Může za to zastaralý Unreal Engine 4.
Dragon Quest XI: Echoes of an Elusive Age vyjde v Evropě 4. září ve verzích pro PlayStation 4 a pro PC. Na letošní akci PAX East v Bostonu vyzpovídal producenta hry Hokuto Okamota GameSpot a zjistil tak něco víc o plánované, a problematické, Switch verzi jedenáctého Dragon Questu.
"Je pravdou, že je v současné době ve vývoji verze pro Nintendo Switch," řekl Okamoto. "Když se podíváme přímo na vývoj, byla tato hra vyvinuta na Unreal Enginu, ale předpokládám, že pro podporu Switche musí být současná verze Unreal Enginu aktualizována. V tomto duchu se tedy očekává, že bude vývoj trvat ještě velmi dlouho. Je před námi ještě stále dlouhá cesta."
Hokuto jasně potvrdil, že na západě bude Switch verze určitě vydána a že vývojářský tým uvažoval o zdržení vydání PlayStation 4 verze tak, aby vyšla současně s verzí pro Switch. Nakonec se ale rozhodli opačně.
"Samozřejmě jsme uvažovali o vydání PlayStation 4 a Switch verze přibližně ve stejnou dobu, když to ještě bylo možné, ale právě teď je výhled na dokončení Switch verze stále nejasný," řekl Okamoto. "Japonský tým chtěl vydat Dragon Quest XI a co nejrychleji jej dostat i do zahraničí pro všechny mimo-japonské fanoušky, což je důvod, proč se protentokrát rozhodli pokračovat pouze na PS4 a Steam verzi."
Je to trochu škoda, a tak si aspoň připomeňme, jak se Dragon Quest XI prezentoval loni v červenci.