Tvůrci z Kojima Productions se rozhodli, že Metal Gear: Rising udělají méně komplikovaný, než předchozí hry ze série. Navíc vypustí známé postavy, aby tím nalákali nové hráče.
"Abych odpověděl na otázku týkající se návratu známých postav - nehodláme jich v Metal Gear Solid: Rising mnoho ukazovat, jelikož se jedná o zcela novou část této série a my nechceme odkazovat na předchozí díly Metal Gear," řekl kreativní producent Shigenobu Matsuyama a ještě dodal: "Chceme do příběhu vtáhnout i nové hráče, aby mohli hrát s co nejvyšší volností a nemuseli znát vše okolo Metal Gear univerza. Opravdu nemáme v plánu hráče svázat příběhem z MGS2 nebo MGS4 a učinit vše složitější."
Je tedy pravděpodobné, že Rising otevře zcela novou sérii her, jež bude vytvořena jak pro znalce, tak i pro úplné analfabety Metal Gear příběhu.
Metal Gear Solid: Rising se ukáže jak na platformě PlayStation 3, tak i na Xboxu 360 a možná i PC, a to pravděpodobně v roce 2011.