Verze pro PS5 postrádá některé vizuální efekty.
The Division 2 dostalo před pár dny aktualizaci 1.21, která přinesla zejména vylepšení pro nové konzole PS5 a Xbox Series X/S.
Na PlayStationu 5 i obou verzích nového Xboxu dosáhnete díky updatu na 60 snímků za sekundu. Na všech typech starších konzolí jste si museli vystačit pouze s 30fps.
Silnější hardware umožňuje rovněž hraní ve 4K, které ale každá konzole řeší trochu jinak: Xbox Series X nabízí nativní 4K (2160p), PS5 ve skutečnosti 1944p a dynamické rozlišení, Xbox Series S si pak musí vystačit s upscalovaným 1080p.
Překvapení každopádně nastává ve chvíli, kdy se zaměříme na přímé porovnání obou verzí. S podrobnou analýzou přišlo tradičně Digital Foundry.
Z videa níže je v určitých pasážích jasně patrný rozdíl mezi verzemi pro PS5 a Xbox Series X/S. A porovnání pro nový PlayStation nevyznívá dobře. Nejvýraznější rozdíly jsou patrné v nasvícení, světelných odrazech, efektech kouře a mlhy a zobrazení vzdálenějších objektů.
Právě funkce vykreslování mlhy (volumetric fog) a světelných odrazů (screen space reflections), která plní podobnou funkci jako ray tracing, v PS5 verzi úplně chybí.
Ačkoli se to může na první pohled zdát jako drobnost, na vizuální ztvárnění to zejména v určitých pasážích má poměrně výrazný vliv.
Ještě zvláštněji působí, že výše zmíněné efekty kromě Xboxu Series X/S bez problémů vykresluje i starší PS4 Pro, na což Digital Foundry upozorňuje v čase 4:30.
Chybějící efekty jsou navíc kromě venkovních lokací dobře rozpoznatelné i v interiérech, které jsou prezentované třeba v čase 7:00.
Zůstává otázkou, co poměrně citelný rozdíl mezi PS5 verzí a ostatními způsobilo. Xbox Series X a PS5 jsou si totiž výkonově velmi podobné. Problém tudíž nemusí spočívat ve výkonu samotného zařízení.
Nelze proto vyloučit, že v další aktualizaci dojde k dodatečné optimalizaci a úpravě hry na PS5. Zatím však takové informace nemáme.
Bližší informace o The Division 2 získáte třeba z naší recenze základní hry nebo expanze Warlords Of New York.