Max Payne 3 – osamělý hrdina, který již nemá co ztratit
Preview Max Payne Článek Max Payne 3 – osamělý hrdina, který již nemá co ztratit

Max Payne 3 – osamělý hrdina, který již nemá co ztratit

Milan Votava

Milan Votava

14

Velmi úspěšná 3rd person akce Max Payne se po několikaleté odmlce vrací zpátky na scénu a s ní i samotný hlavní hrdina Max, s jehož životem si osud moc hlavu nelámal. Ostatně život se s ním nikdy příliš nemazlil. Max se nyní snaží najít nový a lepší život, avšak nebyl by to známý noir hrdina, aby si s ním osud opět zle nepohrál.

Reklama

Zkušený policejní vysloužilec Max Payne

Několik let, během kterých jsme se s Maxem nesetkali, se toho u našeho hlavního hrdiny mnoho změnilo. Na první pohled jistě zarazí Maxova vizáž, na které je jednoznačně vidět, že Max již není zrovna nejmladší. Z Maxe je nyní policejní vysloužilec, jehož tvář zdobí nejedna vráska a jizva a nikomu zřejmě ani neunikne, že je holohlavý. Pravda je taková, že s hlavním hrdinou z předchozích dílů má, co se týče vzhledu, opravdu málo společného, ale nenechte se zmást, stále se jedná o jednoho a toho samého Maxe Payne, kterého již všichni velmi dobře známe.

Osud nebyl k Maxovi vždy vstřícně nakloněn. Jeho ženu i dítě zavraždili, a když už to vypadalo, že se Max s touto obrovskou ztrátou naučí žít, přišel románek s Monou Sax, která nakonec skončila s prostřelenou hlavou v jeho náručí. Ostatně všechny jeho počiny z druhého dílu na Maxe hodili špatný stín, se kterým se Max snažil vypořádat po svém. Následovala tak závislost na alkoholu a drogách, přesněji řečeno na lécích proti bolesti. A tak není divu, že po několika letech úspěšně strávených v řadách NYPD se Max rozhodl svoji kariéru detektiva pověsit na hřebík.

Musel začít od začátku, někde jinde. Tam, kde nikdo nezná jeho, ani jeho temnou minulost plnou zášti. Nijak proto neváhá, když se mu naskytne možnost vzít práci v soukromém bezpečnostním sektoru v dalekém Sao Paulu v Brazílii. Jedná se o hlídání bezpečnosti jedné z nejbohatších místních rodin. Avšak záhy po svém příjezdu je shodou nešťastných okolností vtažen do temného podsvětí Sao Paula, což nakonec vyústí v boj o to poslední, co Maxovi zbylo. O jeho holý život.

Sao Paulo není zrovna ideální místo pro nový začátek

Poprvé se série Max Payne nebude odehrávat v deštivých ulicích New Yorku, nýbrž ve velkoměstě jménem Sao Paulo. Tato informace vyvolala velké množství nevole všech hráčů, avšak Rockstar prohlásil, že za změnou prostředí si plně stojí a ztvárnění Sao Paula bere velmi vážně, ostatně jako pokaždé, kdy se snaží vymodelovat nějaké město pro svoji počítačovou hru. I tentokrát tak byli do Sao Paula vyslány týmy vývojářů, jejichž úkolem bylo celé město zdokumentovat a nafotit. Kromě Sao Paula bychom se však měli podívat také do Mexika a do dalších míst Latinské Ameriky.

Sao Paulo nabízí opravdu rozmanité herní prostředí, jelikož zde najdete opravdu vše. Od nejbohatších čtvrtí plných mrakodrapů až po chudinské čtvrti známé jako „favelas“, kde lidé bydlí v rozpadajících se chatrčích z plechu. Jenom pro zajímavost, město Sao Paulo je město s největším počtem heliportů na střechách mrakodrapů, což je dáno především velkou kriminalitou v ulicích města, kdy se bohatí podnikatelé bojí vůbec vyjít na ulici a cestování vzduchem je tak pro ně mnohem bezpečnější.

Největším nepřítelem Maxe Payna bude pouliční gang, známý jako Primeiro Comanda de Capital, což je jeden z největších a nejkrutějších gangů, který v Sao Paulu vládne. Tento gang se nezastaví před ničím a jeho specialitou je obchod s drogami a zbraněmi, avšak neštítí se ani únosů dětí, které jsou ve městě na denním pořádku. A nebyl by to Max, kdyby si neposvítil také na zkorumpované policisty.

Max Payne bez bullet-timu, to by nebyl Max Payne

Max Payne byla vůbec první střílečka, ve které se funkce zpomalení času zvaná bullet-time objevila (do té doby známá převážně z Matrixu). A pravda je taková, že v posledních letech se tato technologie objevuje v každé druhé hře. Avšak bullet-time je pro Maxe Payne doslova srdeční záležitost, a tak se vývojáři snaží udělat maximum pro to, aby právě jejich vychytávka všechny ostatní hravě strčila do kapsy. Ve hře rovněž zůstane také bullet-cam, což je režim, při kterém kamera sleduje zpomalený pohyb vystřelené kulky až po její zavrtání do nepřítele.

Kromě vylepšeného bullet-timu se můžeme také těšit na zcela nový krycí systém a o něco větší volnost pohybu, i když nečekejte možnost volného pobíhání po Sao Paulu. Volností jsem myslel především schopnost Maxe například šplhat po menších stěnách, čímž se dostane do míst, o kterých se mu v minulých dílech ani nezdálo.

Max Payne 3 bude pohánět engine Rage a o animaci se postará NaturalMotion Euphoria, což jsou shodné technologie, které Rockstar využil při vývoji Grand Theft Auto 4, přičemž samozřejmě nezapomněli ani na jejich upgrady. Bohužel mnoho toho prozatím nevíme o multiplayeru, který by prý ve hře měl být obsažen, avšak dosud není známo, jakou by měl mít podobu.

Tak se ukaž, Rockstare!

Max Payne 3 je dozajista velmi očekávaný titul, o tom není pochyb. Avšak mnohé fanoušky této série jistě zaskočil fakt, že na třetím dílu nepracuje finská společnost Remedy Entertainment, která má oba předchozí díly na svědomí, ale studio Rockstar Vancouver. Nutno podotknout, že samozřejmě i studio Rockstar dokáže vytvořit opravdu parádní hry, ale bojíme se toho, abychom neztratili našeho starého známého Maxe Payna.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama