Toxické prostředí jako automatická součást herního průmyslu?
Ubisoft je společností, která v posledních letech čelí řadě problémů, jež se týkají pracovního prostředí. Podle řady vývojářů je značně toxické a vedení nejednou překračuje jasně dané pracovní mantinely. Podle šéfa Ubisoftu Yvese Guillemota je tento prvek však pro vývoj nebývale důležitý. Tedy přesněji řečeno, zásadní je dle jeho slov pro magazín La Presse jisté tření, jež má vznikat především po názorové stránce. Rozhodně nemá docházet ke konfliktům, bossingu, či jiným prvkům, které na pracoviště prostě nepatří.
Jistě vás moc nepřekvapí, že slova CEO Ubisoftu se nesetkala v herním světě s pochopením, přestože vyloženě neschvalovala praktiky některých zaměstnanců této společnosti. Jistý podíl na odsouzení jeho myšlenek může být skutečnost, že toxické prostředí jasně neodsoudil a jistým způsobem se schoval právě za myšlenku tření, jíž lze vykládat různě. Sám nejsem úplně velkým fanouškem tlaku na pracovišti, protože často vede k dosti nepříjemným situacím pro obě strany. Navíc často vede k opačnému výsledku než Guillemot prezentuje.