizuální efekty a Kodžimovi v podstatě řekly: ‚Chtěly bychom, abyste vytvořil hru Matrix. Šlo by to?‘ Aki (Akijoši Saitó, šéf komunikace pracující s Kodžimou dodnes, pozn. red.) to přeložil do japonštiny pro pana [Kazumiho] Kitaueho (manažera Konami, pozn. red.) , který se na ně jen podíval a jasně jim řekl: Ne,“ vypráví Bergstresser, ale zřejmě ne úplně přesně.
Hideo Kodžima se měl s Wachowskými setkat až po schůzce a následně směřovat na japonskou premiéru Matrixu a afterparty. O nabídce na hru se producentovi a tehdejšímu viceprezidentovi herní divize Konami nikdo nezmínil. „Za těch 26 let mi nikdo nikdy neřekl, že k takové konverzaci došlo. V té době jsme si [s Wachowskými] nazájem fandili a vyměňovali si e-maily. (...) Když jsem dorazil do centrály, jejich schůzka s panem Kitauem (...) právě skončila. Potom jsme si asi hodinu povídali bez tlumočníka. Aki tam nebyl,“ vzpomíná Kodžima.
„V té době jsem byl již velmi zaneprázdněn prací na MGS2 a pravděpodobně bych nemohl nabídku přijmout hned. Ale kdyby mi to někdo řekl, možná by se našel způsob, jak to zařídit,“ zamýšlí se.
Matrix se v letech 2003 a 2005 dočkal dvojice akčních adventur Enter the Matrix a The Matrix: Path of Neo od Shiny Entertainment. Ve stejném roce jako druhá jmenovaná hra otevřelo brány také MMORPG The Matrix Online z dílen Monolith Productions. Aktivní vydrželo čtyři roky. Od té doby se Matrix přiblížil hernímu světu jen díky tech-demu Unreal Enginu 5 s podtitulem Awakens.