Informace přinesl Jason Schreier.
Jason Schreier je již dlouhou dobu považován za jednu z nejdůvěryhodnějších osob v herní žurnalistice. V druhé polovině roku 2017 vydal svou první knihu - Krev, pot a pixely. V té se zabýval problematikou herního vývoje - konkrétně se pak zaměřil na 10 her jejichž vývoj byl pro vývojáře skutečně vysilující. A právě mezi těmito 10 hrami bylo i Uncharted 4 od Studia Naughty Dog.
Studio Naughty Dog je známo především ze dvou důvodů. Tím prvním je fenomenální kvalita jejich titulů, tím druhým pak otřesné podmínky, které ve studiu panují prakticky nepřetržitě. A dle nových informací, které přinesl Jason Schreier se rozhodně nezdá, že by se ve studiu něco změnilo. Následující citace pocházejí od vývojářů, kteří právě dokončují očekávané The Last of Us Part II.
,,Nyní spousta vývojářů tráví noci i víkendy ve studiu s cílem dokončit hru. Někteří se sami sebe již celé roky ptají, zda jim to za to úsilí vůbec stojí."
,,Jeden ze zaměstnanců mi nedávno sdělil, že ta hra je skutečně dobrá, ale odnesla si obrovskou cenu na životech vývojářů."
Dále sdělil, že ačkoliv je období crunche, kterému jsou vývojáři před vydáním hry v herním vystaveni naprosto běžný, Naughty Dog zde zcela vyniká. Píše, že hry jakými jsou Uncharted 4, nebo první The Last of Us mohou být tak dokonalé a plné detailů jen proto, že Naughty Dog vytvořil kulturu, ve které hra musí být dobrá, nehledě na cenu, kterou za to vývojáři zaplatí.
Mnoho vývojářů popsalo, že lze jejich práci označit za tu nejlepší a zároveň nejhorší na světě. Práce v Naughty Dog znamená pracovat na oblíbených, recenzenty vyzdvihovaných hrách po boku umělců a programátorů, kteří patří ve svém oboru mezi naprostou špičku. Zárověň to ale znamená pracovat celý týden více než 12 hodin denně.
,,Oni se o vás starají, poskytují vám jídlo, podporují vás v tom, abyste si brali přestávky. Většinu času ale spíše pracujete ve stylu - dokončete svou práci za jakoukoliv cenu."
Jason Schreier dále píše o velkém odchodu zaměstnanců a přikládá výpověď jednoho z nich:
,,Tato situace se nemůže opakovat u každého titulu znovu a znovu, protože je to nesnesitelné. V určité době si prostě řeknete, že toto nevydržíte dělat donekonečna. Řeknete si, že stárnete a že už nemůžete pracovat celou noc."
Naughty Dog bohužel tímto způsobem přichází o spoustu talentovaných vývojářů, které je velmi obtížné nahradit. Často tak nabírají uchazeče, kteří mají zkušenosti pouze s filmovou produkcí. Ty je velmi obtížné zaučit a studiu to rozhodně neprospívá.
Fáze "crunche" (intenzivních přesčasů) není pro Naughty Dog ničím novým. Studio v tomto režimu pracuje prakticky neustále a je o to více šokující, že spoustu vývojářů je těmto podmínkám vystavena již několik let. Bohužel se nezdá, že by se tato situace měla brzy zlepšit. Na druhou stranu jsou to právě tyto podmínky, bez kterých by Naughty Dog nikdy nebylo schopno doručit své hry v takové kvalitě, na kterou jsou fanoušci zvyklí.
Hra The Last of Us Part II vychází 29. května 2020 na PS4.