MotoGP 17 ‒ nejlepší svého druhu
MotoGP 17 Recenze MotoGP 17 ‒ nejlepší svého druhu

MotoGP 17 ‒ nejlepší svého druhu

Michal Jonáš

Michal Jonáš

11

Další zářez do nekonečné řady motorkářské série. A kupodivu i ten nejhlubší.

Reklama

Recenzovaná verze: PC

Počítačové a konzolové hry doprovázejí šampionát MotoGP již sedmnáctým rokem. Možná si ještě pamatujete na první tituly od Climaxu, které vydávalo THQ. Licenci pak převzaly Namco s Capcomem a v současnosti s promotérem MotoGP, společností Dorna, spolupracuje milánské studio Milestone. Italové s různými přestávkami vyrábějí MotoGP hry od roku 2007, kdy i s letošním ročníkem celkově vydali již sedmičku spíše průměrných titulů. Po nepovedeném MXGP3 (recenze) jsem tak čekal další obyčejný díl, který do zatuchlé řady každoročně stejných kousků nic nového nepřinese.

Ještě ve starém kabátě

V Milestone postupně přecházejí na licencovaný Unreal engine, přičemž po MXGP3 a připravovaném Gravelu měla stejný „agregát“ dostat také MotoGP 17. Jenže vydat tři velké hry v jednom roce není nic lehkého, navíc MotoGP 17 musela vyjít do poloviny roku. Takže Italové zkrátka nestíhali a jedinou ze svých tří letošních her nechali ještě na starém enginu. Tudíž MotoGP 17 zastarale startuje a obraz nepohodlně nastavuje v externím spouštěči, obyčejná grafika prostředí pouze kopíruje starší tituly a v menu samozřejmě nelze používat myš. Takové věci v moderní hře nemají co dělat, ale na druhou stranu je MotoGP na sedmý pokus již perfektně optimalizovaná, naprosto nenáročná a kupodivu i celkem odladěná závodnička bez velkých chyb.

„Nabídka motocyklů je už v pěti třídách velmi bohatá.″

I přes použité starší součástky v Miláně kupodivu zkonstruovali hodně nabušenou strojovnu a renovaci vzali opravdu od podlahy. Prezentace je letos naprosto špičková, protože hra dostala zbrusu nové menu a grafické podklady, vše je navíc krásně přehledné. Muselo dát hodně práce nafotit podobenky skoro všech účastníků letošní sezóny šampionátu, když si improvizované foto studio Milestone rozložili na předminulém závodě v Mugellu, kam to z města módy nemají tak daleko. Snad jen ta představovací videa u každého okruhu by potřetí mohli natočit nová…

Jen pro pořádek, hra simuluje současnou sezónu 2017, přičemž tradičně obsahuje všechny tři kubatury MotoGP. Letos k nim ale přidává také přípravku Red Bull Rookies Cup, takže nabídka motocyklů je už v pěti třídách velmi bohatá. Díky tomu hra drží naprostý rekord v počtu jezdců na výběr, protože obsahuje 187 závodníků napříč všemi kubaturami, včetně trojice našich jezdců Filipa Salače, Jakuba Kornfeila a Karla Abraháma. Pro pamětníky je v tomto rámci připravena také kolonka 76 slavných motorkářů nedávné historie, kteří závodili během dvaceti let od roku 1994.

Drandíme plynuleji

Nové MotoGP samozřejmě obsahuje všech 18 tratí letošního mistráku, tedy včetně našeho brněnského okruhu. V jednom závodě může startovat až 32 jezdců, přičemž ani tento solidní počet nedělá enginu žádné potíže. Tvůrci si dokonce troufli odemknout dřívější maximum 30 FPS, ale daní na oltář starému enginu je celkem jasně viditelné jednodušší renderování jezdců v delších vzdálenostech, kdy se jejich stroje rozmělní do několika čtverečkovaných textur. Není to ovšem nic extra rušivého a zážitku z hraní to nijak nevadí.

„Díky komunikativnímu ovládání je krocení motocyklů velká zábava.″

Velkým překvapením je přítomnost režimu rozdělené obrazovky, který funguje taktéž krásně plynule. Ovšem jeho drobnou pihou na kráse je střídmější maximum deseti jezdců na trati. V online části hry je k dispozici ucelená sestava rychlého závodu, celého mistrovství i kooperace v rámci jednoho týmu, ale zase s chabým limitem pouhých 12 závodníků na trati. Více prostě starý motůrek hry neutáhne, tak buďme rádi za ty dary, protože split-screen je i tak moc fajn záležitost.

Pohodlná jízda

Citlivého vyladění se dočkalo ovládání, jasně cílené na joypady a drobně se zapracovalo i na fyzice. Tradiční bolístkou je ale naprostá absence nastavení ovladače, protože kromě namapování tlačítek si neupřesníte naprosto nic. Ovládání je ale letos nastaveno tak akorát, protože není ani moc citlivé, ani tuhé, takže pevně dané osy páček tolik nemrzí. I letos hra předkládá trojici předvolených a upravitelných nastavení fyziky a asistencí, nicméně po krátkém vyzkoušení lze na ovladači citlivě řídit i na nejvyšší stupínek, kdy už musíte přesně dávkovat plyn a rozvážně kombinovat oba brzdné okruhy. Díky komunikativnímu ovládání je ale krocení nejsilnějších motocyklů velká zábava, protože akcelerace i zpomalování se dá krásně kočírovat. Jízdní model je z celé řady určitě nejpříjemnější, přesně na pomezí arkády a nekompromisní simulace, takže můžete spolehlivě akcelerovat po zadním a brzdit po předním.

Umělí jezdci mají 5 obtížnostních stupňů a zde se oproti minulým ročníkům na pilu již krapet přitlačilo. I na nižší nastavení AI závodníci zajíždějí zpravidla rychlejší časy než minule v MotoGP 15, ale zase to vyvažuje pohodlné a zábavné řízení, takže když si okruhy alespoň trochu osaháte, nebudete mít s udržením tempa žádný problém ani na vyšší obtížnosti. S inteligencí se ale nijak viditelně nehnulo, stále se jezdí sice správně ve vláčku nejrychlejší stopy, nicméně moc se nepředjíždí a protivníci toho mimo své koleje moc nesvedou. Zase se ale nechají ochotně vystrnadit z vozovky, takže vás nijak zvlášť neohrožují.

Do cíle tak rychle nedojedete

Technicky na tom Italové obecně sice nejsou moc dobře, ale vždy alespoň umí každou svoji poslední hru drtivě napěchovat obsahem až po střechu, takže jejich tituly vynikají dlouhou životností. MotoGP 17 je toho živým příkladem. Garantuji vám, že její bohatou nůši rozmanitých jízdních režimů jen tak nedoberete. Časovka a rychlý závod je nezbytná klasika, kterou můžeme s klidem přejít, ale máme tu vlastně rovnou čtyři samostatné šampionáty od Red Bull přípravky přes malorážky až po vrcholné litrovky. K tomu opět nechybí dvě kariéry, letos ještě rozsáhlejší než v ročníku 2015.

„Závody ve více než třiceti jezdcích jsou napínavé a zábavné.″

První nasadí vašeho jezdce do poslední fáze Red Bull seriálu, aby ho pak protlačila skrze všechny vyšší kubatury až k titulu mistra světa MotoGP. Nu a ta druhá vše okoření ještě řízením vlastního týmu, takže nejen že sami závodíte, ale ještě můžete postupně podepsat i další jezdce a pokrýt tak svými závodníky všechny hlavní třídy MotoGP. Snad jen škoda režimu skutečných výzev, kdy vás minulé díly staví do různých situací inspirovaných reálnými okamžiky a během pár kol jste se museli s úkoly dobře popasovat. Tento mód již letos nenajdete.

Netřeba asi dodávat, že závody ve více než třiceti jezdcích jsou slušně napínavé a zábavné, jezdit můžete již od tří kol výše. Dobrý náhled zabezpečuje sestava šesti kamer, včetně pohledu z první osoby za řídítky či simulovaného pohledu z helmy. Nechybí dokonce ani volná kamera a fotografický režim, v němž vyniknou zejména solidní modely motocyklů, které se na rozdíl od okolního prostředí dočkaly výrazného grafického oživení. I nadále je ale počasí pouze statické. Dynamické klima a další vymoženosti by měl nabídnout až příští ročník, pro který má Milestone již vyřízenou licenci. Ten již bude postaven na čtyřkovém Unreal enginu.

Exkluzivní odstavec pro PS4

Zajímavý bonus si vyjednala Sony pro PlayStation 4 verzi hry. Pouze na této konzoli se letos uskuteční premiérové světové mistrovství MotoGP eSport Championship, které bude probíhat formou 7 online časovek, z nichž vzejde 16 nejlepších hráčů. Ti se pak přímo utkají během podzimního finálového závodu ve španělské Valencii, přičemž vítěz získá sportovní kupé BMW M240i.

Z MotoGP 17 se kupodivu vyklubalo velké a pozitivní překvapení. Zábavný, bohatý a dobře odladěný ročník vytěžuje starý engine vskutku na maximum. Hru zřejmě zachránilo, že ji tvůrci nestihli naroubovat na nový Unreal engine, s nímž ještě nemají dostatečné zkušenosti.

MotoGP 17 koupíte na Xzone.cz a GameExpres.sk.

MotoGP 17

Verdikt

Stručně a jasně zdaleka nejlepší MotoGP titul z italské stáje a po letech zase hra, za kterou se nemusí vůbec stydět.

Hodnocení

Co se nám líbí a nelíbí?

dvě kariéry a kvarteto šampionátů
split-screen a online kooperace
perfektní optimalizace
nenáročná grafika
obrovský výběr jezdců
čeští závodníci a Brno
pohledná prezentace
solidní jízdní model
omezený počet jezdců v multiplayeru
strašné zvuky motorů
zastaralá grafika prostředí
spouštěč a nastavení obrazu mimo hru
nepřizpůsobitelné ovládání
chybějící režim výzev
Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama