Zpět na článek

Diskuze: Outward – milostný dopis Gothicu

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Corvus
Corvus
Level 41 Level 41
Hlavní platforma: PC
8. 4. 2020 16:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Musím napsat, Ondro, že jsi mě fakt nalákal. O Outward zatím jen čtu, ale vzhledem k velmi pozitvní cenovce (400 kaček) začínám uvažovat o koupi. Ve hrách ale OPRAVDU nemám rád, když mě nutí do spánku, jídla, pití... Můžeš k tomu napsat ještě několik řádků sem do diskuze? Jak moc je to otravný prvek a jak snadno lze na hlad/žízeň umřít? Díky moc.

Ondřej Partl
Ondřej Partl
Level 1 Level 1
8. 4. 2020 17:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Corvus Jsem rád, že jsem nalákal, jelikož ta hra si to zaslouží, avšak bojím se, že to následujícím textem zase trochu zkazím. 🥴 Každopádně k těm prvkům. Hlavně ze začátku hry jsou tyto prvky poměrně dosti invazivní (rozhodně ale méně, než v klasických survival titulech), avšak musím říct, že se mi asi nikdy na to nepovedlo umřít (a ani nevím, jestli to možné ve skutečnosti je). Nicméně hlad a žízeň s sebou nesou velmi nepříjemné negativní efekty, které hráč rozhodně nechce. Jakmile se ale vrhnete do prozkoumávání, tak to jídlo a vodu hráč ve skutečnosti řeší tak nějak automaticky tím, že se skrze to zároveň léčí, kdy jen čas od času je dobré se ještě navíc zvlášť napít z vaku s vodou. Se spánkem je to potom trochu problematičtější, jelikož časem se ono kouzlo táboření zvhrne do rutiny, kterou je třeba používat poměrně často kvůli léčení a dalším věcem (nebo alespoň já ji používal) a skutečně se po několika hodinách zají. Ignorovat nelze ani podchlazení či přehřátí, které dává velké debuffy (nikdy jsem na to ale opět neumřel). Sečteno a podtrženo jsou ony survival prvky poměrně velkou součástí samotné hry a pokud je ve hrách člověk opravdu hodně nemusí, tak bych tu hru přeci jen asi nedoporučil. Ona celkově ta hra vyžaduje od hráče obrovskou dávku trpělivosti a nervů, ale odměnou je skutečně dost neortodoxní a výjimečný zážitek.

David

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ta hra neskutečně člověka pohltí že ani neřeší že to není zrovna graficky skvost. Bohužel v té hře je tolik chyb že mě naprosto odradily to hrát. První věc systém spawnu po smrti je naprosto příšerný, další věci bugy. Věci se Vám jednou spawnou přímo u huby, po další zase někde mimo asi podle toho kde Vás zabijí a co, jestli banditi jdete do šatlavy jestli zvíře narodíte se někde o podál s věcmi u sebe. Jenže stalo se mi že mě zabil v hoře na manu drak ok spawlo mě to u těch týpků dole, a batoh vtahu věci vtahu, nikde nic. obešel jsem celou horu a nic. Výborně 15 hodin progresu spláchnuto v řiti. Za další umřel jsem v Cierze rikam ok spawnu se a vím že jíst tohle není dobré, spawnete se v hospodě opět půlka věcí vtahu, 200 silverů vtahu. To jako mi je někdo ukradl u mě doma? To snad ne ne? Dál zabilo mě kuře na pláži opět to člověka spawne přes celou mapu někde v řiti a o co horší nemáte věci, nemáte nic(to bych bral je to HC ok doběhnu zpět a tam není nikde nic), nechápu jak mi může zmizet celé brnění batoh, když mě to nespawne u banditů, ale i tak když vás zajmou ty věci tam pokaždé v baglu jsou někde o podál ve stanu. Tady po několikáté můj armor a věci se uplně vypařily, nebyl rozbitý nic. Jako ta hra má neskutečné kouzlo, boj craft je komplexní to samé že člověk u té hry musí přemýšlet co a kde použít není to jen tupá klikačka. Bohužel ty kraviny okolo spawnu(tím myslím naprosto náhodný místo nemyslím tím vězení to je dobrý nápad) a mizení věcí je příšerně otravné, tupé, a uplně mě to od té hry odradilo. Lézt někde 20 hodin pak smolně chcípnout a těch 20 hodin je v háji to fakt u PVE hry né děkuji :).I tak s cuponem z EPICU to za tich 6 Ecek stojí :).

Ondřej Partl

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak snad se ten risk vyplatí a bude nás zase o jednoho více, co s tou hrou mají love/hate vztah. 😀

Corvus
Corvus
Level 41 Level 41
Hlavní platforma: PC
9. 4. 2020 09:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ondřej Partl Určitě! :-)

antiku

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Také po této hře pokukuji, ale nevím jestli si ji nenechat, až si ji budu moct s někým zahrát. Hru jsem právě nehrál kvůli tomu.

Ondřej Partl

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@antiku Jak píši v článku, kooperace je takovým jistým "easy" módem, ale určitě si člověh hru užije i sám. Někdo možná i více.

Bildo

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Kde to jde koupit za 400 ?

Corvus
Corvus
Level 41 Level 41
Hlavní platforma: PC
9. 4. 2020 08:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Bildo Heuréku znáš, Dildo?

Wolfix

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Taky se připojuju, že jsi mě na to nalákal. Minulý rok jsem tomu nevěnoval vůbec pozornost, ale zní to docela lákavě, protože mám rád rpgéčka, kde máš nějakou výzvu a odbočují od standardu. Ale protože sbírám trofeje, tak se trošku děsím toho, že člověk musí projít celou hlavní kampaň bez jedinýho úmrtí :D a taky optimalizace na konzolích. Do wishlistu si to každopádně přidám.

Ondřej Partl
Ondřej Partl
Level 1 Level 1
8. 4. 2020 17:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Wolfix S optimalizací na konzolích bohužel nepomohu, jelikož jsem hrál hru na PC a bohužel jsem nenašel ani žádné testy. :/ Každopádně projít hru bez úmrtí musí být fakt výzva. Nicméně jsem ještě v článku zapomněl zmínit, že hra neumožňuje ukládání a ukládá za hráče, takže pro jednu postavu/průchod existuje jenom jedna úložná pozice, díky čemuž zde člověk musí žít s tím, že jakmile něco zesloní, tak má víceméně smůlu. Uvědomuji si, že tohle by mohl být pro mnoho hráčů problém, nicméně mně se to neskutečně líbilo, jelikož jsem při prvním průchodu po osmi hodinách přišel skoro o vše moji blbostí, takže jsem musel začít hrát znovu. A to mě baví!

Corvus
Corvus
Level 41 Level 41
Hlavní platforma: PC
9. 4. 2020 08:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ondřej Partl Děkuji za vyčerpávající informace. Aby nedošlo k omylu: já jsem kovaný RPG hráč od konce '80 let a třeba zrovna Gothic je celkem srdcovka, i když nejvíce tíhnu ke klasickým IZO RPG ze staré školy (to je prostě láska, 3D dobrý, ale takové Icewind Dale, Planescape: Torment, Pillars Of Eternity, Torment: Tides Of Numenera, Tyrrany apod. je prostě jiná kávička - tedy pro mě). Survival prvky mě přitahují (např. Green Hell a chystaná mega-vizuální-pecka Among Trees), ale bohužel (pro mě) je jen málokterá hra dostatečně vyvážená a autoři zcela nepochopitelně tyto nutné prvky (žízeň, hlad, spánek, zranění, různá vyčerpání a nemoci aj.) velice špatně a necitlivě vkládají a dělají tak z her absurdní, nekončící koloběh a maratón v polykání hektolitrů tekutin, opulentní žranice a neustálé chrnění... :-) Mám tím na mysli, že když survival, tak si představuji tedy ale jednoznačně příklon k realitě. A ne, že uplyne ve hře 30 minut, 10x se vystřídá den a noc a než dojdu (v reálu) ke 100 metrů vzdálenému stromu v údolí, musím nutně spořádat 10 okurek, 3 pecny chleba, 5 jablek, 12 mrkví a 1 ančovičku... K tomu zhruba 20x přefiltrovat vodu, abych se nepoblil a na 98 metru nezhebnul na malárii... Plus každých 5 minut musím na improvizovaném ponku (na koleni) vyrobit z 34 pokácených habrů a zhruba 5 kil pazourků 3 sekyrky... A to je bohužel velice častý problém. To není survival, to je prostě nehorázný opruz. Osobně nemám zapotřebí hrát hry, kde musím ukojit 158 potřeb - na to mi stačí bohatě skutečný život... Čili právě u těchto her se vždy ptám jak citlivě jsou tyto prvky zakomponované a jak hodně "kazí" zážitek objevitele. Protože u mě osobně je průzkum ve hrách zcela na prvním místě. Co se mi ale nelíbí je to, že mě právě někdo neuvěřitelným způsobem limituje bezpočtem požadavků a než ve hře prozkoumám jednu neškodnou jeskyni za první vískou, tak mě to stojí 3/4 života, stamina na nule, batoh vyžranej a vodní zdroj nikde... :-D Nicméně jsem si Outward objednal. Za ty 4 kilča ten "risk" stojí.

Reklama
Reklama