Devátý Mortal Kombat se vměstnal i na konzoli Playstation Vita a jde mu to tam více než dobře.
Když se Playstation Vita objevila na trhu, chválili jsme ji a předpovídali ji zářnou budoucnost. Dnes už však budeme o poznání skeptičtější a rozhodně to nebude vinou samotné konzole. Leč byl totiž seznam launch titulů obstojný, následný line up už se zase tak nevydařil a na Vitě ještě stále chybí nejdůležitější Playstation exkluzivity, jako Little Big Planet, God of War nebo Killzone.
Mimo to ale stále ještě konzole ani zdaleka nevyužila svůj plný potencionál a proklamované "velké" hry, vypadající podobně jako na klasických konzolích taktéž chybí. Úsvit lepších časů nastává až nyní a kromě blížícího se Resistance: Burning Skies lze za první vlaštovku nové naděje považovat především parádní bojovku Mortal Kombat.
Vitový Mortal Kombat těží kromě svých kvalit také z téměř neexistující konkurence!
A rovnou říkám, že se jedná o skvěle udělanou a vyváženou hru, která si bere to nejlepší ze svého bratříčka, jenž vyšel na PS3 a Xbox360 již loni. Dokonce se jedná o takřka věrnou kopii již zmíněného devátého dílu a jestliže můžeme devítku považovat za výborný comeback, tak Vita verzi lze jednoznačně označit za ještě lepší debut.
Pohledné a povedené
Hned při prvních okamžicích na vás dýchne neopakovatelná atmosféra a garantuji vám, že vás jen tak mlácení, probodávání a další nekorektní a násilné věci nepustí. Ostatně proč opouštět něco tak pohledného a vydařeného. Po grafické stránce se skutečně tento smrtící zážitek povedl a na poměry Vity může klidně soutěžit i s extrémně krásným Uncharted.
Ačkoli jsou totiž modely postav a efekty oproti devátému dílu značně slabší, všechno je menší a modely detaily moc neoplývají, jako celek se Mortal Kombat hýbe skvěle. Vývojáři si dali na technické stránce věci záležet a téměř konstantních 60 snímků za sekundu budí údiv. Na omezený hardware handhaldu se totiž vešly i takové frajeřinky, jako jsou animovaná pozadí a problém není ani s většími a značně efektními komby a útoky.
Bohatý obsah
Přesto ale není hlavním lákadlem handheldového Mortal Kombatu grafika nebo vizuální nápadnost, jenž se ostatně věrně drží kolejí vyjetých loňským restartem celé série. Tuhle bojovku si koupíte hlavně kvůli na poměry kapesních konzolí zcela nevídaného a bohatého obsahu, který se může hrdě postavit po bok regulérního devátého dílu. Nabízí totiž naprosto stejné věci a je úplně jedno, jestli se bavíme o bojovnících nebo o herních modech.
Základ tvoří část nazvaná Story mode, která vás protáhne poměrně nedůležitým, avšak slušně připraveným příběhem o dobré a špatné straně. Přestože bude většina hráčů příběh ignorovat, dali si vývojáři značnou práci s vyprávěním a povedené filmečky v ingame grafice mají velmi dobrou produkční hodnotu.
Kromě vyzkoušení všech možností je dobrou motivací i velké množství odemykatelného obsahu a trofejí.
Stejně si ale příběhový mód pustíte především kvůli možnosti zahrát si za všechny hrdiny a osahat si tak v příjemném singlu jejich schopnosti. A že to bude dlouhá jízda asi tuší úplně všichni. Vitový Mortal Kombat totiž přináší jak všechny základní bijce z devátého dílu, tak i ty z pozdějších DLC, a to včetně kostýmů.
Postav je tak skutečně kupa a nevěřím, že by si někdo nedokázal najít svého favorita. Různých bojových stylů je totiž dostatek a díky unikátním kombům vlastním každé postavě je zábava na opravdu dlouhou dobu zaručena. Nic by ale nešlo chválit bez podařeného ovládání.
Prstolam se nekoná
Jak už jsme si u nové generace přenosné konzole Playstation zvykli, kombinuje se klasické ovládání na dvou páčkách a tlačítkách s tlapkáním po dotykovém displeji a s hlazením zadní dotykové plochy. Jako celek to v novém Mortal Kombatu funguje velice dobře a dotykové nástavby ke klasickému ovládání skvěle plní funkci vítaného oživení, které zároveň nepůsobí ani rušivě. Problém jsem dokonce neměl ani s využitím pohybového senzoru.
Autorům se podařilo dobře vyvážit ovládání a dokonce i úplný laik se do hry dostává docela rychle.
S dobře navrženým ovládáním a smysluplným rozvržením ovládacích prvků na vhodné klávesy se roztodivná a pořádně krvavá komba dělají jedna báseň. A že jich teda je. Každá postava jde na protivníka trošku jinak a proto je nejvhodnější si najít pár svých oblíbenců a nastudovat si pouze jejich pohyby a útoky. Jak se totiž říká, co se v tréninku naučíš, v multiplayeru jako když najdeš.
Multiplayerová výzva
Hra pro více hráčů je právě to, co vás u hry po počáteční fázi nadšení udrží zdaleka nejdéle a sám dostávám na zadek od zkušenějších hráčů ještě teď. Multiplayer prostě můžu jen chválit. Autoři si dobře uvědomili, že dělají hru na handheld a oproti velkým konzolím je multiplayer daleko svižnější, matchmake rychlejší a jednodušší a celkově se jedná o skvělou volbu, když máte třeba jen 5 minut.
Ale kdyby jste si náhodou netroufli rovnou na reálného protihráče, pořád můžete vzít za vděk velkým množstvím různých výukových miniher a extrémně zábavnou featurkou je Challange Tower. Série 150 výzev zahrnujících nápadité úkoly a zajímavé výzvy. Za každý splnění úkol a vyhraný zápas navíc získáváte body, které můžete následně měnit za nová komba, oblečky, artworky a další serepetičky. Motivace je tedy zaručena.
Must have!?
Mortal Kombat na Vitě jasně exceluje a konečně oživuje téměř mrtvý žánr bojovek. Nějaké Reality Fighter není žádná konkurence a slavná značka vítězí především skvělým poměrem cena/obsah. Dlouhá kampaň, kupa všemožných herních modů a svižný multiplayer tvoří neporazitelné kombo, které vás jen tak nepustí. Navíc autoři odvedli velký kus práce i po technické stránce a Mortal Kombat skvěle vypadá a ještě lépe se hýbe.
Verdikt
Po dlouhé době hra, kterou lze doporučit zcela bez výčitek. Na poměry Vity se jedná o jeden z nejlepších kousků a neměl by chybět žádnému majiteli handheldu.