Osobnosti herního průmyslu: Gabe Newell
Blogy čtenářů Článek Osobnosti herního průmyslu: Gabe Newell

Osobnosti herního průmyslu: Gabe Newell

Dominik Kuznik

Dominik Kuznik

V těchto několika článcích bych vás chtěl seznámit s velkými osobnostmi herního odvětví a vystihnout co za jejich život dokázali ... První článek bych…

Reklama

 

... zde pokračujte v psaní ...

V těchto několika článcích bych vás chtěl seznámit s velkými osobnostmi herního odvětví a vystihnout co za jejich život dokázali ... První článek bych chtěl zasvětit zakladateli populárního studia Valve.

 

 

 

Osobní život:

Celým jménem Gabe Logan Newell se narodil 3. listopadu roku 1962. Oženil se s Lisou Newell a má dva syny, jejich jména Gabe neprozradil z důvodu osobní ochrany ale na internetu koluje jméno prvního syna Larry.

Trpěl vrozenou nemocí rohovek čehož se v letech 2006 a 2007  zbavil pomocí transplantátů.

Jeho oblíbené hry jsou Super Mario 64, Doom a Star Trek který hrával na svém osobním počítači. Právě hry Doom a Mario ho přesvědčili, že videohry jsou budoucností zábavy ...

V prosinci 2010 jmenoval Forbes Newella "Jménem které by jste měli znát" především pro jeho práci na Steamu. V březnu 2012 odhadl Forbes Hodnotu Newellova jmění na 1.5 miliardy dolarů a zařadil ho tak na 854. místo žebříčku globálních miliardářů. V současné době tento žebříček čítá 1 226 jmen.

 

Pracovní historie:

Po té co ho vyhodili z Harvardské univerzity, začal Newell pracovat pro Microsoft a zůstal u něj dlouhých třináct let. Za tu dobu sám sebe prohlásil za "producenta  prvních tří verzí systému Windows".

Inspirován Michaelem Abrashem který odešel z Microsoftu aby se mohl připojit k vývoji počítačové hry Quake (Id Software), odchází roku 1996 i Newell spolu se svým přítelem a též zaměstnancem Microsoftu Mikem Harringtonem a tak vzniká Valve.

On i Harringotn vkládají všechny své peníze do vývoje jejich první hry Half Life ze které se roku 1998 stává naprostý hit.Během vývoje druhého Half Life se Newell několik měsíců zaměřoval především na projekt nazvaný jako Steam. Roku 2007 Newell otevřeně promluvil o jeho nesouhlasu nad rozvojem jeho softwaru i na konzole (zejména Playstation 3).

I přes to že se software na konzole nakonec dostal, prohlásil Newell že práce s konzolemi obecně je ztrátou času a katastrofou na mnoha úrovních... Nicméně na E3 v roce 2010 se Newell objevil na jevišti Sony a oznámil Portal 2 právě pro konzole při tom poznamenal že se hra dočká podpory SteamWorks.

Newell často kritizuje Xbox Live a rád ho nazývá "troskou". Je také hodně kritický vůči novému operačnímu systému Windows 8 který je podle něj katastrofou a hrozbou pro hraní počítačových her.

Valve:

24.srpna 1996 - Zakládají dva odpadlíci Microsoftu Gabe Newell a Mike Harrington herní a distribuční společnost Valve ze sídlem v Kirklandu.

Roku 1996 až 1997 - Valve je rozděleno na dva týmy aby mohlo současně vydávat dvě zcela rozlišné hry ... Quiver dostává na starosti první tým z cílem vytvořit akční střílečku z první osoby. Druhý tým se pouští do dramatické adventury Prospero. Obě hry Valve vydalo ke konci roku 1997.

1997 - Ještě téhož roku Gabe Newell znovu spojuje své dva týmy které začínají pracovat na zcela nové hře Half Life. Newell plánuje skombinovat obě dvě první hry a přidat k nim zcela nový příběh. Hru Valve prezentovalo ještě ten samý rok na E3.

19.listopadu 1998 - Valve po dlouhém hledání konečně nachází vydavatele pro jejich novou hru. Vydavatelem je Sierra On-Line a hra se hned po vydání stává nejprodávanější hrou roku a absolutním hitem ... Half Life sbírá ocenění kde se dá a kritici mají problém najít zásadní chybu kvůli které by mohli hře snížit hodnocení ... Ke hře byl přidán i editor a tak se na Half Life ještě ten samý rok začínají objevovat první módy a že jich nebylo málo ...

12. června 1999 až 8. listopadu 2000 - Valve s pomocí pár módařů vydává hru s názvem Counter Strike která je vytvořena na enginu původního Half Life ... Ve hře se zhostíte dvou týmů ... Teroristů a Counter Teroristů kteří proti sobě bojují na nespočet různých mapách. Hra se skvěle hodila pro progaming a není tedy divu že se v ní pořádají turnaje ještě dnes.

1999 až 2003S velkým úspěchem a nárustem příjmů které přinesl Half Life se Gabe Newell spolu s programátory rozhoduje pro velkou změnu GoldSrc enginu. Právě tento engine je důvod  proč všechny tituly až do vydání Half-Life 2 jsou vyvinuty třetími stranami. Vyvinout nový engine trvá několik let a využívá zcela nových světelných efektů, fyziky, částic a modelů animace. Enginu se začíná přezdívat "Source". Mezitím umělecké a scénáristické týmy začínají po tají pracovat na prvních konceptech pro pokračování Half Life.

22. Března 2002 - Gabe Newell zakládá nový distribuční systém který je plně digitální ... Nazve ho Steam ...

Květen 2003 - Celé studio se přesouvá do města Bellevue. Zároveň je na E3 konferenci představena nová hra ... Tou je dlouho očekávaný Half Life 2. Zároveň na konferenci ukazují svůj Source Engine který umí dokonale pracovat ze světly a fyzikou ...

Září 2003 - Německému Hackerovi Axelu Gembovi se povede prolomit ochranu serverů Valve a odcizí první verzi druhého Half Life prezentovanou na E3 ... Celou verzi nahraje na internet.

16. Listopadu 2004 - Valve konečně vydává mnohokrát odkládané Half Life 2. K překvapení všech byl systém lehce překopán a tak piráti co si kradenou verzi stáhli vlastně stahovali zbytečně ... Axel Gembe měl ještě tu drzost žádat Valve o práci ... Nakonec byl ale stejně zatknut ... Zpátky k HL2. V den vydání se stalo hned několik zajímavých věcí. Tou první bylo okamžité vyprodání z většiny obchodů ... Pod náporem uživatelů na chvíli spadnul i Steam a většina serverů v multiplayeru ... Takovýhle nápor zkrátka Valve nečekalo. Hra se ihned dostala na top žebříčky nejprodávanějších her toho roku a opět byla kritiky vychvalována. Dokonce se dostala do "Guinnessovky".

Červenec 2006 - Na E3 Gabe Newell koneně promlouvá o Team Fortress 2 po šesti letech mlčení. Jsou k vidění i první screenshoty a videa. Ta se nelíbí skalním fanouškům a proto se strhne vlna kritiky na Newella ... Toho totiž napadlo předělat modely postav a udělat z nich v celku zajímavé karikatury.

10. Října 2007 - Team Fortress 2 konečně vychází a naštvaní fanoušci rázem Newellovi odpouští. Hra je totiž vyšperkovaná jako snad každá hra kterou Valve pustí do oběhu ... A servery opět padají pod náporem uživatelů ... Ovšem ne jen díky Team Fortress. Na Steam totiž Valve vypustilo ještě jednu hru ... A tou byl Portal. Zajímavá hříčka s portály uchvátila nejednoho hráče a pořádná dávka humoru se u žádných jiných hrách podobného typu nevyskytovala ... Valve k těmto hrám ještě přidá druhý Half Life a právě 10. října je celá edice vydána jako tzv. Orange box ...

10. Ledna 2008 - Valve skupuje Turtle Rock Studios které má na starost hru běžící na Source Engine ... Tou je Left 4 Dead. TRS jí dokončují pod záštitou Valve. Doug Lombardi potvrzuje vývoj druhého Portalu.

18.listopadu 2008 - Vychází Left 4 Dead po opravdu masivní kampani přibližně za deset milionů dolarů.

6. Října 2011 - Vychází Portal 2 který je velkým překvapením pro celý herní rok ... Doznala spousta vylepšení a Valve ze svého již téměř sedm let starého enginu dokázali dostat grafiku která konkuruje hrám ze stejného roku ...

Červenec 2010 - Valve vydává cooperativní hru s pohledu třetí osoby jménem Alien Swarm. Tato hra byla představena již v roce 2005 jako mód pro hru Unreal Tournament 2004 ... Valve celý m´d předělal do zcela samostatné hry ...

Reklama
Reklama

Uživatelský článek

Uživatelský článek se řídí pravidly webu. Obsah vytvořený nebo nahraný uživateli v žádném případě nevyjadřuje názor provozovatele. Za obsah stránek vytvořený nebo nahraný návštěvníky neneseme žádnou odpovědnost.

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama