Návštěva nového studia SCS Software
Speciály American Truck Simulator Článek Návštěva nového studia SCS Software

Návštěva nového studia SCS Software

Marek Tvrdý

Marek Tvrdý

2

Tvůrci simulátorů trucků slaví 20 let, a tak nás pozvali do svých zcela nových kanceláří na prohlídku, ukázku VR a křest nového DLC New Mexico.

Reklama

Jakožto redakční fanda českého simulátoru tahačů jsem již jednou měl možnost navštívit prostory studia SCS Software. A proto když mi šéfredaktor nabídl, zda bych nechtěl na oslavy výročí 20 let založení studia spojené s návštěvou zcela nových prostor, neváhal jsem ani chvíli. Za hodinu jsem už měl vyřízenou dovolenou na dva dny, abych mohl ve středu do Prahy a ve čtvrtek zase zpět do Ostravy.

Na akci jsem z Moravy dorazil poněkud s předstihem, ale i přesto se měl ujal marketingový specialista Pavel Medek, který mě hned posadil do sedačky a na hlavu jsem dostal VR brýle Oculus Rift CV1. Už jsem zkoušel hodně VR titulů a bohužel i tentokrát to můj žaludek nenesl zrovna dobře. V případě American Truck Simulatoru je skvělé, že člověk vidí kabinu, a tak má jakýsi záchytný bod vůči pohybujícímu se okolí. Rozhlížení je naprosto přirozené a měl jsem z toho daleko lepší pocit než při hraní na třech monitorech. Zážitek mi kazily jen dvě věci. Stále nízké rozlišení samotných brýlí, takže se například špatně četly budíky s aktuální rychlostí. A pak animace kabiny při brzdění, která v kombinaci se zhoupnutím sedačky dělaly zle i jiným návštěvníkům, kteří si VR zkusili.

Nové DLC New Mexiko je zajímavým přídavkem pro ATS, který přináší pouště, specifické lesy a spoustu ikonických skal, jelikož Nové Mexiko má málo vody a vše je tak docela suché. A jsou v něm obsaženy easter eggs, které jistě potěší všechny fanoušky oblasti 51 a seriálu Akta X.

Následně jsem se přesunul do vedlejší místnosti, kde jsem se posadil do sedačky, připásal a zkusil si simulátor přetížení. Chvíli jsem přemýšlel, že v kombinaci s brýlemi by to musela být bomba. Ale po chvíli mi došlo, že naklonění dopředu jakožto simulace brzdění opravdu nedává ten správný pocit. A naklánění do stran bylo poněkud přehnané, ale na to upozorňoval již operátor, že je to schválně kvůli návštěvníkům. Zážitek to byl zajímavý, ale podruhé jsem to již nezkoušel. Na rozdíl od VR, kde jsem později večer jezdil skoro hodinu.

Žaludek byl prázdný, a tak následky houpání naštěstí nebyly velké. Tudíž přišel čas na oslavy. Vše začalo jednohubkami a náhodným seznamováním s ostatními. Mezi hosty jsem zahlédl Dana Vávru z Warhorse či Marka Španěla z Bohemia Interactive. A velmi mě potěšila možnost si popovídat s Adamem Smithem, redaktorem Rock, Paper, Shotgun, který přiletěl až z Anglie. Členy týmu SCS šlo snadno poznat podle trička s velkou dvacítkou na zádech. Stejné tričko mimochodem dostali všichni návštěvníci při odchodu. Po přípitku následovalo video, které velmi zábavnou formou představilo celou historii studia SCS Software včetně ukázek mnoha stěhování do větších a větších kanceláří po celé Praze.

Asi víte, že SCS dělají již mnoho let trucky a první byl Hard Truck: 18 Wheels of Steel z roku 2002. Ale to nebyla jejich první hra. Ještě před trucky udělali simulátor lovce jelenů Hunting Unlimited a simulátor lovce žraloků Shark! Hunting the Great White. Několik let pak střídavě pracovali na sériích Hunting Unlimited a 18 Wheels of Steel pro amerického distributora, než v roce 2007 vydali Bus Simulator, který rok poté následoval první Euro Truck Simulator připravený plně v režii studia.

Ve studiu bylo připraveno několik kruhových sedaček před vskutku obřími televizemi, kde si návštěvníci mohli vyzkoušet některé hry s trucky. Já jsem si sedl do první z nich a za rozhovoru s několika členy studia si po letech zase chvíli zajezdil s Hard Truck. Úplně jsem zapomněl, že už tenkrát hra řešila, zda řidič není unavený a po nějaké době začala na chvíli ztmavovat obrazovku, aby to dala hráči najevo. Jednoduché a geniální řešení.

Po této historické exkurzi jsem dostal nabídku, která se neodmítá. Vyzkoušet si chystané „Special Transport" DLC na nové mapě v Itálii. Již vývojová verze byla velmi dobře odladěná a jakékoliv chyby se hledaly skutečně velmi těžko. Ač se grafika Itálie vážně povedla, hra by se už opravdu potřebovala zbavit okovů spočívajících v nutnosti podporovat integrované grafiky. ETS2 vyšla v roce 2012 a dodnes má stále stejné hardwarové nároky.

Nadměrné náklady ve „Special Transport" jsou skutečně osvěžením v sérii. Díky otáčivosti náprav návěsu je nutno jezdit s tahačem trochu jinak a je nutno neustále dávat pozor, zda někde nečouhá značka, či nějaké AI nevjelo do cesty či vedlejšího pruhu. Nově jsou ve hře doprovodná vozidla, která vám pomáhají s průjezdem, snaží se zajistit, aby vozy v protisměru udělaly více místa pro váš náklad, a posílají instrukce, jak se aktuálně chovat na silnici. Jelikož ETS2 není sandbox, tvůrci hry to vyřešili tak, že pokud neposloucháte doprovod a chcete jet jinam, či do něj nabouráte, hra automaticky načte předchozí automaticky uložený bod a musíte kus cesty projet znova.

Nové kanceláře jsou velmi pěkné, jak můžete vidět na okolních fotografiích. Na polici plné krabic s hrami si povšimněte velmi velkých krabice od polského distributora hry. Zakladatel studia Pavel Šebor mě pak upozornil na ocenění, které dostali od Steamu. Běžně studia dostávají pouze elektronické ocenění, ale SCS Software se jako jedněm z mála podařilo získat fyzické trofeje, které si také můžete na fotografiích prohlédnout.

DLC New Mexico do Americal Truck Simulator vyšlo 9. listopadu a snad se již brzy dozvíme datum vydání DLC Special Transport a Itálie do Euro Truck Simulatoru 2.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama