Obě konzole příští generace sice na trh dorazí s 8 GB RAM, avšak tvůrci k ní podle všeho nedostanou neomezený přístup.
Lidem z Digital Foundry se nedávno podařilo zjistit, že na PS4 budou mít tvůrci pro práci k dispozici 4,5 GB, přičemž dalších 512 MB si bude možné „vyžádat“ od systému.
Zbývající 3,5 GB bude vyhrazeno pro potřeby operačního systému, jenž bude podle všeho slušně rozežraný. To je ovšem velkou měrou způsobeno zpracováním, kdy vám konzole de facto umožní dělat tunu věcí současně.
Obdobně to má být i v případě Xbox One, kde si údajně pro své potřeby OS zabere 3 GB RAM. Sony už nicméně potvrdilo, že pokud to bude jen trochu možné, zapracuje po vydání na optimalizaci, aby se nároky na paměť snížily.
Vedení japonské společnosti se k celé kauze vyjádřilo, přičemž v tiskovce se v první řadě rozhodlo dementovat zprávy o tom, že se půjčená paměť okamžitě vrátí pod správu OS, pokud si to ten vyžádá.
„V PS4 se rozlišuje přímá a flexibilní paměť. Přímá je kompletně pod kontrolou her a ty si sami určují, na co ji využijí. Flexibilní sice kontroluje OS, ale pořád jde o paměť určenou výhradně pro hry."
Z toho tedy vyplývá, že celkově by mělo být vývojářům k dispozici zhruba 5 GB RAM, což se nepřímo potvrdilo u E3 dema Killzone: Shadow Fall, které navzdory své údajné rozežranosti stejně využívalo „pouze“ 4,5 GB.