Problém se týká i výkonných PC sestav, Bethesda problém vyšetřuje.
Střílečka Deathloop od vývojářů z Arkane Studios vyšla již toto úterý a od recenzentů si až na výjimky odnášela velmi vysoká hodnocení (viz. naše recenze či souhrn zahraničních recenzí), od poměrně velké skupiny PC hráčů však za svou optimalizaci sklízí tvrdou kritiku. Ti si stěžují zejména na nízkou či nestabilní snímkovací frekvenci a na záseky, které velká skupina postižených přičítá protipirátské ochraně Denuvo, která už letos prokazatelně způsobovala podobné problémy u survival hororu Resident Evil: Village.
Tyto problémy se pochopitelně odrazily na uživatelských recenzí na Steamu, které se v době psaní tohoto článku ustálilo na 67 %, což je zlepšení oproti předchozím dnům, kdy hodnocení atakovalo hranici 60 %.
Reakce studia na sebe nenechala dlouho čekat a jeden z komunitních manažerů na sociální síti Reddit napsal:
Co se týče výkonu hry, víme o zprávách, že někteří uživatelé PC mají problémy se záseky hry Deathloop, problém nyní aktivně vyšetřujeme jako prioritu a co nejdříve vás budeme informovat o dalším postupu.
Na PS5 je situace výrazně lepší, kdy již máme k dispozici i detailní analýzu od odborníků z Digital Foundry. Ti v režimu výkonu jen jednou zaznamenali výrazný pokles FPS, jinak jim však hra běžela zcela bezchybně. Zajímavé pak bylo i porovnání jednotlivých verzí. Dynamické 4K se v režimu performance od cílového rozlišení výrazně odchyluje a na první pohled lze nižší rozlišení spatřit, poměrně drastický vizuální rozdíl představovalo porovnání s PC verzí hry. Režim zaměřený na vizuální kvalitu hry již nabízí stíny vykreslované za pomocí ray-tracingu, což zásadně mění některé scény ve hře (zejména tu úvodní), také rozlišení se zde velmi přibližuje nativnímu 4K, při této volbě je však nutné spokojit se se 30 FPS.