Neoficiální restart Medal of Honor
Preview Medal of Honor Článek Neoficiální restart Medal of Honor

Neoficiální restart Medal of Honor

Redakce

Redakce

Přestože jsme za dlouhé čtyři roky o Medal of Honor sérii neslyšeli ani zmínku, momentálně se připravuje zcela nový a oproti předešlým dílům jiný titul. Autoři se stejně jako konkurence rozhodli, posunout válečný konflikt o několik desetiletí dopředu, což má za následek odlišný styl boje, nové zbraně a jiné nepřátele. Dnes to možná již nebereme v úvahu, ale v dávných dobách právě značka Medal of Honor udávala směr ostatním válečným sériím, a také jako první spatřila světlo světa na milované konzoli Playstation.

Reklama

Na stejném bojišti, přesto jinde

Zásadním problémem pro nový titul je neuvěřitelně velká konkurence v podobě série Call of Duty a dnes i Battlefield, které na rozdíl od MoH tvořily dále a neustále se jejich početná rodinka rozrůstala. To, že Modern Warfare ovládlo herní svět na poli stříleček, o tom žádná. Inu, novodobá válka je nyní v kurzu, a tak je nutno se posunout dále. A kam až? Jde o první roky nového tisíciletí, tedy dobu v rozmezí 2001 - 2004 a na Blízkém východě, konkrétně ve válkami zmítaném Afghanistánu, zuří konflikt. Vítejte v Tier 1! Že nevíte, o co jde? Jste členy speciální jednotky, která nese tento název a právě s nimi si prožijete poněkud adrenalinovější a taktičtější mise, než v jiných operacích. Pokud jde o ten zbytek misí, podobně jako v CoD budete střídat jednotlivé vojáky, kteří budou řešit stylově podobné mise, jako v předchozích dílech. Nutno dodat, že k vývoji hry byli přizváni členové jednotky Tier 1, díky čemuž by se mohly mise stát autentičtějšími a realističtejšími.

Jedna kampaň, dvojí styl

Pokud jde o jednotlivé mise, ty by měly být mnohem rozsáhlejší než dříve, a to také díky vozidlům, která budete moci využít (povíme si o nich níže). Již předem je jasné, že levely budou poskládány tak, abyste dopředu věděli, kudy se vydat, ale rozhodně budete mít možnost využít vícero způsobů. Díky tomu se naskýtá možnost si hru v budocnu zopakovat a vše provést jinak. Teď však přichází zásadní novinka a prvek, který by měl výrazně zasáhnout do stránky hratelnostní, a tím je krycí systém. Mnohokrát budeme ještě krycí systém přirovnávat ke hře Gears of War, ale oni byli skutečně v tomto ohledu první. Stejně jako tam, se budete moci schovat za některou z překážek a odtud vykouknout, či střílet naslepo. Boj se tím stává realističtejším a vypjatějším, než kdy dříve. Pozor však na drahocenný čas, pokud trávíte za překážkou dlouhou dobu, připavte se na to, že dříve nebo později dojde k jejímu zničení, ať už nepřátelskou palbou nebo dobře mířeným granátem.

Dnes už se pěšmo nechodí!

Jak již bylo řečeno, dojde na dvojí mise. Jedny je třeba projít takticky a tiše, zatímco ty druhé zcela klasicky v rambo stylu. Vše ale bude zapadat do skvělé příběhové kostry, která má po celou dobu dávat jasný smysl. Ne jako konkurence, kdy jste občas naprosto netušili, jakou roli na bojišti vlastně máte a za koho ve skutečnosti bojujete. Dále bylo zmíněno, že díky otevřeným lokacím se dostaneme i k různým druhům vozidel. Mezi nima budou například čtyřkolky, které demonstroval první trailer. Z nich by mělo být dovoleno střílet a zároveň řídit. Pokud jde o ty ostatní, zřejmě se dočkáme nějakých džípů, obrněných transportérů a helikoptér. U leteckých strojů se nepředpokládá, že by bylo řízení v naší moci, a tak se můžeme spolehnout pouze na nějaký ten „kulometný“ zážitek. Herní doba zatím nebyla uvedena, ale z celého srdce doufáme, že se razantně protáhne oproti poslednímu Airborne, který v tomto ohledu žalostně zklamal.

Jedna hra, dva enginy

U tak velkého titulu, jako je tento, by byl hřích předpokládat absenci multiplayerové části. Ta rozhodně chybět nebude, ale zatím o ní víme pouze jedinou informaci, a tou je fakt, že na rozdíl od singleplayeru bude využívat svůj vlastní engine. Zajímavé, že? Kladete si otázku „proč“? Inu, je to jednoduché. Na hře pro více hráčů, totiž nemaká EA LA, jako na hře pro jednoho. Zde si tu fušku odvede kvalitní studio DICE, jež nedávno dokončilo druhý díl Battlefield: Bad Company. DICE využije možností Frostbite 2 enginu, zatímco EA LA se v singlu postará o provedení v Unreal Enginu 3. Díky tomu bude mít každá herní část svůj vlastní pohon, a tak může být zážitek z hraní velice rozporuplný či o to více zajímavý.

Pro Zing.cz napsal Martin Pilous

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama