Vývojáři cílí na minimální načítací časy.
Studio Bungie oznámilo na PlayStation Showcase, že se vrací ke své značce Marathon, nově v podobě multiplayerového live-service titulu. S podrobnostmi o hratelnosti teď přichází respektovaný magazín Insider Gaming a novinář Tom Henderson.
Marathon bude 3rd person akcí zaměřenou na extrakci. V misích, do kterých se vydáme v týmech, ve dvojicích nebo sami (přičemž ale budeme nadále narážet na vícečlenné skupiny i nepřátele ovládané počítačem), se zaměříme na plnění úkolů, získávání lootu a včasnou extrakci. Časově limitovat nás má množství kyslíku, který si poneseme na zádech. Ten sice půjde během mise doplnit, ale jakmile dojde, začne hráči klesat zdraví.
Hra má také představit různé druhy zranění, které se nemusí na zdraví hráče projevit přímo a hned. Právě přívod kyslíku může nepřátelská střelba poškodit, což nemusí nutně znamenat vyřazení, ale čas v akci to výrazně zkrátí. Dále Henderson vzpomíná také možnost omráčení, kdy se obraz bude v pravidelných intervalech rozmazávat.
Titulu nebude scházet ani systém progressu – postavy budou získávat spíše pasivní perky a naopak aktivní schopnosti. Jako příklad se uvádí noktovizor. Aktuálně se počítá s permanentní smrtí postav, přičemž některé předměty a vylepšení hráči zůstanou, jiné nikoli.
Vývojáři se snaží vytvořit „ultimátní live-service“. Dosáhnout toho chtějí například minimálními načítacími časy. Mezi kliknutím na tlačítko ready a začátkem mise by nemuselo uběhnout víc než jednotky sekund.
V současnosti má Bungie ve vývoji tři mapy, ale není jasné, jestli budou všechny dostupné při vydání. To zatím není stanoveno, víme ale, že hra dorazí na PC, PS5 a Xbox Series.