Nejdražší hry, které nikdy nevyšly
Speciály Fable Legends Článek Nejdražší hry, které nikdy nevyšly

Nejdražší hry, které nikdy nevyšly

Smazaný uživatel

Smazaný uživatel

6
Platformy Windows PC PlayStation PlayStation 4 Xbox Xbox One

Podívejte se na seznam nejdražších her, které byly zrušeny.

Reklama

Videoherní průmysl je odvětví, ve kterém se pohybují obrovské částky. Vývojáři se proto často vrhají do financování projektů za vidinou velkého zisku. Mnohdy jsou schopni financovat projekty v desítkách, i stovkách miliónů dolarů. Přesto ne vždy může daný projekt spatřit světlo světa. Zde jsou nejdražší hry, které ovšem nikdy nevyšly (zatím).

This is Vegas

Rozpočet: 40-50 miliónů dolarů (923 miliónů - 1,1 miliard Kč)

Akční adventura z vývojářského studia Surreal Software měla původně vyjít pro PC, Playstation 3 a Xbox 360. Vývojáři v tuto hru vkládali velké naděje a předpokládali, že se stane těžkým rivalem pro sérii Grand Theft Auto.

Spekulace o vývoji této hry začaly, když v roce 2006 studio zveřejnilo nabídku práce na pozici designéra, který by měl pracovat na jejich nadcházející hře. Tehdy ještě veřejnost neznala název a ani to, o jakou hru se má jednat.

Po dvou letech, tedy v roce 2008, přišla vydavatelská společnost Midway Games se zprávou o vývoji hry, jež nese oficiální název This is Vegas. Kromě vydání několika screenshotů a traileru bylo oznámeno, že by se vydání mohla hra dočkat někdy ke konci roku 2008.

Štěstí Midway Games příliš nepřálo, a tak se kvůli svému bankrotu v roce 2009 společnost rozhodla prodat práva vetšiny svých projektů Warner Bros. Interactive Enterteinment. This is Vegas bylo právě jedním z prodaných projektů. Warner Bros. ale této hře nedávalo příliš velké ambice. Roku 2010 tak bylo známeno ukončení vývoje This is Vegas.

Fable Legends

Rozpočet: 75+ miliónů dolarů (1,7 miliard Kč)

Společnost Microsoft Studios, společně s vývojáři z Lionhead Studios, plánovala tuto hru vydat jako svou exkluzivitu pro Microsoft Windows a Xbox One. Kooperativní akční RPG se mělo odehrávat několik stovek let před událostmi původní Fable trilogie.

Hratelnost se zakládala na kooperaci, kdy existovali čtyři hrdinové a padouši. Hráč si měl vybrat svou roli, přičemž zbytek týmu mohli tvořit další hráči, nebo umělá inteligence. Hrát bylo možné jak singleplayer, tak multiplayer.

S vývojem se začalo v létě roku 2012. O rok později byl vývoj oznámen veřejnosti za doprovodu cinematic traileru. O další rok později byly ukázané záběry ze hry a dokonce ten samý rok byla spuštěna uzavřená beta pro multiplayer.

Už od svého počátečního vývoje se hra potýkala s problémy. Fable Legends totiž běželo na Unreal Enginu 4, který v té době trpěl velkým množstvím bugů, jenž se nedaly opravit ani různými patchy. Kromě toho měli vývojáři problém s herními mechanikami.

V roce 2015 oznámili Microsoft Studios, že Fable Legends bude podporovat multi-platformní multiplayer mezi uživateli Windows 10 a Xboxu One. Ve stejném roce vývojáři z Lionhead sdělili, že hra bude využívat free-to-play model. Další lákadlo potom přišlo v podobě otevřené bety.

Ukončení vývoje Fable Legends přišlo v roce 2016, kdy bylo zrušeno i studio Lionhead.

Halo MMO: The Titan Project

Rozpočet: 90 miliónů dolarů (2 miliardy Kč)

MMO hra ze světa Halo byla ambiciózním projektem do kterého Microsoft investoval celkem 90 miliónů dolarů. O vývoj se mělo postarat Ensemble Studios, které stojí například za hrou Age of Empires. Ačkolik se může zdát někomu zvláštní, že studio které se věnovalo historické strategii najednou bude vyvíjet MMO sci-fi střílečku, nesmíme zapomenout, že Ensemble Studios má na svém seznamu třeba i fanouškovsky oblíbené Halo Wars. S vývojem se začalo v roce 2004.

Microsoft si dal za cíl vytvořit MMO hru, která by dokázala konkurovat World of Warcraft, nebo dokonce převzít jeho vůdčí roli v oblasti MMO her. Vtipné na tom je, že se vývojáři inspirovali právě zmíněným World of Warcraft, co se do oblasti gameplaye týče.

I přes velké nadšení vývojářů se Microsoft nakonec rozhodl v roce 2007 projekt zrušit. Oficiální vyjádření bohužel nikdy nepřišlo, a tak zbývají jen spekulace. Pravdou ovšem je, že Halo MMO stálo na vývoj spoustu peněz, nehledě na to, že se do něho investovalo i spoustu času.

Nejdražší hry, které nikdy nevyšly

 

Star Citizen

Rozpočet: 250+ miliónů dolarů (5,7 miliard Kč)

Ano, já vím, Star Citizen je pořád ve vývoji a nikdy nebylo oznámeno jeho zrušení. Nicméně jedná se o projekt, který je ve vývoji dlouhých devět let a celkové náklady se k nynějšku vyšplhaly na astronomických 250 miliónů dolarů. Jedná se tak o třetí nejdražší hru (na prvním místě je Call of Duty: Modern Warfare 2 a na druhém místě je GTA V) na světě.

V roce 2012 založili vývojáři z Cloud Imperium Games crowdfundingovou a Kickstarterovou kampaň. Celkem díky této kampani vybrali 4,2 miliónů dolarů. Později, v červnu 2013 částka překročila hranici 10 miliónů dolarů. Avšak s vývojem hry se začalo už rok před založením kampaně.

Celá hra by měla obsahovat jak vesmírné souboje z pohledu první osoby, tak obchodování a interakce s dalšími hráči. Svět Star Citizen by měl být zasazen do oblasti Mléčné dráhy v období 30. století. Jedná se tedy o otevřený svět. Jako platforma je zatím uvedé pouze PC, přesněji řečeno Microsoft Windows. Vývojáři rovněž potvrdili, že hra bude podporovat headset pro virtuální realitu.

Vydání je naplánováno nekdy mezi roky 2020-2021. Nutno podotknout, že datum vydání bylo vývojáři několikrát změněno.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama