Medal of Honor: Warfighter - válečná symfonie
Preview Medal of Honor: Warfighter Článek Medal of Honor: Warfighter - válečná symfonie

Medal of Honor: Warfighter - válečná symfonie

Daniel Kremser

Daniel Kremser

42

Dočkat bychom se měli ve všech směrech vylepšené jedničky sázející na příběh a poctivé herní principy. Podíváme se do celého světa.

Reklama

Oficiální Xbox magazín dostal možnost celý jeden den pobýt u herních vývojářů z Danger Close a podívat se tak na připravovaný Medal of Honor: Warfighter pěkně zblízka.

Na první pohled se zdá, že na trhu už není na další válečnou FPS vůbec žádné místo. Propadák jménem Homefront nám to ostatně ukázal více než jasně! Electronics Arts však má odvahu a nebojí se stojaté vody videoherního válečnictví rozčeřit. Pouze Battlefieldu se věhlasná série Call of Duty sesadit nedaří, a tak musí do bitvy vstoupit ještě jeden pán na holení. Respektive vstoupil a docela se mu dařilo. I když měl restart legendární série Medal of Honor nejednu chybku a hlavně multiplayer od DICE byl katastrofální, podařilo se nakonec prodat přes 5 milionů kopií, což je hezký výsledek.

Přestože první díl nedosáhl absolutního vrcholu, svou fanouškovskou základnu si našel!

Není tedy divu, že se producent Greg Goodrich nebál pustit s nadšením do dvojky a plány losangeleského studia rozhodně nejsou nejskromnější. Máme se prý těšit na ve všech směrech vyleštěnou jedničku sázející hlavně na příběh a poctivé herní principy, které si autoři bez obav půjčují od řady konkurentů. Celé dohromady to přitom podle prvních ohlasů funguje více než skvěle.

Osobní příběh vojáků

Jestli v něčem první díl nad konkurencí skutečně vynikal, pak to bylo bezkonkurenčním podáním příběhu. Ten se snažil zaměřovat pozornost nejen na plytkou akci, ale i na jednotlivé osobnosti vojáků a na nepříjemné momenty, které musejí dennodenně prožívat. Warfighter rozhodně nechce být jiný a naopak slibuje ještě prohloubení tohoto aspektu. Ostatně byly pro hru sepsány hned dva scénáře a výsledný příběh je jejich průnikem. Jeden dalo dohromady 24 příslušníků skutečné elitní jednotky Tier 1 a ten druhý klasičtí herní scénáristé. Díky tomu se máme těšit na dosud neviděné podání války v té nejsyrovější podobě. Výsledná story obsahuje jen minimum cenzury a svým způsobem tak může hra sloužit jako menší sonda do myslí skutečných příslušníků elitních jednotek.

Prezentované demo začínalo černou obrazovkou a telefonickým rozhovorem mezi vojákem a jeho ženou. Znáte to, výčitky a klasické otázky jak se mají děti. Záhy už se ale dočkáme prostřihu a na koho to nekoukáme, no přece na Preachera, hrdinu prvního dílu. Ten stojí spolu s ostatními vojáky po pás ve vodě před radnicí filipínského městečka. Důvod je jasný! Separatista Abu Sayyaf si přivlastnil pár rukojmí a je jen na hráči, jak to s nimi nakonec dopadne.

Co bude hlavním pojítkem jednotlivých misí, prozatím nevíme, ale v zákulisí se momentálně docela často skloňuje pomsta. Někteří z vás si určitě vzpomenou na dojemné zakončení prvního dílu a právě ve světle posledních scén restartovaného Medalu z roku 2010 se pomsta sama nabízí. Ostatně se vrací všichni dosud živí protagonisté z minulého dílu. Ovšem nepochybujeme, že se objeví i nějaká ta celosvětová teroristická hrozba čekající na zneškodnění. Jistojistě ale víme, že nejvíce se hra bude soustředit na osobnosti samotných vojáků. Máme se těšit hned na dvě příběhové roviny, z nichž jedna dá nakouknout také do soukromí a rodinného života nasazených pěšáků. Chybět pak nebude ani postupné budování bratrského pouta mezi bojovníky a samozřejmě těžká morální dilemata, jež musejí tito lidé každý den činit.

Potěšující je příběh zaměřený více než na záchranu světa na jednotlivé myšlenky vojáků. Máme jim takříkajíc nahlédnout do hlavy a pochopit, jak se asi takový pěšák cítí.

Umírat se bude jako na běžícím páse a chybět by neměly ani masakry nevinných civilistů. Nic zde ale není na efekt. Podle slov samotných konzultantů ze speciálních jednotek má hra pomoci lidem pochopit, co se děje v prvních liniích aniž by přitom museli číst 500 stránkové knihy. Určitě vás napadne, že takto koncipované vyprávění se moc neslučuje s neustálým střídáním lokací, které je v moderních střílečkách tolik žádané. Greg ale oponuje, že nový Medal zvládne obojí. Nebudou se totiž střídat role, ale pouze místa. Hráč tak má plno času na vybudování emociálního vztahu k postavě. Dokonce i spád hry by měly střídat pomalejší části apelující na hráčův rozum a opravdu frenetické přestřelky. Ani ty by však neměly zůstávat v demonstraci vojákových emocí pozadu. Jen si vzpomeňte na obranu chatrče před nekonečnými vlnami Talibánců z minulého dílu.

Kolem světa zadarmo

Jen o pár řádků výše jsme mluvili o střídání prostředí. MoH z roku 2010 vsadil na zasazení pouze do rozličných míst Afghánistánu a příliš se mu to nevyplatilo. Respektive to většině hráčů při srovnání s Call of Duty přišlo málo. Warfighter tak má v tomto ohledu co napravovat.

Podle prvních informací se znovu podíváme do známého Afghánistánu, ale to není všechno. Vývojářský tým totiž tak trošku naznačuje, že tentokráte se hezky projedeme a to rovnou okolo celé zeměkoule. Jistá je třeba lokace na Filipínách a v diskuzích se stále častěji objevují narážky na místa umístěné v USA. Nakonec příběh k menšímu cestovatelskému dobrodružství vybízí. Tier 1 operují po celém světě a se svými takřka neomezenými prostředky se mohou hravě přesouvat z jednoho konce světa na druhý.

Cestou k cílové lokaci si sice párkrát vystřelíte, ale hlavně se bude kecat. Autoři skvěle využívají volné chvilky k budování atmosféry a vy tak máte šanci se s postavou mnohem lépe sžít. Po celou dobu taktéž musíte obdivovat vodou zatopené ulice města plné plovoucích aut a sem tam se dokonce objeví i nějaká ta loďka.

Už nyní ale Danger Close předesílají, že na podívanou v bayovském stylu můžeme rovnou zapomenout. Takže žádná bortící se Eiffelovka nebude! Všechna prostředí se mají odehrávat na místech pro normálního člověka v podstatě anonymních a vyniknout tak mají právě příběhy vojáků a nikoli kulervoucí scény.

Komornější scény a Frostbite 2

Rozhodně ale neříkáme, že výbuchy, zpomalovačky a další speciální efekty zde nebudou. Naopak jich bude opravdu hodně, jen budou prezentovány trošku méně okatě, než je tomu u Call of Duty. Podle slov Grega Goodriche nemá být hra jen o bezhlavé destrukci, kteráž však bude díky Frostbitu plně podporována. Autoři nového Medalu se prý více soustředí na detaily, jako je reálná simulace chování prachu nebo třeba co nejvěrnější simulace působení rázových vln po výbuších. Všude se tak stále něco klepe, lustry se houpou jedna báseň, a i když vám to přijde jako blbost, hra má díky tomu neskutečnou atmosféru.

Hodně v téhle hře bude dělat atmosféra budovaná nejen skvělým příběhem, ale taky famózní grafikou a důrazem na detaily.

Přesto se neubráníme menším obavám. Přeci jen ani samotní kluci v DICE ještě s technologií neumí pracovat na 100%. Co pak Danger Close, kteří se s Frostbitem setkávají poprvé. Navíc, když sám producent nemá tuhle švédskou technologii zrovna dvakrát v lásce. Nezbývá tedy nic jiného, než doufat v poctivý testing. Přeci jen už nejsou vývojáři z L.A. žádní zelenáči.

Voják se bez taktiky neobejde

Kromě pozvednutí grafiky na úplně jinou úroveň má Frostbite 2 velký význam i pro samotnou hratelnost. Všechno je prý upraveno přesně na míru scénáři a ne naopak, jak tomu většinou bývá. Těšit se tak máme na plno autentických momentů přesně podle představ armádních konzultantů. Zapomínat pak nesmíme ani na přítomnost rozličných dopravních prostředků, což je specialitkou právě Frostbitu. Zatím jsme se dočkali potvrzení projížďky na ozbrojeném člunu, která prý vypadá skvěle.

Po dosažení cílového bodu na nás čeká první pořádná přestřelka. Úzké uličky, nepřátelé kryjící se v oknech a hned několik výbuchů. Jeden dokonce posílá našeho hrdinu v efektní zpomalovačce a s rozmazanou kamerou pěkně na záda. Záhy se však z otřesu vzpamatovává a může se jít pro rukojmí. Povyrážejí se dvoje dveře a jsme postaveni před volbu, jak do místnosti vtrhnout. Chybět samozřejmě nebude efektní zpomalená eliminace nepřátel po vzoru Call of Duty.

Vedle tradiční hratelnosti známé z Battlefieldu nebo Call of Duty dojde i na taktičtěji orientované momenty. Warfighter se tak má trošku přiblížit připravovanému Ghost Recon: Future Soldier.

S tím se váže také přítomnost hned několika možných řešení totožné situace. Vtrhnete do chatrče s rukojmími pouze vykopnutými dveřmi a rozpoutáte krvavá jatka? Použijete C4 na odlákání pozornosti nebo rovnou zvolíte jejich neutralizaci omračujícím granátem? Zajímavě nakonec zní i nevinně vypadající věta, že všechny tyto volby budou mít odpovídající následky na celý průběh hry.

Více hráčů, více krve

Asi nejradikálnějších změn se dočkal multiplayer, který je teď kompletně pod palcem Danger Close a taktéž pojede na Frostbitu druhé generace. Ta tam tak je zmršená kreatura, která byla přítomna v původní hře z roku 2010 od DICE. Nemůžeme jinak, než hlasitě aplaudovat!

Teď už jen zbývá dostat zachráněné nebožáky pryč z tohohle proklatého městečka. Pochopitelně se s nimi nebudeme brodit celou cestu zpátky, aby je zastřelili. Už na nás čekají dva armádní čluny vyloženě lákající k nasednutí. Rozhodně se ale nejedná o vyhlídkovou plavbu! Kulomety se prakticky nezastaví, všude něco čoudí a teroristi padají ze střech jak shnilé švestky.

Naneštěstí pořádně nevíme čemu. Jestli něco prozatím OXM nevyšťoural, tak jsou to právě konkrétnější informace o hře pro více hráčů. Hrát by se mělo mimo Tier 1 i za britské SAS, australské SASR, německé KSM a dokonce i za polské jednotky GROM. Z módů se dočkáme asi sestavy Team Assault , Sector Control, Objective Raid a Combat Mission. Chybět pak nebude ani takzvaný hardcore mód, který neznamená nic jiného, než 1 shot 1 kill.

Celkově ale asi multiplayer opět nebude nic extra a je bláhové se domnívat, že by se mohl poměřovat s Battlefieldem ba dokonce s Call of Duty. Daleko zajímavěji zní co-op, který v podobných hrách přeci jen trošku chybí. Bohužel se opět nedočkáme plně kooperativní kampaně, ale s největší pravděpodobností se bude jednat o oddělené mise navíc. Přesto pokud se to udělá dobře a nezapomene se na zmiňované strategické možnosti, dočkáme se zajímavé kombinace.

Multiplayer zůstává spíše tajemný a lépe na tom není ani co-op. Jelikož se jedná o nejkritičtější část podobných her doufejme, že si v Danger Close dají pořádně záležet.

Těžká cesta k vrcholu

Pomalu se dostáváme na konec dnešního vyprávění a stejně tak nám již končí popis prezentovaného dema. Více už v Danger Close opravdu neprozradili a možná je to i dobře. Na co bychom se pak měli těšit 6. března?

Závěr dema se nesl na opravdu šílené vlně. Nad hlavou vám hučí motory evakuačního vrtulníku, všude kolem létají kulky a do toho spustí perfektně komponované hudební téma. Od bezpečí dělí čluny ještě jedna odbočka podél bortících se budov. Nyní již všichni závodí s časem. Separatisti se blíží a jeden člen jednotky navíc ošklivě krvácí. Tak co, troufnete si říci, jak tohle dopadne?

Celkově hra vypadá perfektně. Až na pár výjimek není co vytknout a konečně to vypadá na plnohodnotnou obrodu značky z popela. Silný důraz na příběh v kombinaci s taktickými možnostmi a Frostbite 2 enginem má nesmírný potencionál a nás tahle směska neskonale okouzlila.

Přesto určitě budeme svědky tvrdého souboje a Medal of Honor: Warfighter si své místo na slunci bude muset těžce vybojovat. V singleplayeru sice drží většinu zbraní právě on, ale na poli multiplayeru už tady máme jiný královský pár!

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama