Situace v Bungie nevypadá příliš dobře.
Po oficiálním představení připravované hry Marathon se vývojáři dočkali spousty kritiky na základě předešlých her od Sony, které speciálně v případě Concordu nedopadly vůbec dobře. Když už se zdálo, že vlna negativity opadla, tak přišla kauza s “krádeží” grafických designů umělkyně bez jejího svolení. Tohle vše příliš nepomohlo morálce vývojářského týmu, která je podle slov jednoho ze zaměstnanců na bodu mrazu. Uvedl to v nejnovějším vyjádření pro Forbes.
Největší obavou je to, co se stane s Bungie, pokud Marathon nenaplní očekávání. Sami vývojáři s originálním konceptem nebyli už od začátku spokojeni a chtěli větší zapojení PVE prvků, ale byli ignorování svými nadřízenými. Ti mají rovněž na starost marketing, jehož součástí měla být druhá vlna propagace. Ta ovšem vzhledem k nejnovějšímu skandálu padla a dochází k jejímu přeplánování.
O případném odkladu hry se nikdo zatím neodvážil ani vtipkovat. Přesto je údajně možné, že se datum vydání ještě změní. Vzhledem k náladě a atmosféře ve studiu je otázkou, v jakém stavu Marathon mezi hráče zamíří. Slyšet toto od jednoho z vývojářů není příliš pozitivní, ale nezbývá než doufat, že se situace zlepší a Marathon se nestane dalším zapomenutým kouskem herní historie. Speciálně pro Sony Interactive Entertainment by se jednalo o druhý nepovedený projekt v relativně krátkém časovém období.