Zpět na článek

Diskuze: PC verze Thiefa není jen obyčejným portem

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Mr.Lolendo
Mr.Lolendo
Level 1 Level 1
27. 2. 2014 16:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

to: Chepa

Není to přesně ta stránka ale tohle taky plní účel.

[ odkaz ]

Silchas Zmar

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Hlavním problémem hry je unreal engine. Ten engine je prostě nepoužitelný. Měl jsem záseky v Bioshocku, v ACM i Remember Me. Zkuste si pohrát s texture streaming nebo poolsize v engine. ini. Občas to pomáhá.

0martas0
0martas0
Level 1 Level 1
26. 2. 2014 23:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mr. Lolendo: No, tak si to zkus a budeš koukat. Mě to na 2 Gb grafice sežere uplně celou pamět a chtělo by to i víc. Jo, Thief by nebyl vyjímkou, kdyby to někdo ve vývoji takhle neskutečne nezprasil. Vždyť vidíš ten název článku ". . neni je obycejnym portem", není to obyčejnej port, je to zprasená optimalizace PC hry.

kotlik
kotlik
Level 1 Level 1
26. 2. 2014 22:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mr. Lolendo: Brácho, já jsem to hrál pořád s 55-60 FPS, míň to nešlo, vypl jsem jedině SSAA. Hra není prostě na 2GB vram optimalizovaná. Mimo jiné, když jsem dal nastavení úplně na minimum, stejně to hryzalo, ale FPS bylo stále 60

Mr.Lolendo
Mr.Lolendo
Level 1 Level 1
26. 2. 2014 22:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

to: 0martas0

Kdyby byl upraven LOD sytém tak aby se načítalo více věcí pro plynulost jak vizuální tak FPS tak by to mohlo klidně žrat tolik. Ale taková multiplatformní hra neexistuje a vlastně ani nevím o žádné only PC hře 32bit. Co jsem viděl videa Thiefa tak on nebude téže vyjímkou protože textury se docela zpožděně doostřují.

0martas0
0martas0
Level 1 Level 1
26. 2. 2014 21:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mr. Lolendo: Na 7970, tedy 3 Gb paměti to prý se zapnutým SSAA vyleze až na 2700 Mb ve Full HD. Takže ano, někde je něco špatně když ta hra vypadá jak vypadá a bere si tolik. Ostatně, CoD: Ghost na tom nebylo líp s využíváním VRAM, nevím jestli se to zlepšilo.

Mr.Lolendo
Mr.Lolendo
Level 1 Level 1
26. 2. 2014 21:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

to: Chepa

To je hodně divné. Buďto si slepý nebo nevím.

Možná mám někde v záložkách uloženou stránku s velice přehledným testem na všechny AA. Jestli najdu tak pošlu.

Mr.Lolendo
Mr.Lolendo
Level 1 Level 1
26. 2. 2014 21:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

to: kotlik

Tohle přesně je ten případ kdy se perou DX11 efekty do hry horkou jehlou. Zkus vypnout teselaci a contact hardware shadows (nebo co tam je přesně) . Mělo by to pomoci.

Metro Last Light mělo téže problémy s teselací a využití VRAM.

Dívejte. Je to jednoduchá matematika. Dev-kity na multiplatformní hry jsou omezené na 512VRAM. Do toho připočtěte tak 120MB za lepší textury a stíny. (pokud jsou) . Dále AA. SSAA 8x až 300MB asi. Teselace je podle její využití a optimalizaci. Pokud by byla správně implementovaná a je teda jen na postavách tak více jak 150MB to asi nebude.

Takže asi 1280VRAM by mělo bohatě stačit. Že to nestačí znamená že je někde něco špatně. Jinak pokud máte 3GB a sežere vám to více jak 2GB tak bych se možná začal bát o grafiku protože do rozlišení 1920x1200 u multiplatformní hry, 32bit a nenativní podporou DX11 (jen vraženo horkou jehlou) není rozhodně normální.

Každopádně to neberte jako fakt. Je zde hodně faktorů které to mohou ovlivňovat. Např. : po jisté úpravně může 32bit hra alokovat až 4GB na proces RAM i VRAM.

Chepa
Chepa
Level 1 Level 1
26. 2. 2014 20:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mr. Lolendo - Mno je jedno jaky AA tam davam tak to vzdy vypadá rozostřeně a rozmazaně. U FXAA to vidím ale nejmene asi.

Mr.Lolendo
Mr.Lolendo
Level 1 Level 1
26. 2. 2014 20:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

to: Chepa

FXAA není vyhlazovaní v pravém slova smyslu. Je to jenom post procesingový efekt akcelerovaný přes Direct Computing. Obrovská výhoda je kompatibilita. Protože je to čistě závislé na ovladačích grafiky a ne na hře. (není úplně vždy pravda jsou vyjímky) . Nevýhoda je že vyhlazuje celé snímky čily vše je rozmazané. hlavně trpí písmo.

SSAA je plnohodnotné, nejkvalitnější a nejnáročnější vyhlazování. MSAA je kompromis mezi výkonem a kvalitou. Ještě tu je CSAA které méně využívá pamětí VRAM a je zhruba stejně kvalitní jako MSAA.

Jenže toto plnohodnotné vyhlazovaní musí být integrované v enginu. Jinak to prostě nepojede. Nebo pojede ale chybně nebo to bude brutálně náročné.

Díky multiplatformních enginů na staré konzole není AA implementována. Takže prakticky za doby starých konzol AA stagnovalo ze všeho nejvíce. Optimalizace AA není jednoduchá a dnešní odkojení konzolový vývojáři na to nemají. Vrcholem technologie AA je STALKER: Clear Sky. On totiž podporuje vyhlazování tzv. průhledných ploch a používá výhody a optimalizace DX10. 1 .

Co si tak z fleku vybavím tak podle mě FEAR má nejlépe optimalizované AA a to jak po stránce kvality tak po stránce optimalizace/nárokům. Ale jak jsem zmínil je to závislé na enginu. Ne všechny enginy tolik kostičkují.

kotlik
kotlik
Level 1 Level 1
26. 2. 2014 15:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

0martas0: Ta hra využívá i 2, 4 GB vram, i když to máš na low. Je to prostě neoptimalizované. Mě hra jede na max s vypnutým SSAA na 60 FPS pořád, ale trhá to, a využití vram mi ve městě skočí až na 2. 50 GB, takže se to hryzne a hru musím vypnout přes správce úloh.

0martas0
0martas0
Level 1 Level 1
26. 2. 2014 14:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Chepa: Pravda, TXAA to je hnus až to bolí.

fallanga
fallanga
Level 1 Level 1
26. 2. 2014 13:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Silchas: Díky za radu.

Chepa
Chepa
Level 1 Level 1
26. 2. 2014 13:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Každé AA ti jen maže textury a u FXAA mě to aspon nikdy neliští přes xicht. Mám rád Nvidiu a sem jeji fanoušek, ale to je jich TXAA tak rozmazavá a rozostří celou hru, že bych jim za to radši dal facku.

Silchas Zmar

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Chepa FXAA= rozmazávaní, SSAA- kvalitní antialiasing. Hra není náročná a kdyby měla hd textury ( proč vlastně next-gen hra nemá hd textury? ) tak vypadá velice dobře. Jedu na max na full hd, jen SSAA na nižší a to vše na 77901GB

Toldo tak samozřejmě, že je to podobné Dishonored, jelikož Dishonored vykradl Thief sérii- jak už tu bylo asi milionkrát zmíněné.

Jo a kdo má slabší HW jako já, tak hrajte 32 bit verzi hry. Nevyužívá tolik VRAM a má více fps. A vypadá to stejně, teda žádných rozdílu jsem si nevšiml.

Toldo
Toldo
Level 1 Level 1
26. 2. 2014 13:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Podobnost ve hře Dishonored je ale očividná. Skrýváš se nebo zabiješ všechny na mapě, procházíš bez povšimnutí nebo ne stejně jako u Dishonored, akorát kradeš a nemáš schopnosti jako v Dishonored. Thief má taky nějaké schopnosti, prostě podobnost v Dishonored je a to mi nevymluvíš ...

Chepa
Chepa
Level 1 Level 1
26. 2. 2014 13:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ja AA Zapinam jen budto FXAA nebo nic, strasne to rozmazava hru a me se to nelibi takze me to nijak nemrzi. Btw ani s SSAA se mi to nedrbe. Dokonce i TB to vypl a to ma TITAN, protoze se mu to nelibi.

0martas0
0martas0
Level 1 Level 1
26. 2. 2014 12:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Taky mám GDDR5 Ale 2 Gb no. Rozumíš, kdyby tomu alespoň odpovídala grafika ale.

Ghost_
Ghost_
Level 1 Level 1
26. 2. 2014 12:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

ještě že mám 4 GB GDDR5 . . ty to zvládaj na jedničku

0martas0
0martas0
Level 1 Level 1
26. 2. 2014 12:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Chepa: No, bez SSAA to jo. Je fakt, že to jen minimálně mění grafiku, ale schválně si to zkus zapnout. Já když ho zapnu, tak FPS jsou pořád vysoký, ale hra se trhá protože 2 Gb jí nestačí. Borec s 7970 má využití VRAM i 2700 Mb, docela mazec na to, že ty textury a grafika celá není až tak úžasná.

Phase
Phase
Level 1 Level 1
26. 2. 2014 12:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Anciabl: a co ze tu neiktori piratia? ja sa im necudujem, kedysi ked sa vydavali hry, kazda hra mala svoje demo, kde si si vyskusal ci ti to vobec pojde, ci ta to bude vobec bavit, dnes mas nejaku taku moznost? nie! hry su predrazene a stoja za hovno, viids takto si to ludia stiahli a vyskusali, a zistili ze im to robi problemy, a za to maju dat hned peniaze? za hru ktora nefunguje ako ma? dnes je strategia firiem, predobjednavajte, uz rok pred vydanim, a potom vam dame beta verziu hrym ktoru nazveme plnou, a dalsi rok ju budeme opravovat

Chepa
Chepa
Level 1 Level 1
26. 2. 2014 11:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

670GTX a hra jede nadherne bez SSAA ktery je stejne nahovno

0martas0
0martas0
Level 1 Level 1
26. 2. 2014 11:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Chepa: A jakou grafiku máš konkrétně?

Halalí: Jo, tak rozchodí to asi kde co. Ale využití VRAM na grafice leze dost vysoko nad 2 Gb při max. nastavení.

Halali
Halali
Level 1 Level 1
26. 2. 2014 11:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

0martas0 - ono to taky nejspíš rozchodí i slabší grafárny, ty nároky se musí brát trochu s rezervou (btw Radeon 48xx jsou ale už řádně letité rok 2007, tuším) grafika není žádný zázrak, to je fakt, ale má docela hezkou atmosféru a stylovost.

Chepa
Chepa
Level 1 Level 1
26. 2. 2014 10:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Sak mam 2GB a nic se netrha.

Reklama
Reklama