Mám nápad, ale nevím jak dál.
Blogy čtenářů Článek Mám nápad, ale nevím jak dál.

Mám nápad, ale nevím jak dál.

SSuk

SSuk

Lidské mozky jsou zajímavá věcička. Taková organická, divně zakroucená, kapacitou velká (i když jak u koho) a šedá. A co tyhle potvory nevymyslí. Přes…

Reklama

Lidské mozky jsou zajímavá věcička. Taková organická, divně zakroucená, kapacitou velká (i když jak u koho) a šedá. A co tyhle potvory nevymyslí. Přes obyčejné nástroje na zemědělství, první atomovou bombu, dále přes porno pokračujíce například k PS3ce. I když máme ale hlavu plnou nápadů, je šance se prosadit?

 

Jsem cůůl a ty?

V posledních letech můžeme v herním průmyslu sledovat několik trendů. Prvním jsou vysoké náklady na vývoj her. Kde kdo se teď pyšní čísly, že jejich hra je ohledně vývoje nejdražší a že bude nejlepší. Tak trochu mi to připomíná masírování ega, které je tak malé, že si jej nahrazují gigantickými sumami. Například Grand Theft Auto 4. Málo kdo by věřil, že se náklady na vývoj vyšplhaly na 100 milionu dolarů (tedy 1.8 Miliardy Kč nebo 72 milionu Euro). To je už na palici.Pokud hledáte další hry jejichž vývoj se vyšplhal k podobně astronomickým číslům, stačí zadat do gůglu Top 10 most expensive video games a můžete se kochat pohledem.Ostatně jsem se nedávno sám dozvěděl, že legendární DOOM spolykal "pouhých" 200 tisíc dolarů. Ale na onu dobu to i tak byla závratná částka, která se ale téměř okamžitě vrátila.

 

Proč ne, dělá to teď každý

Druhým trendem je návrat ke kořenům. Spousty her se už jen nechává inspirovat těmi staršími předchůdci. A zde je křižovatka. Jedni dopadnou dobře a druzí hůře. Abych jmenoval přímo, tak menší retro zažijeme s Cladun: This is an RPG (hodnocení 8/10 na ign.com) pro PSP nebo ze zástupců PS3 mohu jmenovat 3D Dot Game Heroes (8.5/10 na ign.com). To b ylo menší retro. Za kolonku inspirace bych vyzdvihl Torchlight. Úspěšné RPG, které si vzalo za obraz Diablo II a uspělo. Parádně odvedená práce.

 

Další místo už není?

Dost již řečí kolem nákladů a "kopírování". Přesuňme se k tomu nejdůležitějšímu. Nápady.Kde kdo z vás u hraní hry přišel s tím, že by tohle zvládl udělat lépe či jinak. Tak proč ne? počkat, ono vlastně není jak to změnit. Existuje jen pár studií, které vyslyší prosby hráčů. A nesetkal jsem se se studiem či přímo herní společností, která by vyslyšela nápad na úplně novou hru. Například tato situace: Vymyslím herní systém, lehce nastíním příběh, popíši funkčnost zajímavých prvků. Na závěr na kus papíru (třeba i toho ve Wordu) shrnu celý nápad. A jak dále? Nijak. Můžete si sice sjednat schůzku ohledně prezentace vašeho nápadu. Můžete rozesílat maily na nejrůznější místa, můžete se snažit jak chcete. Ale vždycky si s vámi utřou nos.Znám člověka, co přišel se skvělým nápadem na strategickou hru. Vše rozpracoval do detailu. Dokonce měl i dokonalý nápad s unikátním prvkem, co by hru okořenil. Prostě nic.Nebudu tu polemizovat, kde se stala chyba. Je vidět, že se herní průmysl rozvíjí, ale zároveň i upadá. Náklady ze zvyšují, strach z nevýdělečnosti také, a to vše hraje svou roli.Chtělo by to ale mít možnost jak se podělit o svůj nápad tak, aby byl vůbec zvážen. Aby někdo z té oné vytoužené vývojářské strany s námi spolupracoval a případně nám vysvětlil, proč to prostě nejde, či řekl: "Super základ, na tom se dá stavět, Co říkáte na další spolupráci?"Hraje se tedy skoro na jistotu. Pokud ale máte kontakt na někoho, kdo váš nápad vyslechne a mohl by jej posunout do reálné fáze vývoje, sem s ním!

Reklama
Reklama

Uživatelský článek

Uživatelský článek se řídí pravidly webu. Obsah vytvořený nebo nahraný uživateli v žádném případě nevyjadřuje názor provozovatele. Za obsah stránek vytvořený nebo nahraný návštěvníky neneseme žádnou odpovědnost.

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama