PlayStation 5 a 60fps
Novinka PlayStation 5 a 60fps

PlayStation 5 a 60fps

Johny

Johny

162
Platformy PlayStation PlayStation 5

Bývalý hlavní softwarový inženýr z PlayStationu vysvětluje, proč všechny hry na PS5 nepoběží v 60fps.

Reklama

Novou konzoli PlayStation 5 plánuje letos zakoupit spousta hráčů. Ať už vás lákají hry od Sony, příslušenství nebo služby, najdou se i tací, kterým záleží i na výkonu hardwaru. Ten, podle všelijakých spekulací, by měl tentokrát uspokojit i příznivce, kteří preferují hraní alespoň v šedesáti snímcích za vteřinu. Ačkoliv víme, že PlayStation 5 disponuje 10,28 teraflops, najdou se případy, kde někteří hráči přirovnávají tento výkon k PC sestavám obsahující grafickou kartu RTX 2080Ti, RTX 2080, ti co stojí nohama na zemi hádají, že by šlo o ekvivalent k RTX 2070 nebo i k RTX 2060.

Zní to dobře, takové karty si na PC dokážou poradit, jak se 4K rozlišením, tak i vysokými snímky za vteřinu, ale co když je všechno úplně jinak? Co když se na velký výkon těšíme zbytečně a „standard 60fps“ nenastane, přestože PlayStation 5 je na to dost výkonný?

Proč?

Na tuto otázku odpověděl bývalý hlavní softwarový inženýr z PlayStationu, Matt Hargett, na svém Twitteru.

Podle Matta Hargetta budou hry omezeny nejen vývojářem, který chce „filmově“ vypadající hru, ale také těmi, kteří se snaží do hry dostat HDR, a zákazníky co mají levné televizory. Podle něj nejlevnější 4K televize dokážou zobrazovat HDR s barevným vzorkováním „pouze“ 4:2:0 v 60Hz, ale toto HDR bude údajně lépe vypadat na 4K televizi 4:2:2 v 30Hz. Ale jak moc lépe?

Na jeho příspěvek zareagoval uživatel s otázkou, zda by bylo možné mít volbu mezi dobrým vzhledem a dobrým výkonem, tak jako to mají některé hry na aktuální generaci konzolí.

„To je problém v TV / procesorech přijímače, i když je využito HDMI 18+ GB/s. Jako s aktuální generací konzolí, nemusíte vyvíjet své dílo / engine, kde jádrem bude HDR. V praxi to znamená jasné exploze / zrcadlení světel, ale svět je vybledlý / příliš tmavý (Mafia 3).“

Jeho tvrzení se však spoustě lidem nelíbí a o jeho vysvětlených důvodech pochybují, protože jde prý o výmluvy.

V komentářové sekci na zahraničním webu Wccftech někteří poukazují na to, že barevné vzorkování 4:2:0 není pro HDR tak špatné, a rozdíl mezi ním a vzorkováním 4:2:2 je minimální a vidět půjde pouze na malém textu na obrazovce. Při hraní her si rozdílů údajně nevšimnete.

Jak to tak vypadá, svoboda volby se asi ani v případě nové generace konzolí moc neposune a pokud je pravda co Matt Hargett tvrdí, asi se nedočkáme spousty her podporující režim, kde hra poběží ve více snímcích za sekundu, než je 30.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama