Moralita rozhodnutí v Mass Effect
Mass Effect Novinka Moralita rozhodnutí v Mass Effect

Moralita rozhodnutí v Mass Effect

Johny

Johny

12
Platformy Windows PC PlayStation PlayStation 4 Xbox Xbox One PlayStation PlayStation 3 Xbox Xbox 360

Jste ve hrách ti dobří? Zloduch? Nebo si příležitostně do někoho praštíte?

Reklama

Mass Effect je jednou z herních sérií, které obsahují systém morality vašich rozhodnutí. Která volba z vás udělá dobráka nebo zloducha, v případě Mass Effectu jste byli buďto Paragon nebo Renegade, v českém překladu Ochránce nebo Odpadlík.

Jedním z nejdůležitějších aspektů dobrého systému karmy nebo morálky je, aby nesl váhu v celé hře, a jen málo titulů ilustruje, jak to udělat podobně jako RPG trilogie Mass Effect.

V této sci-fi trilogii velitel Shepard čelí rozhodnutí po rozhodnutí, které ovlivňuje nejen jeho morální postavení, ale také to, jak na něj jeho tým nahlíží.

Výběr zachránit nebo ušetřit nepřátelskou rasu by mohl zlepšit důvěru jednoho spojence v jeho velitele, ale také by mohl vést druhého spojence k podezření, do jaké míry jsou jeho zájmy skutečně zváženy při rozhodování Sheparda, a po dalším projevení nezájmu, by se mohli nakonec rozhodnout jednotku opustit. I když si hráči zvolí jednu volbu, která by mohla být ve prospěch jedné z postav, mohla by se nakonec stejně projevit jako zbytečná, protože v ostatních několika rozhodnutích hráč projevil nezájem.

Každá akce, kterou hráč podnikl, dobrá nebo špatná, měla následky, které vedly k rozdílným průchodům hrou mezi hráči s jiným stylem hraní.

I když tento systém karmy neměl takový dosah jako možnosti v některých modernějších RPG her, stále stojí jako vrchol toho, jak by mohl a měl vypadat důkladný dopad voleb hráčů.

John Ebenger, který byl kdysi zaměstnancem v BioWare na svém Twitteru účtě nedávno sdělil informaci, že v sérii Mass Effect 92% hráčů hrálo jako Ochránce, což jej i mrzí, protože si ve studiu dali spousty práce s volbami Odpadlíka.

Důvodů, proč hráči hrají za dobráky je spousta. Může za to třeba jejich osobnost, nebo že jsou volby velmi různé a špatně napsané. Někdo by třeba slovně nezaútočil na své podřízené, nepodpořil teroristickou organizaci hrozící celému lidstvu, nenechal by zemřít nevinné civilisty, nepopravil neozbrojené vězně anebo nespáchal genocidu. Další by si třeba dovolil podpořit teroristy, ale nechtěl by spáchat genocidu. Někdy jsou ty špatná rozhodnutí tak rozdílné "úrovně", že člověk nakonec skončí jako dobrák.

Která hra v dnešní době dělá tyto věci podle vás lépe? Řekli byste, že taková Mass Effect: Andromeda systém karmy měla lepší? Hrajete raději za dobráka, zloducha anebo to různě mícháte, protože někdy prostě tu otravnou reportérku musíte praštit? Jaký je váš celkový názor na morální systém v RPG hrách?

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama