Pokud byste, stejně jako spousta jiných hráčů, rádi viděli v dalších dílech Call of Duty alespoň záchvěv originality, máte nejspíš smůlu.
Jeden z výkonných producentů aktuálně vyvíjeného Ghosts, Mark Rubin, se totiž v interview pro Oficiální Xbox magazín nechal slyšet, že si značka vybudovala určité renomé a nastolenému formátu se jen těžko vyhýbá.
„Jádro hry, hratelnost, funkce… nic z toho se nemůže nijak zásadně změnit, protože se série stále častěji objevuje na eSports podnicích a hlavně, známé prostředí je to, co nutí tolik hráčů se k ní každoročně vracet.“
„Je to vlastně jako se sportem. U fotbalu se taky nemůžete ze sezóny na sezónu rozhodnout, že nově bude v týmu pouze sedm hráčů, kteří navíc budou moct používat ruce. Klíčových prvků tudíž moc změnit nemůžeme.“
Současně s tím nicméně Rubin uvedl, že to v žádném případě nebrání kreativitě, a že se stále snaží hrát si s okolním světem, vylepšovat audiovizuální zpracování, přidávat herní módy, dynamické mapy a tak dále.“