Otevřený rozhovor s tvůrci American Truck Simulatoru
Speciály American Truck Simulator Článek Otevřený rozhovor s tvůrci American Truck Simulatoru

Otevřený rozhovor s tvůrci American Truck Simulatoru

Marek Tvrdý

Marek Tvrdý

20

Dvouhodinový rozhovor s českými tvůrci simulátorů tahačů plný nových informací o jejich projektech, které jsme dříve nemohli zveřejnit.

Reklama

Je tomu rok, co jsme se sešli s tvůrci simulátorů tahačů a udělali s nimi velký rozhovor. Nyní zde máme pokračování, které přinášíme s lehkým zpožděním, protože obsahovalo mnoho dodnes nezveřejnitelných informací.

Na rozhovor jsem si sedl nejen s Michalem Turečkem, který byl již minule velice sdílný. Ale tentokrát jsem měl možnost si otevřeně popovídat dokonce se samotným zakladatelem studia, Pavlem Šeborem. A proto jsem rovnou navázal na minulý rozhovor a kladl otázky, které minule zůstaly lehce nezodpovězené.

Rozhovor jsme rozdělili na dvě části, první díl pojednává o paralelním vývoji ETS2 a ATS, distribuci hry, prodejích, interiérech, návěsech, skinech a nových kamionech. Druhý díl pojednává o mapách, jejich tvorbě a plánech do budoucna, dále o sněhu, konzolových a mobilních verzích, multiplayeru a autobusech.

Jak je to s paralelním vývojem ATS a ETS2?

Jeden programátorský tým pracuje na věcech, které se vyvíjí pro některou z her. Jedna hra prorazí nějaký nápad a ten se pak třeba prosadí i do té druhé. Například v ATS jsou nově policejní vozy. A tým bude nyní pracovat na jejich převedení do ETS2, kde bude udělat nové modely pro 10 evropských zemí. S tím souvisí úprava nastavení, aby nám ti policajti nejezdili přes hranice do cizí země. Okolní vozidla jsou řešena podobně jako v sérii GTA, kde auta vznikají před hráčem a zanikají za ním. Tudíž je třeba vyřešit, aby těsně před hranicí nevznikl český policejní vůz, který by pak přejel hranici. V tuto chvíli jsme schopni řešit třeba konkrétní typy vozidel na určitých místech. Například limuzíny ve městech. Dříve jezdily i po okrskách v Nevadě, ale teď už jezdí jen v městských oblastech. Jenže tohle nelze aplikovat na policii, protože policie jezdí i mimo města. Jedná se o úpravu nastavení umělé inteligence policie, což vyžaduje další vývoj.

Takže jaké jsou chystané novinky v ETS2?

Pro Euro Truck Simulator 2 nyní vyvíjíme nový systém tuningu disku kol, protože dříve bylo kolo ve hře v kuse včetně gumy jako jeden objekt. Před rokem se to rozdělilo na dvě části: kovovou a gumovou část. A nyní chystáme rozdělit onu kovovou část na 4 menší, které bude možné měnit samostatně. A posléze toto doděláme pak i do ATS.

Naopak American Truck Simulatoru máme nový systém nastavení obtížnosti vykládky, kdy je ve hře ukázáno několik pozic, kde je možné náklad dopravit. ETS2 se dá říci, že je celé v lehčí obtížnosti. A jakmile to čas dovolí, tak bychom se rádi vrátili k ETS2 a dodělali možnost obtížnější varianty vykládání, protože je to dosti žádané našimi fanoušky. Nové mapy stavěné pro ETS2 jsou již stavěny s ohledem na více možností vykládky.

Naopak spousta nováčků používá místo vykládky jen Enter, kterým se jednoduše náklad odpojí a hráč může zase jet a užívat si krajinu a pocit z jízdy. Snažíme se takto vyjít vstříc všem.

A kdy se dostane úprava interiéru do ATS?

Úprava interiéru byla funkce, která vyšla jako placené DLC do ETS2, které není součástí Legendární edice ETS2, protože vznikla v době jejího vydání. Hra nyní díky tomu podporuje a umožňuje umístit do kabiny vlaječky, figurky a podobně. Modeři si dokonce dodělali i stopařku a další. Částečně tohle šlo modovat i bez tohoto DLC. Ale to přináší například fyziku těch objektů.

Rádi bychom přinesli tuto funkci i pro ATS. Ale zde jsme zjistili, že v Americe toto není povoleno a na sklo se nic lepit nesmí. A my se teď musíme rozhodnout, zda tohle dovolíme, nebo se budeme držet toho, že v Americe vlastně v praxi není.

Jak moc do detailu tedy simulace kabiny jde?

Nejsme schopní držet se naprosto přesně simulace. Každý výrobce má například jinak řešenou navigaci, dokonce občas i jinak v rámci modelů jedné značky. Někteří hardcore fanoušci nám píšou požadavky, že tam chtějí funkce, které mají některé konkrétní modely. Mercedes má pomocníka na brždění, Volvo zase asistenta na řazení, které pomocí GPS pomáhá s řazením kvůli úsporám paliva. Ale my nejsme schopni podporovat úplně každou vychytávku, kterou kde který tahač má. Stále hledáme ten poměr mezi hrou a simulací.

Máme od tvrdých kamioňáků kritiku za to, že to není dostatečně přesně simulátor. Ale zase máme na stejnou věc velmi pozitivní zpětnou vazbu od běžných hráčů. Ale je pravdou, že když s nějakou vychytávkou vyjdeme vstříc tomu tvrdému jádru, tak oni nám pak udělají propagaci a protlačí hru mezi další lidi. Nicméně takovou funkci využije skutečně strašně malá část hráčů a proto neustále hledáme onen balanc mezi tím, co se ještě vyplatí do hry dávat a co už ne.

Budeme v ATS zase platit za skiny kamionů?

V tuto chvíli nechystáme placené skiny do ATS, kde u každého trucku už teď máme 10 unikátních skinů včetně těch uměleckých, které jsou u ETS2 zpoplatněné. Pro ten teď zvažujeme připravit turecký, maďarský a holandský paintjob.

Podle toho se zdá, že v Turecku se hra docela prodává. Jak to tedy vlastně je s prodeji?

Co se týče TOP10 regionů, kde se nejvíce prodává ETS2, tak první je Německo, druhá je překvapivě Amerika, za ní následuje Francie, Anglie, severské státy (kdyby se sečetly dohromady, tak jsou na prvním místě), Kanada, Holandsko a uzavírá to Turecko s Brazílií. Rusko má také spoustu kopií. Češi jsou do nějakého 20. místa, což není vůbec špatné.

V minulém rozhovoru jsme řešili typy návěsů. Jak jste si s nimi poradili v ATS?

Když jsme stavěli mapu, tak se našly místa, hlavně téčkové křižovatky, kde měla problém projet hlavně AI. Tak jsme to chtěli vyřešit tím, že trošičku ty návěsy zkrátíme. Jenže to okamžitě ze screenshotů poznali fanoušci a zkritizovali to. Tak jsme museli upravit AI a některé křižovatky, aby to vše fungovalo. Dneska máme ve hře ty úplně nejdelší možné návěsy, ale i nějaké ty krátké. Takže je tam mix nákladů a díky větší variabilitě nájezdů je to zajímavější. Navíc v Americe se neřeší délka celé soupravy, jako v Evropě, ale pouze délka návěsu. A proto v Americe mají mega sleepery a velké tahače s čumákem. Jenže jak vjede takový kolos do našeho města, tak už má občas trochu problém. Ale testeři s tím neměli problém a proto jsme to nechali.

A co možnost grafické úpravy návěsů?

Co se vlastních návěsů týče, tak jejich „převlékání“ je na seznamů přání. Ostatně občas se nám ozve nějaká firma, že by chtěli své logo dát do hry. Jenže pokud do hry dáte třeba DHL, tak už její konkurence chtít nebude a může to být problém. Takže zatím tohle čeká na zpracování. Na druhou stranu už máme smlouvu s firmou Schwarzmüller, výrobcem návěsů, dokonce je máme namodelované, ale ještě nemáme herní prvek, jak by se měnily návěsy.

V případě ATS jste změnili systém distribuce. Proč?

Co se distribuce týče, tak máme zpracovanou podporu modů pro Steam Workshop. Je to docela robusně postavená platforma s definovanými API. Asi největším modem je ProMod, kvůli kterému musí hráči často používat starší verzi hry, aby to vůbec fungovalo. Ale s podporou bude možné provozovat hru v několika verzích podle toho, jak to potřebují mody.

Workshop je teď velký důvod, proč migrujeme čistě na Steam. Dlouhé roky jsme se bránili přejít na Steam, protože nějaký řidič koupí na benzince hru a ta by pak instalovala nějaký podivný software, který chce pořád cosi aktualizovat a otravuje. Jenže naprogramovat DLC systém a neustále řešit verzování a aktualizace je strašně pracné a tudíž časově náročné. A tohle všechno snadno řeší Steam a my se můžeme věnovat jiným věcem. V tuto chvíli ATS nemáme v DRM free verzi, ale je možné, že časem něco takového připravíme.

Pojďme se podívat na tahače v ATS. Kolik jich teď máte?

Postavené auta jsou 4. Původně jsme vydali dvě, třetí vyšlo krátce nato. Problém je v licencích a proto jsme Volvo museli přestat ukazovat na snímcích ze hry, ač jsme je již dříve ukázali. Jenže i skupina PACCAR, která nám licencovala ty zveřejnitelné kamiony, nám to neulehčila. Zastupuje totiž Kenworth i Peterbilt. A ty dvě firmy jsou poněkud konkurenční proti sobě a proto chtějí mít ve hře jen to aktuálně nejlepší. A z toho důvodu byly hned po vydání dostupné jen dva kamiony, Kenworth T 680 a Peterbilt 579, a třetí, legendární Kenworth W900 se třemi variantami kabiny, byl do hry přidán v polovině února. A další auta budou přibývat. Další je na řadě Peterbilt 389.

Kolik času zabere tvorba takového tahače?

Na každém modelu tahače strávíme asi půl roku. U jednoho Iveca pro ETS2 jsme dokonce naměřili 11 měsíců. Pochopitelně na tom nedělá celá firma, ale nejprve nějaký modelář udělá kostru, potom grafici musí namalovat skiny, pak animátoři řešit všechny pohyblivé části a samozřejmě se průběžně musí řešit kompatibilita s přídavnými součástkami.

Kolik tedy plánujete tahačů do budoucnosti a kolik budou stát?

Za každého výrobce tahačů, který se objeví ve hře, bude alespoň jeden či dva kamiony zdarma. Pokud bude nějaký speciál, jako odtahovka či desetikolka, pak bude placené DLC.

Paradoxně celá hra je vlastně složená z DLC. Každý stát je technicky DLC. Sice je zadarmo, ale je to samostatně stažitelný modul, tedy DLC. A můžeme tak prodávat specifickým zákazníkům specifické kombinace. Třeba jen jednu zemi a jen jeden kamion Volvo a taková edice bude třeba pro Volvo, která klíče třeba bude rozdávat na nějaké prezentaci. A do takové speciální verze pak budeme moci třeba umístit i speciální textury s logem firmy a podobně.

V ETS2 jsme měli ze začátku spoustu neoficiálních kamionů, ale to pak způsobilo velké problémy se sháněním licencí. A proto tohle nechceme opakovat pro ATS. U ETS2 se nám díky fanouškům samy ozvaly firmy Iveco a DAF, že chtějí být ve hře taky. A ozvalo se Volvo, že ve hře být nechce. Ale po další komunikaci se svými fanoušky pak zjistili, že tam vlastně být chtějí. Bohužel u kamionů nelze koupit nějak snadno práva jako na písničku. Jezdíme na akce, kde se předvádí kamiony, a zkoušíme sehnat kontakty.

Pokračování rozhovoru naleznete zde.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama