Zástupci studia Treyarch potvrdili, že od začátku počítali s posunem dějové linky v pokračování Black Ops.
„Od startu vývoje prvního dílu jsme uvažovali nad zasazením do blízké budoucnosti,“ nechal se v rozhovoru pro britskou mutaci Oficiálního Playstation magazínu slyšet Mark Lamia, ředitel studia.
„Strašně jsme toužili po tom vytvořit něco nového, čerstvého a vzrušujícího. Black Ops jednoduše není limitováno časem, je celé jen a pouze o ději. Je o tom být členem speciální jednotky.“
De facto dvě Studené války prý byly součástí snahy o vytvoření nejnebezpečnějšího zločince v celé Call of Duty sérii – Raula Menendeze.
„Potřebovali jsme se přesunout několik let do budoucnosti, kde je spousta technologických výstřelků, jež jsou zakomponovány hluboko do infrastruktury naší společnosti, a díky kterým je Raul schopný otočit to všechno proti lidstvu.“