Embracer i Take-Two utržily víc než SEGA, Ubisoft nebo Square Enix.
Tencent zůstává i za rok 2022 videoherní společností s nejvyššími tržbami. V porovnání s předchozím rokem se na něj ale výrazně dotahuje PlayStation. Směrem nahoru se v žebříčku posunuly švédská holdingová společnost Embracer Group nebo Take-Two Interactive. Vycházíme z čísel zveřejněných analytikem vystupujícím jako MauroNL.
Tencent utržil v minulém kalendářním roce 25 miliard dolarů. To je o víc než 7 miliard méně oproti roku 2021. Naopak druhé Sony, respektive jeho herní divize PlayStation, poskočila z 18,2 miliard dolarů na 24,4 miliard a čínskému konkurentovi se přiblížila.
S odstupem bezmála 9 miliard se na třetí místo dostal Xbox. U hodnoty 15,6 miliard dolarů ale platí, že jde pouze o odhadovanou sumu, protože přesné číslo výhradně ze své herní odnože Microsoft nezveřejňuje.
Do první desítky se nově probojovaly Take-Two Interactive a Embracer Group. Obě společnosti v posledních letech hojně investovaly a peníze se jim vrací. První jmenovaná firma zvýšila výnosy díky nákupu mobilní Zyngy dokonce o 41 %.
Soupis nezahrnuje dvojici gigantů Apple a Google, protože nezveřejňují konkrétní čísla z oblasti videoher a slovy citovaného analytika technicky nejsou herními vydavateli. Finanční zprávy nezveřejňují ani Epic a Valve, protože nejsou veřejně obchodovanými společnostmi. V neposlední řadě je potřeba znovu upozornit, že jde pouze o hodnoty tržeb, nikoli výdělky firem – zde by podle MauroNL dominovalo japonské Nintendo.