NFS: Hot Pursuit - návrat ke kořenům
Preview Need for Speed Článek NFS: Hot Pursuit - návrat ke kořenům

NFS: Hot Pursuit - návrat ke kořenům

Lukáš Haltof

Lukáš Haltof

12

Electronic Arts oznámilo další díl dnes již legendární série Need For Speed. Tentokráte půjde o remake starého dobrého Hot Pursuit. Hráč se tak ze závodních okruhů přesune opět do role pouličního závodníka a svede bitvy nejen se svými protivníky, ale také s policisty.

Reklama

Když Electronic Arts vydalo v roce 2002 další díl ze série Need For Speed s názvem Hot Pursuit, ohromilo hráčskou populaci. Hot Pursuit nabízel nevídané grafické zpracování a téměř dechberoucí požitek z jízdy. Velkou roli v tomto dílu hrála policie. Nejinak tomu bude v novém počinu, za kterým stojí studio Criterion Games, tvůrci neméně úspěšné série Burnout.

NFS: Hot Pursuit se může po dlouhém čekání stát pravým nástupcem starších dílů, a právě na to hráčská komunita čekala. Ano, závodění na okruzích a předem vyznačených cestách je fajn, ale my, zastánci pravého nelegálního závodění se raději věnujeme něčemu odlišnému. Need For Speed: Hot Pursuit tak může po dlouhém čekání vyprázdnit pomyslný džbán trpělivosti hráčů, který pomalu začínal přetékat.

Policie všude, kam se podíváš

Série Need For Speed se konečně vrací zpátky ke kořenům a opouští dráhy závodních tratí. Ty vystřídají ulice měst, vesnic a dalších nádherně zpracovaných míst. To ovšem samo sebou přináší zásadní problém - policii. Ta se nově zapojí do hry více než kdy předtím. Policisté budou stejně jako hráči disponovat nejmodernějším vozovým parkem a ti tak budou nuceni bojovat jak s ostatními soupeři, tak i se samotnými policisty. Zásadní zlom přináší multiplayer, tedy hra více hráčů. V té se budeme moci vžít jak do role pouličního závodníka, tak do role policisty, což je dle mého názoru skvělé oživení hry.

Multiplayer přináší do hry opravdu kvalitní zábavu v podobě soubojů závodníků vs. policie. Hráč hrající v roli závodníka bude moci využít staré dobré nitro, tedy jakýsi boost rychlosti. Naopak jednotky policie budou mít v záloze různé silniční zátarasy, ostnaté koberce a další vymoženosti.

Kariéra bude hráči nabízet možnost hrát klasicky za závodníka, nebo nově také za policejní jednotky. Ty budou vlastnit nejmodernější vybavení a automobily, policejní Lamborghini tedy nebude ničím vyjímečným. Pro hráče hrající za závodníky si však policejní jednotky připravily několik nemilých překvapení. Jedná se například o využití helikoptér ke shazování ostnatých "koberců" před hráče. Hráč tak nesmí být překvapen, když si na něj policie připraví nějakou past.

Nádherné prostředí na každém kroku

Hráč se nyní nebude prohánět po stereotypních závodních tratích. Teď jsou na řadě města, vesnice a nepřeberné množství pouštních silnic nebo lesních cestiček. Některé oblasti hráče svou detailností leckdy překvapí, například podhorská oblast je precizně dotažená.

Ovládání, tedy hlavní prvek hry, bude jako obvykle propracované. Hra rychle reaguje na hráčovy povely a ten se tak nemusí rozčilovat nad neposlušností svého naleštěného Ferrari. Když už jsme u toho Ferrari, vozový park v Hot Pursuit bude obsáhlý. Najdeme zde i takové kousky, jako Pagani Zonda, Lamborghini nebo třeba Bugatti. Ovšem musíme počítat, že i policisté nemají o nic horší automobily.

Návrat ke kořenům jde skutečně poznat!

Nespočetkrát během hraní nastane situace, kdy se hráč bude cítit skutečně jako při hraní starého dobrého Need For Speed. Vývojáři si na tom dali opravdu záležet a troufám si tvrdit, že možnosti a systém nabízené hrou v nové éře Need For Speed tu ještě nebyly. Bude to tak pro hráče něco nového. Něco, co je může navnadit ke hraní či naopak odradit, což se nepředpokládá vzhledem k vysokému renomé.

Hra nabízí také funkci Autolog. Tato funkce hráči představí možnost online srovnávání svých výsledků se svými kamarády, nebo třeba úplně s neznámými hráči z opačné části planety. Můžete tak s hráči porovnávat své výsledky a časy. Když váš kamarád zajede na nějaké trati rekord, hra vám nabídne možnost zkusit tento čas porazit. Autolog tak přináší do hry nevídaný systém, který vytváří konkurenci a tím pádem i zlepšuje hráčské schopnosti a výkony.

Musíme také podotknout, že hra vzniká souběžně i pro konzoli Wii. Vývojářské studio Criterion Games ovšem upozornilo, že za tím nestojí. Jde jen o dohodu mezi EA a externím vývojářským studiem Exient.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama