Speciály Asphalt 3D Článek Nintendo 3DS - recenze her

Nintendo 3DS - recenze her

Jakub Hladík

Jakub Hladík

8

Po našem testu samotné konzole je na čase se podívat, zda obstojí svou paletou her.

Combat of Giants: Dinosaurs 3D

Pokračování úspěšného Combat of Giants slibuje díky podpoře 3D ještě zajímavější souboje. Trojrozměrný prales je opravdu povedený a občasné automatické otočení kamery nabízí pravděpodobně to nejlepší, co dokáže 3DS vykreslit. To samé ovšem vůbec neplatí při zmiňovaných soubojích. V tu chvilku jakoby třetí dimenze vůbec neexistovala. Vše je mimo hustý prales a protivníci jsou k sobě tak blízko, že technologie použitá na 3D bez brýlí nemá vůbec šanci vykreslit cokoli pěkného.

Pobíhání po pralese se zvoleným dinosaurem má předem stanovenou trasu plnou protivníků. Výzva k souboji neexistuje, jakmile potkáte jiný druh, musíte se mu prostě postavit čelem. Příroda vůbec nebere ohled na to, jestli váš Dino nespadá mezi ty, co raději utečou. Ostatně právě nějaké rozdíly jsme čekali od čtyř kategorií. To je tu ale podle všeho jen pro odlišení jednotlivých dinosaurů bez dalšího účinku. Ovládání této hře také moc nepřidává, a tak nezbývá než říci, že si ji možná trochu užijí leda velcí fandové dinosaurů. Pokud mají normální hráči šanci jejich úchylku někdy pochopit, určitě to nebude díky CoG: Dinosaurs 3D.

Hodnocení: 3/10

Rayman 3D

Představa slavné postavičky ve třech dimenzích vyhnala Raymana mezi 3DS launch tituly. Není se čemu divit, jelikož Rayman slavil úspěchy zatím téměř všude, kde se objevil. Otázkou však zůstává, jak úspěšný může být pouhý port hry, resp. příběhu, jenž se objevil jako druhý díl s podtitulem Velký útěk. Novinky se hledají velmi těžko, žádné totiž nejsou. Kdo hrál Rayman 2 v jakékoli verzi, ten nemá vůbec žádný důvod ke zkoušení 3D verze. Pravý opak platí pro hráče, kterým se tato hra obloukem vyhnula.

Příběh začíná v pirátském vězení, kde je Rayman uvězněn. Jeho přítel Globox se nechá zavřít jen proto, aby mohl přinést nástroj k úniku. Po útěku se samozřejmě musí něco zhatit a Globox se ztratí. Rayman získává zpět své schopnosti a vydává se na dlouhou výpravu. Zachránit musí nejen svého nejlepšího kamaráda, ale i ostatní vězně. Posledním cílem zůstává odehnání pirátů z jejich dříve poklidné země. Veškeré Raymanovo snažení bohužel trochu hatí slibované přepracování kamery. Podivné úhly pohledu zmrví sebelepší pokusy o překonání překážek, což dokáže opravdu naštvat. Spolu s lehkým naznačením 3D efektů a nevyužitím dotykového displeje zůstává hra na stejné úrovni, jako kdysi předtím. A to je škoda.

Hodnocení: 6/10

Steel Diver

Podmořský svět ve 3D nás bohužel v této hře nepřivítá. Boje pod vodou probíhají jako plošinovka s pohledem z boku a třetí rozměr tu tak chybí rovnou dvojnásobně. Na první pohled zaujme snad jen obal hry, na němž se nachází pohyblivý obrázek. Přesně takový, jaký zná snad každý z nás ze svého dětství a o kterém jsme psali v naší recenzi handheldu 3DS jako o prapředkovi použité 3D technologie. Tento třírozměrný 2D obrázek nabízí více pokochání, než samotná hra. S tímto pocitem nebyla chuť pokračovat v hraní, ale to by byla velká chyba.

Výhodou je totiž stoprocentní využití všeho, co handheld umí. Kompletní ovládání ponorky našlo své umístění na dotykovém displeji, na kterém se ovládá rychlost, směr, ponor, obranné cíle i vypouštění torpéd. Ovládání ponorky se snaží být lehké i těžké zároveň. Občas se tak stává, že v boji s protivníkem nestihne hráč všechny úkony zároveň a rovnou do něj nabourá. Při plavbě na delší vzdálenosti je nutné sledovat mapu, protože se ponorka na místě neponoří ani nezastaví a taková skála vydrží rozhodně víc.

Zásoby vzduchu nejsou nekonečné, s ponorkou se občas musí nad hladinu. Do stejných míst se dostaneme i v mezimisích, kdy je vysunutý periskop. Nepřátelské lodě potřebují potopit a pomůže k tomu i pohybové ovládání. Dvě kamerky na vršku 3DS sledují pohyb a doslova otáčejí periskopem. Výborný nápad doplňuje alespoň těch málo chvil, při kterých hra konečně nabízí 3D. Nevýhodou je vlastně už základní koncept celé hry, kvůli kterému nelze v základních misí 3D využít tak, jak by si autoři představovali. Steel Diver je přesto průkopníkem, jenž pro multiplayer nabízí předělávku klasické hry známé jako lodě.

Hodnocení: 6/10

Asphalt 3D

Jakou jinou hru mohl amatérský závodník vložit do Nintenda 3DS jako první? Žádnou. Automobilové závody pod značkou Asphalt nejsou žádným nováčkem, jejich 3D verze ovšem ohrožovala mírná nervozita při vývoji. Výsledkem je nepovedený titul, při kterém se pořádného trojrozměrného efektu dočkáme snad jen ve chvílích, kdy letí auto vzduchem. Rozdíl mezi zapnutým a vypnutým zobrazováním 3D tak pozná opravdu málokdo.

Zůstává tedy typický Asphalt, jak ho známe z dřívějška. 40 licencovaných vozidel, 17 měst a hromada zajímavých závodů s možností multiplayeru pro maximálně 6 hráčů. Popis z krabičky, ke kterému není co dodat. Snad jen to, že zaujmout může rozlišnost jednotlivých typů závodů spojených s krásami měst jako je New York, Miami či historických Atén. Cesta za vítězstvím vede skrz vyhledávání zkratek a dobíjení turba. Dosažení prvního místa bez dostatečné chytrosti je bohužel téměř nemožné. Pokud vás tato hra i přes své nedostatky zaujme, tak vám ji brát nebudeme. My si raději počkáme na Need for Speed: The Run a Driver: Renegade.

Hodnocení: 4/10

Pilotwings Resort

Wii Sports Resort obsahovalo několik sportů, ale oproti původnímu Wii Sports zaujalo snad jen lítání s letadlem nad smyšleným ostrovem Wuhu. Není tedy divu, že se takové to zábavné polítáníčko objevilo i na 3DS jako jeden ze základních titulů. Letadlo, stíhačka, jetpack, rogalo… Je úplně jedno, co z toho si vyberete, zábavy si určitě užijete víc než dost. Jednotlivé mise nabízí širokou škálu různě obtížných úkolů. Tu je potřeba uhasit pár požárů, tu zase proletět skrz sopku či jeskynní útvar.

Kdo má za sebou hodiny létání ve Sports Resorts, toho nic nepřekvapí. Celá řada úkolů je podobná, ostrov doznal jen malých změn a informační bonusy se nachází na stejných místech. Díky rozšíření dostupných strojů je celá hra výrazně zábavnější a na 3DS kupodivu také hratelnější. 3D jako takové se snaží předvést co nejvíce a celkem se to daří. Ostatně kdo jiný než Nintendo by měl ukazovat, co všechno ten jejich stroj dokáže. Odpočinková gamesa je sice převážně pro mladší hráče, ale i jejich vrstevníci se nad ní leckdy zaseknou na delší hodiny. A tak to má být.

Hodnocení: 7/10

Nintendogs + Cats

3D a řada nových mazlíčků. Tak přesně tady končí povídání pro ty, kteří již sérii Nintendogs znají. Tak trochu nová generace tamagotchi se téměř vůbec nemění. Pouhým přidáním třetí dimenze přeci nevznikne nová hra a je škoda, že takové tituly vůbec existují. Autoři nepočítají se zájmem dřívějších hráčů a snaží se přilákat nové na staré zboží. Co na to člověk, který si k podobnému titulu nikdy ani nepřičuchnul?

Vše začíná výběrem mazlíčka. Roztomilý zlatý retrívr musí učarovat nejednomu návštěvníkovi petshopu. Stačí ukázat a pejsek je váš. První seznámení s novým domovem proběhne celkem bez problémů a pejsek dokonce nepočůrá zánovní koberec. Nejlepší bude vyrazit na procházku po okolí. Seznamování s jinými pejsky, značkování okolních trávníčků a návštěva parku je právě to, co chce malé štěňátko dělat. A právě v parku se dá trénovat na různé soutěže v chytání létajícího talíře apod. Vítězství v některé z nich je pravděpodobně vrcholem několikahodinového snažení a lítání po obchodech. S pejsánkem si sice můžete hrát, pobavit ale může snad jen děti ve věku, ve kterém u nás ostatních letělo právě zmiňované tamagotchi.

Hodnocení: 5/10 pro děti

Pro Evolution Soccer 2011

Sporty jako fotbal patří do řady průkopníků grafiky, které se vždy říkalo 3D. Mezi první tituly na 3DS patří PES 2011 a opět je tu řeč o třetím rozměru. Zajímavostí tak zůstává, že mezi tou „původní“ a „novou“ není v případě této hry žádný znatelný rozdíl. I tady jde zřejmě jen o co nejrychlejší dostání oblíbené hry na novou platformu. Na pořádné efekty se moc nedostalo, něco málo se ukáže snad jen při opakovačce. Pro Evo je hra velice povedená, doplácí však na požadavek majitelů tohoto handheldu. PES 2012 by se bez vylepšených 3D efektů snad ani neměl začít vyvíjet. Tentokrát to ještě funguje a spolu s výbornou hratelnosti patří jedenáctka mezi to lepší, co zatím pro 3DS vyšlo.

Hodnocení 7/10

Jíž brzy se můžete těšit na pokračování, v němž se podíváme na další hry. Recenzi samotného Nintenda 3DS naleznete zde.