Při prozkoumávání dalších možností financování chce být opatrný.
Podle nespecifikovaných zdrojů magazínu Business Insider (v přepisu VGC) se má Microsoft zajímat o možnosti rozšíření finančních zisků pro vývojáře pracující na free-to-play hrách. Jedním ze způsobů by měla být implementace reklam – například billboardů nebo plakátů – na skutečné značky.
Dva zdroje měly potvrdit, že si je Microsoft vědom rizika špatného přijetí ze strany hráčů: „Postupuje opatrně a má v úmyslu vytvořit soukromý trh, kde mohou reklamy do her vkládat pouze vybrané značky způsobem, který nenaruší herní zážitek.“ Zprvu by se mělo jednat třeba o billboardy v závodních hrách.
Není zřejmé, zda se reklamní model plánuje rozšířit například o skiny nebo videa v lobby. Stejně tak nevíme, jestli už byli osloveni potenciální partneři.
Ačkoli se jedná pouze o spekulace, nešlo by ani zdaleka o první případ skutečné in-game reklamy. Ve sportovních a závodních hrách se objevují podobné billboardy a banery relativně běžně. Za začlenění in-game reklamy ve formě nepřeskočitelných videí, v tomto případě do prémiové hry, bylo kritizováno NBA 2K. Autoři inzerci po negativních ohlasech upravili.