Middle-earth: Shadow of Mordor – The Bright Lord
Blogy čtenářů Recenze Middle-earth: Shadow of Mordor – The Bright Lord

Middle-earth: Shadow of Mordor – The Bright Lord

Anonymní

Anonymní

Nejsem velkým fanouškem DLC, a přestože Middle-earth: Shadow of Mordor byla až překvapivě dobrá hra, ohlášený season pass při vydání hry mě velmi…

Reklama

Nejsem velkým fanouškem DLC, a přestože Middle-earth: Shadow of Mordor byla až překvapivě dobrá hra, ohlášený season pass při vydání hry mě velmi nepotěšil. První DLC s názvem Lord of the Hunt nebylo příliš úspěšné, a tím pádem strach o kvalitu The Bright Lord byl na místě. Jsem rád, že tento strach nebyl oprávněný, a že vývojáři do The Bright Lord konečně přinesly něco nového. Nicméně stále to není na úrovni původní hry.

 

Nový hrdina...nový prsten

Na rozdíl od Lord of the Hunt, v The Bright Lord se zhostíte role elfa Celebrimbora, a to ještě v dávných dobách, kdy ukul jeden speciální prsten. Ano, byl to Ten prsten, a právě o něm celé DLC je (jsem si vědom odbočky od originálního příběhu, kde Celebrimbor ukul jen tři elfské prsteny, ale kdybychom měli Shadow of Mordor vytýkat vše, co je proti světu Tolkiena, tato recenze by nabrala nepříznivé rozměry). Pletky Celebrimbor se Sauronem naberou rychlý spád, a díky Celebrimborové šikovnosti se prsten moci ocitne v jeho rukou, respektive na jeho prstě. A i pocítí jeho moc. Spalující moc, která ho vede k jasnému cíli - porazit Saurona, a to za pomoci jeho vlastní armády.

Pokud se vám zdá, že díky prstenu je DLC ještě lehčí než původní hra, jste na omylu.

 

Být svým vlastním pánem to je, oč tu běží

Herní náplň je až na pár výjimek totožná s původní hrou. Celebrimbor ovládá většinu schopností, které měl Talion (samozřejmě díky jeho elfímu společníkovi), a stejně šikovně a smrtelně ovládá meč, dýku a luk. Největším rozdílem je schopnost ovládnout několik orků najednou uprostřed bitvy, možnost přivolat ovládnuté orky na pomoc, a samozřejmě použití prstenu moci. Ten Celebrimbora překvapivě neudělá neviditelným, ale zpomalí čas, a umožní vám na krátkou dobu používat všechny schopnosti bez omezení. Pokud se vám zdá, že díky prstenu je DLC ještě lehčí než původní hra, jste na omylu. Ze soubojů jsem měl pocit, že jsou mnohem náročnější, a musel jsem se postavit více orkským kapitánům najednou. V jeden moment jich na bojišti bylo dokonce až devět, přičemž tři byli na mé straně. Bohužel, přes množství soubojů a hordám zabitých orků nezískáte žádné zkušenostní body ani levely. Všechny schopnosti máte dostupné již od počátku a během celého čtyřhodinového dobrodružství nezískáte žádné vylepšení, až na drobný upgrade, díky kterému si prodloužíte dobu, po kterou je prsten aktivní.

Cílem, a tím pádem i závěrem, je ovládnutí pěti nejvyšších orkských náčelníků, jejichž využijete k boji proti Sauronovi a jeho armádě. Není to však tak jednoduché. Nejprve musíte obsadit každou část herní mapy. Alespoň zde nabízí DLC rozdílné úlohy - každá oblast, na níž vztyčité svou věž, má své vlastní podmínky na obsazení. Není to sice nic revolučního, ale potěší fakt, že vás hra nenutí donekonečna jen někam jít a někoho zabít, ale i mírně taktizovat a zkoušet různé postupy. Zmíněné vylepšení prstenu moci můžete také získat v krátkých misích po obsazení těchto území, které vám chtějí Sauronovi přisluhovači ukrást zpátky. Největší kritiku si ode mě zaslouží závěrečný souboj, který je oproti souboji z původní hry sice o třídu lepší, ale i tak je uměle natahován a mírně nelogický. Abych vám náhodou neprozradil, jak skončí (což v případě, že jste původní hru hráli, určitě víte), dodám jen, že jsem čekal souboj na život a na smrt, v němž se utkají dvě mocné elfské bytosti, ve skutečnosti jsem však dostal pár frustrujících momentů a závěrečnou cut-scénu.

Po grafické stránce se velké změny nekonají, ale hra stále vypadá úžasně. Mordor je plný detailů a orkové jsou přítomni i v různých opancéřovaných formách. Stejně i kapitáni a náčelníci jsou mírně odlišní. Dabing Celebrimbora a Saurona je výborný a rovněž celková zvuková kvalita. Hudba je krásná a nedá mi vyzvednout její kvalitu. Příjezd vyprovokován náčelníkem za dramatické hudby a skandování jeho jména je nezapomenutelný. Po audiovizuální stránce prostě není co vytknout, a od vydání se po několika updatech podařilo dosáhnout i lepší optimalizaci a rychlejší chod hry.

Middle-earth: Shadow of Mordor – The Bright Lord

Verdikt

The Bright Lord je po příběhové stránce zajímavým rozšířením a hrát za Celebrimbora mě i přes přílišné podobnosti v ovládání s Talionem bavila. Tvorba vlastní malé armády orků poskytovala příjemný pocit moci a prsten poskytoval ultimátní schopnosti. Škoda chabého ukončení tohoto DLC a i závěrečného souboje, kde byl prostor na něco velkolepějšího. Doufám, že do dalšího DLC většího typu se vývojáři pokusí více zapojit experimentování a nebudou se bát přidat něco zcela nového. Proč hráčům neumožnit pohled z druhé orkské, strany, případně představit nové postavy? Takto jsme dostali jen nadprůměrné rozšíření, které neodpovídá své ceně, avšak fanouškům má stále co nabídnout.

Hodnocení

Co se nám líbí a nelíbí?

audiovizuální spracování
soubojový systém
souboj orků
málo nového obsahu
závěr
Reklama
Reklama

Uživatelský článek

Uživatelský článek se řídí pravidly webu. Obsah vytvořený nebo nahraný uživateli v žádném případě nevyjadřuje názor provozovatele. Za obsah stránek vytvořený nebo nahraný návštěvníky neneseme žádnou odpovědnost.

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama