V novém prohlášení mají také bojovat proti nevhodnému obsahu.
Tři nejslavnější společnosti v oblasti videoherního průmyslu, Microsoft, Sony a Nintendo, vydaly společné prohlášení, jehož účelem je pomocí kolektivního závazku zajistit v jejich online prostoru bezpečí před nenávistí a obtěžováním. Všechny zmíněné společnosti se tímto činem snaží zajistit uživatelům, především pak těm mladším, bezpečnější prostředí.
Společnosti uvedly, že budou i nadále investovat do bezpečnosti hráčů, přičemž upřednostní ty nejmladší a nejzranitelnější. „Věříme, že hraní her je pro všechny lidi všech věkových skupin, včetně našich nejmladších a nejzranitelnějších hráčů. Technologie umožňuje působivé zážitky ze zábavy a my chceme zajistit, aby tyto zážitky - zejména pokud zahrnují interakci s ostatními uživateli - byly pozitivní a respektující. Všichni hráči si zaslouží mít fantastické sociální herní zážitky v prostředí, kde jsou respekt a bezpečnost vzájemné,“ uvádí společnosti v prohlášení.
V rámci tohoto prohlášení společnosti popsaly i rozdělení svých zásad do tří kategorií, a to do prevence, partnerství a odpovědnosti.
Závazek prevence má umožnit hráčům a rodičům porozumět a ovládat herní zážitky pomocí snadno použitelných funkcí rodičovské kontroly. „Budeme propagovat dostupnost našich bezpečnostních nástrojů prostřednictvím našich platforem, kanálů podpory, služeb, na našich webových stránkách a v maloobchodních prodejnách, abychom oslovili více hráčů a rodičů,“ píše se v prohlášení.
U závazku partnerství se společnosti zavázaly spolupracovat se zbytkem průmyslu, komunit a vládních orgánů za účelem zajištění bezpečnosti uživatelů a k provádění společných výzkumů ve prospěch tohoto odvětví.
V případě posledního závazku se herní giganti zavázali k odpovědnosti za zajištění bezpečnosti svých platforem. Kromě hlášení a odstraňování nevhodného obsahu a špatných aktérů společnosti uvedly, že upozorní donucovací orgány, pokud uvidí, že lidé porušují zákon, nebo se domnívají, že hráči hrozí bezprostřední újma.
„Ochrana hráčů může být v digitálně a často okamžitě propojeném světě náročná. Toto partnerství znamená náš závazek spolupracovat na zlepšení bezpečnosti hráčů a zajištění toho, aby hraní her zůstalo skutečně pro každého. I když má odvětví videoher dlouhou historii podniknutí kroků na ochranu hráčů, zejména dětí, uvědomujeme si, že žádná společnost nebo průmysl tyto problémy nevyřeší sám,“ sdělují společnosti v prohlášení.
Ačkoliv konzolové války jsou neoficiálně u konce, přesto se u každé platformy najdou fanatičtí obdivovatelé, kteří nechodí pro urážky ostatních daleko. Je rozhodně hezké vidět, jak se tyto tři konzolové společnosti chystají spolupracovat v boji za bezpečnost uživatelů, a zajistit tak ještě lepší prožitek z videoher.