Microsoft má problém... už dlouho
Speciály Článek Microsoft má problém... už dlouho

Microsoft má problém... už dlouho

Rosťa Viktorin

Rosťa Viktorin

79

Don Mattrick opouští Xbox divizi a Microsoft se musí pustit do jedné z věcí, která mu opravdu, ale opravdu nejde… hledání nové tváře.

Reklama

Byť to neradi přiznáváme, vlastně jsme všichni hrozně prostí. Obzvlášť v posledních několika desítkách let se lidé naučili všechno zjednodušovat na maximální možnou míru, a to bohužel i v případě veřejného mínění. Zkrátka jsme si zvykli na to, že máme většinou jednoho člověka, jenž v našich očích reprezentuje nějakou značku, nebo firmu (Ken Levine v případě Irrational Games, Steve Jobs u Applu, Hideo Kojima u MGS atd.) a především jeho prostřednictvím chválíme úspěchy a tvrdě kritizujeme chyby. Takový jedinec má většinou jednoduchý úkol, být sympatický. Pak už mu jen stačí sledovat dění na trhu a významné události lehce populisticky komentovat ve prospěch svého produktu.

V případě Sony tuto úlohu úspěšně plní Kazuo Hirai a Shuhei Yoshida, přičemž (ne)oficiálním mluvčím čtvrtého Playstationu se už definitivně stal jeden z jeho architektů, Mark Cerny. Nintendo se v tomto směru může opřít hned o trojlístek populárních tváří – Satoru Iwata, Shigeru Miyamoto a Reggie Fils-Aime – který má navíc obrovskou výhodu v tom, že jsou všichni, až na ředitele americké divize firmy, zkušenými vývojáři, kteří dali světu takové kulty jako je Legend of Zelda (Miyamoto), nebo oblíbená růžová koule Kirby (Iwata).

V tomhle zatím Microsoft příliš šťastnou ruku neměl a zmizevší Mattrick je toho důkazem. Nikdy neuměl zaujmout masy tak jako Fils-Aime, případně ve správné chvíli říkat správné věci jako třeba Hirai. Dění kolem Xbox One je jen tečkou za jeho působením ve společnosti a je docela škoda, že si ho většina hráčů bude pamatovat jen jako toho arogantního kolíka, který hráčům nespokojeným s nutností připojovat se s novým Xboxem pravidelně na internet mimo jiné doporučil, koupit si Xbox 360. Jeho odchod do Zyngy, kde se stane šéfem oddělení interaktivní zábavy (do toho spadá vše kolem Xboxu), by tak paradoxně mohl Microsoftu jedině prospět.

Kolují sice zvěsti, že by redmondský koncern jeho místo rád nechal chvíli neobsazené, ale to nevydrží moc dlouho. Na druhou stranu, shánět v současné době někoho, kdo by se dobrovolně ujal propagace konzole, která je, a minimálně ještě chvíli bude, terčem někdy možná až příliš ostré kritiky, asi není žádná sranda. Vzato kolem a kolem, Microsoft už teď ale v podstatě nemá co ztratit a příjemná tvář by mu naopak mohla pomoct alespoň k pár plusovým bodům. Nicméně, vyžadovalo by to pravděpodobně rozsáhlejší čistku, která by se určitě měla dotknout i Steva Ballmera a Yusufa Mehdiho.

Nikdo nepochybuje o tom, že oba pánové moc dobře ví, co dělají. Na veřejnou propagaci si ale vedení Microsoftu asi nemohlo vybrat hůř. Ballmer působí tak trochu jako imperátor z Hvězdných válek, kolem kterého se chtějí motat snad jen ti z vás, kteří mají ve zvyku vrážet přátelům kudly do zad a jablka si zásadně krájí silou vůle. No, a Mehdi se pro změnu díky konferenci na letošní E3 pravděpodobně definitivně zaškatulkoval jako „televizní týpek“, jenž by moc rád sbíral achievementy sledováním oblíbených seriálů a snaží se k tomu zlákat i ostatní.

Ne, Microsoft v současné době opravdu nemá nikoho, kým by se v otázce propagace mohl chlubit. A to nejen v herní divizi. Vzpomínáte na šéfa vývoje Windows 8 Stevena Sinofskyho? Toho si dnes taky většina lidí pamatuje jen jako arogantního floutka, který věří, že dlaždicový systém je jediný logický krok pro celosvětově nejúspěšnější operační systém a tlačítko Start je přeceňovaná featurka. Microsoft zkrátka akutně potřebuje někoho, kdo dokáže převážit misky vah na jejich stranu, protože zatím si PS4 dělá z Xbox One čubu a už i renomované magazíny jako je Edge otevřeně doporučují koupi výtvoru japonského koncernu.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama