Obsidian kutil sci-fi obdobu Skyrim
Obsidian Novinka Obsidian kutil sci-fi obdobu Skyrim

Obsidian kutil sci-fi obdobu Skyrim

Rosťa Viktorin

Rosťa Viktorin

13

Představte si opulentní sci-fi RPG využívající řadu prvků ze Skyrim, pohrávající si s myšlenkou cestování v čase a mimozemskou invazí.

Reklama

Výsledkem budiž projekt Backspace, jenž vznikal v kancelářích tvůrčího celku Obsidian, kde na něm v roce 2011 začal pracovat malý tým talentovaných vývojářů. Ti sice nikdy moc nepokročili, ale pár konceptů a informací přeci jen uniklo.

„Backspace je projekt, kterého jsme se sice nikdy nezbavili, ale současně jsme ani neposvětili další práce,“ nechal se v rozhovoru pro zahraniční internetový portál Kotaku slyšet šéf studia Obsidian Feargus Urquhart.

„Svého času na něm pracovalo pár lidí, kterým však byla postupně přidělována práce na jiných projektech. Už se na trhu nějakou chvíli pohybujeme a stále máme v šuplíku slušnou řádku zajímavých nápadů.“

Pokud vám to náhodou uniklo, Obsidian je firmička zodpovědná za takové hry jako Fallout: New Vegas, Alpha Protocol či aktuálně vyvíjené South Park: The Stick of Truth a ambiciózní Project Eternity.

Backspace nicméně mělo být singleplayerovým akčním RPG, které sami tvůrci popisují jako jakýsi mix Mass Effectu, Borderlands a druhého System Shocku. Vývoj probíhal ve spolupráci se společností Bethesda, což je jeden z hlavních důvodů, proč se mu přezdívalo „sci-fi Skyrim“.

Tím druhým je fakt, že gamesa měla běhat na stejném enginu a dokonce využít totožné umělé inteligence. Postrádala nicméně prvek otevřeného světa, jenž je už delší dobu jednou z hlavních předností série The Elder Scrolls.

Hlavním hrdinou (či hrdinkou) byla podle designových dokumentů postava, která je z 90 % člověk a ze zbylých 10 stroj, pracující v tajné laboratoři, kterou napadnou blíže nespecifikovaní vetřelci z jiné planety.

Představa byla taková, že v budoucnosti, v níž se titul odehrává, se lidem podařilo kolonizovat pěknou část vesmíru a kousek od centra galaxie dokonce vybudovat výzkumné zařízení. A právě to si mimozemšťané vytipují jak místo útoku.

Díky jakési chybičce je váš avatar následně transportován deset let do budoucnosti, přičemž následně získá schopnost dost možná libovolně skákat mezi minulostí a budoucností ve snaze zachránit lidstvo.

Vzhledem k tomu, že Backspace spadá do kategorie RPG, počítalo se samozřejmě s rozsáhlými možnostmi úpravy a vývoje postavy. Při každém překročení úrovně měli být hráči odměněni body, které mohli rozdělit do schopností a statistik.

Co se soubojového systému týče, ten měl rovněž vycházet ze Skyrimu, avšak s tím rozdílem, že byl částečně zjednodušený a hlavně zrychlený. Od počátku se nicméně počítalo s tím, že bude možné nosit v každé ruce jeden smrtící kousek.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama