Preview Bright Memory
Preview Článek Preview Bright Memory

Preview Bright Memory

Martin Pritula

Martin Pritula

1
Platformy Windows PC

Aneb když jeden vývojář udělá lepší hru, než celé týmy.

Reklama

Toto preview bude vypadat tak trošku jinak. Ačkoliv jsme si všichni tak nějak zvykli na tituly, za kterými stojí týmy čítající stovky vývojářů, neměli bychom zapomínat ani na indie tituly od malých vývojářských týmů. Ani jeden ze zmíněných případů se však netýká Bright Memory, o kterém je dnešní preview. Za všemi aspekty hry vyjma dabingu a lokalizace totiž stálo FYQD Studio. Studio, ve kterém ještě nedávno pracoval jeden jediný člověk.

Než se pustím do samotné hry, tak bych rád poukázal na to, že hra, kterou si dnes rozebereme je pouhé technické demo a jak příběh, tak i zasazení bude plně přepracováno ve finální verzi hry. Z čeho naopak bude finální hra těžit je combat systém a level design a nejen o tom se dozvíte v následujících řádcích.

Bright memory je akční adventura z pohledu první osoby postavená na Unreal Enginu 4. Hrajete za dívku jménem Shelia, která je vybavena jak konvenčními střelnými zbraněmi, tak i širokou škálou speciálních abilit. Hra je zasazena do roku 2020 a příběh se točí kolem tajemné substance zvané Soul of Jiu Xuan, která zvládne oživovat mrtvé a to jak lidi, tak i zvířata.

Příběh je vzhledem k velmi krátké herní době skutečně dobře dávkovaný a hra správně pracuje jak s časem stráveným v hratelných pasážích, tak i v cutscénách. Zjednodušeně řečeno - je zde vyhrazen dostatečný prostor pro příběh, i přesto se ale necítíte tak, že by vám hra brala ovládání z ruky. Toho si opravdu cením, protože současné střílečky mají spíše tendenci k dlouhým, často i několika minutovým filmečkům.

Příběh je v této hře skutečně dobře dávkovaný.

Nyní se ale podíváme na tu nejlepší část této hry - soubojový systém. Ten se skládá z několika hlavních pilířů. Těmi je rychlost, variabilita a pocit ze střelby. Rychlost je v Bright Memory klíčem k úspěchu a bez rychlého pohybu se zde neobejdete. Rychlost hry v mnohém připomíná FPS tituly od Bethesdy - jmenovitě Doom a Wolfenstein. Druhou důležitou součástí je již zmiňovaná variabilita. Zde spočívá klíč v úspěchu ve změně jednotlivých zbraní - pistole, samopalu, brokovnice a využívání speciálních abilit. Poslední zmiňovaná část pak připadá pocitu ze střelby. Samotný gunplay je v této hře opravdu uspokojující a zde bych se ho opět nebál přirovnat ke hrám od Bethesdy. Zbraně mají svou váhu, vlastnosti a střelba s nimi patří jednoduše mezi to nejlepší, co lze v současné indie herní scéně sehnat. Aby ale mohl gunplay skutečně vyniknost, je potřeba, aby váš cíl na střelbu reagoval. Hra je naštěstí opravdu krvavá a ačkoliv lze krev ve hře vypnout, tak tuto možnost jednoznačně nedoporučuji. Fotografie ze střelby si neváhejte prohlédnout na přiložených fotografiích.

Klíčem k úspěchu je kombinace střelných zbraní a využívání speciálních abilit.

Nyní se ještě pozastavíme u grafické stránky. Ta je naprosto špičková a vývojář dokonce získal i ocenění od Nvidie za Ray-Tracing. Vše je vymodelované detailně a ačkoliv je patrné ve vzdálenějších oblastech snížené množství detailů, patří grafická stránka hry skutečně k silnému nadprůměru. Kde je ovšem kvalita rozporuplná jsou animace. Tady je opět dobré zdůraznit, že hra je technickým demem, takže očekávat vše naprosto dokonalé by bylo poněkud naivní. Animace v soubojích vypadají skvěle, byť by nějaká ta práce navíc určitě neuškodila.

Demo ovšem doprovází také jistá kontroverze. Pokud budete hru hrát nyní zřejmě si ničeho zvláštního nevšimnete. Ovšem modely, které vám jistě budou připadat dobré, ještě nedávno vypadali lépe. Asi rozumíte tomu, kam tím mířím. Po úspěchu early accessu hry, kdy hra prodala úctyhodných 180 000 kopií se vývojář přiznal, že některé modely stáhl na internetu a že je všechny nahradí. To, že vývojář část modelů ukradl je jednoznačně špatné, na druhou stranu se ale vývojář sám přiznal a odcizené modely odstranil.

Grafické zpracování vypadá skvěle, jen kdyby se při vývoji nekradlo.

Nakonec se ještě před samotným závěrem podíváme na soundtrack a celkové ozvučení hry. Inu - není to vůbec špatné. Hru jsem hrál s anglickým dabingem a ačkoliv byl dabing tak nějak emocionálně plochý, měli postavy příjemný hlas a dobře se poslouchali. Ozvučení zbraní bych se nebál označit za nadprůměrné a rozhodně si zde stěžovat nebudu. Poslední věcí kterou zmíním je soundtrack. Ten je založen především na ambientních tónech, a ačkoliv nijak z davu nevyčnívá, neurazí.

Poslední důležitou informací je délka a cena hry. Hra vám na první průchod zabere přibližně hodinu, ale nabízí se zde dobrá možnost znovuhratelnosti díky fantastickému gameplayi. Takto krátká herní doba vás jistě mohla šokovat. I zde se však nachází pomyslné ale - a tím je samotná cena hry. Protože je hra stále ještě v předběžném přístupu, tak si za ní tvůrce říká pouhých 5.69€. To může zdát vzhledem k ceně a faktu, že se jedná o pouhé technické demo jako přiměřená částka - i tohle ale má háček.

Každý, kdo si zakoupí Bright Memory získá Bright Memory Infinite zcela zdarma. Vývojář má nyní díky úspěchu vlastní tým a chystá plnohodnotnou hru s herní dobou přibližně 3 hodiny. Ta nabídne vylepšený soubojový systém, od počátku přepsaný scénář, ještě lepší grafiku a nové, demem inspirovaným zasazení. Nutno dodat, že Bright Memory Infinite vypadá naprosto parádně a ve srovnání s upoutávkou pak recenzované demo hry naprosto zapadá. Jakmile zvážíte celkem 4 hodiny pravděpodobně velmi kvalitního obsahu za již zmíněnou, téměř symbolickou cenu, jednoznačně se hra vyplatí. Cena ovšem nemusí zůstat dlouho a vývojář se již nechal slyšet, že s postupem času cenu hry zvedne.

Ti, kteří si zakoupí early access získají plnou verzi hry zcela zdarma.

Abych to shrnul. Bright Memory mě šokovala. A to jak grafickou stránkou a gunplayem, tak především tou nejhůře pochopitelnou věcí - tím, že hru takovéto kvality tvořil jediný herní vývojář. Jednu věc však ještě o tomto člověku nevíte. Aby si mohl dovolit vyvíjet tuto hru, tak pracoval na plný úvazek v jiné herní společnosti. Nejenže se tato hra tedy zrodila jakožto práce jednoho vývojáře, zrodila se jakožto jeho koníček, kterému se v posledních letech po večerech věnoval. Bright Memory je excelentním demem o čemž svědčí i zpětná vazba fanoušků. Hra získala 94% kladných recenzí od více než 12 000 uživatelů Steamu a já ji mohu všem jedině doporučit.

Níže se můžete podívat na gameplay trailer z připravované plné verze hry. Hru si můžete zakoupit zde.

 

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama