Microsoft přichází s dalším argumentem v bitvě za získání Activision Blizzard
Call of Duty Novinka Microsoft přichází s dalším argumentem v bitvě za získání Activision Blizzard

Microsoft přichází s dalším argumentem v bitvě za získání Activision Blizzard

Ondřej Zeman

Ondřej Zeman

18
Platformy Windows PC PlayStation PlayStation 5 Xbox Xbox Series X|S PlayStation PlayStation 4 Xbox Xbox One

Dlouhodobý úspěch Call of Duty není dle Microsoftu ničím zaručen.

Reklama

Microsoft o akvizici Activision Blizzard opravdu stojí a tak, stabilně uvádí důvody, které mají vyargumentovat, proč by neměl být nákup známé firmy problém. Po řadě různých výroků, jež přestřelku mezi vlastníkem stáje konzole Xbox a Sony provází, tu máme další prohlášení, které budí pozornost. Britskému úřadu pro hospodářskou soutěž a trhy (CMA) napsala společnost Microsoft ve své zprávě, že jeden z hlavních důvodů Sony, tedy možnost znepřístupnění série Call of Duty pro její konzole časem nemusí být relevantní. Nic totiž netrvá věčně a i z krále FPS se časem může stát značka, jejíž zástupce by nikdo neměl přílišnou touhu hrát.

Microsoft argumentuje takto, "I když je Call of Duty jednou z řady populárních franšíz, její úspěch v čase není zaručen. Význam pro hráče se získává nebo ztrácí s každým vydáním." Příkladem toho, že ne vždy se vše povede na jedničku, má být podle zprávy pro CMA minulý rok vypuštěný Call of Duty: Vanguard a samozřejmě není jediným případem, kdy se Call of Duty nepovedlo plně využít potenciál značky. Dalším je kupříkladu Infinite Warfare, nebo Black Ops 3. CMA na tyto argumenty reagovalo tak, že celek má trvale vysoké tržby, stabilní základnu a především ne každý díl se může těšit stejné pozornosti, protože se komunitě nechce odcházet od předchozího dílu.

Prohlášení Microsoftu tudíž nepadlo na úrodnou půdu. Je však třeba podotknout, že myšlenka s níž společnost přišla, není úplně zcestná. Když se podíváme třeba na konkurenční Battlefield, máme možnost vidět sérií, která se ubírala cestou, jež z ní během posledních let udělala titul neschopný Call of Duty konkurovat. Tím ovšem její pád neskončil, celkově byla inovována tak, že komunita k ní velmi těžko hledá cestu, což je hlavně způsobeno odklonem od známých mechanik a snahou přebírat metody konkurence, kvůli čemuž se nevyvedl její poslední zástupce. Zda se jí podaří vstát je otázkou, časem se však může stát příkladem, že i úspěšný hráč může padnout a znovu se nevrátit na svou pozici.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama