Preview Sorcery - Bradavice? Ty už vyšly z módy!
Blogy čtenářů Článek Preview Sorcery - Bradavice? Ty už vyšly z módy!

Preview Sorcery - Bradavice? Ty už vyšly z módy!

Anonymní

Anonymní

Her s magickým podstíněním je na trhu opravdu dost a Sorcery na tom nebude jinak. Ikdyž, 'magické podstínění' zřejmě není ten nejlepší pojem. Proč?…

Reklama

Her s magickým podstíněním je na trhu opravdu dost a Sorcery na tom nebude jinak. Ikdyž, 'magické podstínění' zřejmě není ten nejlepší pojem. Proč? Kouzlení je hlavní náplní celé hry. Cliche, řeknete si. Ano, to bezpochybně. Ale kolik magických her nabízelo možnost pocitu držení čarodějnické hůlky v ruce? Moc jich nebylo. Ale Sorcery jedním z takových titulů bude.

 

HARRY POTTER VOLUME 2? NE...

 

A copak že Sorcery, kromě toho, že vypadá na kopii jistého studenta školy čar a kouzel, vůbec je? Jedná se o akční adventuru z pohledu třetí osoby, která šlape na Unreal Enginu 3. Pod ruku dostáváme učně čaroděje (zatím beze jména), se kterým máme za úkol se dostat přes různorodé lokace - klasika. Naší zbraní je čarodějnická hůlka, díky níž můžeme kouzlit účiné spelly. Z dosavadního popisu si vážně můžete říci, že se jedná o nějaký spin-off Harryho Pottera a že to zní tak trochu nudně a obyčejně. To by možné docela bylo, ale... pořád je tu to zradné 'ale'. Předtím, než to odhalím, se sluší říci, že hra je exkluzivní pro PS3. Tak. Navazuje vám to na nějakou spojitost? Ano, přesně tak. PlayStation Move. Celá hra je výhradně pro něj, takže jeho vlastnictví je pro hru poviností. A jakým způsobem budeme Movem hru ovlivňovat? Již párkrát jsem zmiňoval onu tajemnou hůlku... ano, právě tu. Lehkým švihnutím + mávnutím můžeme vyvolat kouzlo, které si to okamžitě namíří na naše protivníky. Efektní, snadné a zábavné.

 

KONEČNĚ DALŠÍ HARDCORE MOVE TITUL!

 

Hra byla poprvé představena na E3 2010 při konferenci Sony, která se také skoro celá nesla v duchu PlayStation Move. Veřejnosti byla předvedena ukázka, která většinu lidí v sále (i u PC při streamech) přenesla do doby dětství - no přiznejte se, kdo nechtěl být v ranných dobách čarodějem? Celý gameplay a provedení většinu lidí nadchlo a jako po nadýchání rajským plynem se smáli každé hlášce, co prezentátor vyslovil. Oslnilo to tak trochu i mě a vše podporuje i fakt, že hra bude jeden z mála hardcore titulů pro PlayStation Move. Můžeme dát tedy sbohem TV Superstars a podobným párty-hrám a přejít ke kvalitě, na kterou hráčstvo už nějakou dobu čekalo (pokud nepočítáme úspěšný start nastolený Killzone 3). Grafika vypadá pěkně, až na efekty, pro které bych použil antonymum (obzvláště ohnivé efekty se mi zdají nezajímavé), ale zřejmě se u všech dostupných gameplay záběrů jedná pouze o předčasnou verzi, která je stále ve vývoji. Ono by bylo taky dobré vydat konečně pořádnou hru, která udělá Move nějaké jméno a na kterou se bude delší dobu vzpomínat - neočekávam žádný Uncharted, ale o zážitek stojím. Ikdyž už s podporou Move to o nějakém vypovídá.

 

PŘÍBĚH? VŽDYŤ JE HLAVNÍ POHYB!

 

Přesuňme se ale k příběhu, který se sice nemusí zdát důležitý, ale rozhodně nějakou část v celé hře hraje. Svět je v té době popsán za pomocí Irské mytologie, což je alespoň pro mě další positivum. Jednoho dne se jistá mocná temná čarodějka, která sama sebe přezdívá jako Královnou Nočních Můr rozhodne, že se vykašle na nějakou prachbídnou dohodu s lidmi o spojenctví, a začne náš svět efektivně ničit. K tomu jí dopomohou její poddaní, se kterými budeme zápasit nejvíc, těšit se tedy můžeme na nestvůry podobné goblinům, duchům, kameným obrům a podobně. Cílem našeho nepojmenovaného hrdiny nebude nic menšího, než jen její řázení zastavit a zachránit svět. Díky tomuto popisu se příběh může zdát jako spíše z Bčkové hry, ale ono tomu tak není. Ano, může se zdát obyčejný a klasický, ale to je záměr. Vraťme se zpátky do kouzelnických let, může jednou motto hry říkat. Pokud ale ani příběh nezaujme, je to právě pocit držení čarodějnické hůlky, který všechno kompenzuje. Je to něco, co herní scéna ještě nezažila - a ani se nepokoušejte zmínit Wii verzi Harryho Pottera - ten zřejmě všem už začal po herním zpracování první části Deathly Hallows lézt na mozek. Ale tohle má být něco jiného, něco mnohem zajímavějšího a něco, co nenechá žádného majitele Move chladným. Teď už něco kouzelného chybí jen Kinectu - snad i ten se jednou dočká.

 

NEBUDE 'POCIT' U PLUSŮ OSAMĚLÝ?

 

Ještě, než se přinesu k takové té kritické části bych rád zmínil, co všechno se dá s vaším Move ovladačem dělat. Kromě hůlky dostanete možnost například pomocí něho míchat a pít lektvary - na tomto systému je také pěkně vydět využitá možnost měnění barvy plastické bambulky. Teď ale pojďme pokročit k té části více kritické, a začneme u věty, se kterou jsem tento odstavec chtěl začít. Otázkou stále zůstává, jestli to stačí. Move, grafika, kouzla, příběh, to všechno se zdá býti pěkné, ale je to dost? Některým lidem to nemusí říkat vůbec nic (mám na mysli třeba zastánce gamepadů a FPSek - pro Sorcery nemožná kombinace). Některým to ale zní jako synonymum slova 'sen'. Každý sen má však svou stinou stránku (u většiny se projeví hlavně po vzbuzení) a pokud se o Sorcery jako o snu dá vážně mluvit, měli bychom si tyto neduhy přiblížit. O slabších grafických efektech už jsem mluvil, a tak ze svého kyblíku kritiky vyberu třeba otázku herní doby. Velmi diskutovaný nešvar současných her, a diskuze se nepářou ani s toutou akční exkluzivitou. Mluví se o cca. 8-10 hodinách, což je sice pěkné, ale osobně se bojím absence znovuhratelnosi, a to z jednoho prostého důvodu. Sice máchání Movem na první pohled vypadá zábavné, ale jak se tento názor za cca. 5 hodin změní? Podle mě docela dost a tím narážím na další položku, které se bojím - stereotypu.

 

BRZO DALŠÍ INFORMACE? TO SOTVA!

 

Pokud bych měl v mém kyblíku hrabat dál, obával bych se obzvláště změny jména. Troj-áčkové tituly si s tímto problémem netykají, ale ty druhořadé, tzv. dvoj-áčkové se s ním znají osobně. Abych zůstal u Move titulů, zmíním například Heroes on the Move, jehož jméno bylo zřejmě změněno jen a pouze pro větší reklamu Move. Současný název PlayStation Move Heroes trochu nevystihuje náplň hraní a zavání již zmíněnou komercí. Ne, že by to byl nějaký světaborný problém, ale vadilo by mi to. PlayStation Move Magic Wands? Ani bych se nedivil. To, co však opravdu stojí za ironické odfrknutí, jsou informace o hře. Co jsme se zatím dozvěděli? Nic. Pro pochopení se vraťme na E3, kde prezentátor (Christian Busic) svojí úkazku hry ukončil větou "We're going to have a whole lot more Sorcery to show in a future...". Ikdyž gramaticky moc nedává význam, o pravosti se nedá ani diskutovat. Poslední informace byly zveřejněny zhruba před tři-čtvrtě rokem, a to věci, které nás jako hráče zajímají ze všeho nejmíň. Nastalo opravdové ticho kolem titulu a jediné, z čeho jsme se mohli něco dozvědět nebo získat screenshoty, byly dvě videa z hraní - již zmiňovaná předváděčka na E3 a trailer, který se od ukázky z E3 lišil maximálně tak v kratší době, klukem, na kterém je ukazována přesnost Move a herním náčiním (místo Navigation Controleru nám kluk ovládal čarodějě pomocí Sixaxisu). To je vážně málo. Díky tomu se ani nedivím, že většina z vás, čítajících tento článek, slyšela o hře poprvé nebo na ní zapomněla. A tak titul zřejmě ztrácí i zbytek hráčů, což je pro něj rozhodně špatně.

 

"POJĎ, BOBE, JEŠTĚ JIM TO ODLOŽÍME!"

 

Pokud se vám to zdá jako pěkný průšvih, poslouchejte dále. Toto divadlo má totiž nesmělé pokračování, které o kvalitě titulu trochu protiřečí. Tvůrci si debat na téma 'Moc toho nevíme' a 'Všechny informace k Sorcery - zn. dva řádky' všimli a ujistili nás, že se nějakých detailů v dohledné době dočkáme. V té době ve mě svitl malý plamínek naděje, že přece jenom tak zapomenutá hra to nebude. Odpovědí my byl vichr o síle 300 Km/h, a šance, že můj plamínek tuhle větrnou bouři ustaje, byla asi tak velká, jako že Diablo III vyjde opravdu v den plánovaného vydání. Místo slibovaných 'detailů' jsme se pouze dozvěděli to, že hra byla odložena z původně plánovaného léta 2011 na podzim pozdější doby. Musel jsem se zasmát. Ironicky zasmát. Tohle byly ty slibované detaily. Jediné, co jsem se dozvěděl, bylo to, že mi bude ještě nějaký ten pátek Move ležet v krabičce pod postelí zaprášené prachem, a že ani sebeméně vyjimečný druid z WoWka naději neoživí. Je to vážně směšně a důvod, proč mi to tolik vadí, není to, že neuvidím nějaké ty gameplay záběry ještě před vydáním hry, ale že si nebudu jistý tím, jestli do Sorcery vážně jít. Proč nezůstat u Wii verze Harryho Potetra, který měl alespoň malou propagaci a o kterém se něco víc vědělo už dva měsíce po oznámení? Proč? Trochu mi hlavou pluje odpověď 'Protože si to Sorcery zaslouží', ale tím si nejsem až tak jistý. Ono, The Fight také vypadalo v prvních záběrech dobře, a všichni víme, co z toho vzniklo. Nechci předčasně hru natolik kritizovat, ale můj index očekávání je díky tomuto jen 6/10.

 

Pokud někdo z vás neviděl část předváděčky Sony se Sorcery, má možnost to napravit.

 

 

<object width="480" height="390"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/jYXE5dxYkcQ?fs=1&amp;hl=cs_CZ"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/jYXE5dxYkcQ?fs=1&amp;hl=cs_CZ" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="390"></embed></object>

 

NEHÁZEJME UŽ TEĎ FLINTU DO ŽITA...

 

Shrnutě, Sorcery je určitě velmi zajímavým titulem, který už teď vykopává hernímu pohybovému Potterovi hrobeček. Otázkou však zůstává, o kolik ho předčí. To neví nikdo z vás, to neví nikdo na celém světě, a kdyby to někdo věděl, určitě bych to tady zmínil. Jenže tak tomu není. Žádné informace nejsou, je naprosté sucho, a herní poušť je slabým pojmem. Já osobně si počkám na první recenze a až potom budu přemýšlet o teoretické koupi, kvůli již několikrát zmiňovanému nešvaru. Každopádně, kvalitní hardcore hru pro Move by se už hodilo vydat. Kouzlit, míchat, pít a znovu kouzlit nemusí znít jako zábava pro každého, ale alespoň za zkoušku to stojí. Tím bych rád vyvrátil to, že jenom kritizuji vývojáře, právě naopak. V tomto ohledu jim plně věřím, a že zatím ohledně Sorcery mlčí... no, je to jejich věc. ;)

 

Otázka: Jak Sorcery vnímáte vy?

Reklama
Reklama

Uživatelský článek

Uživatelský článek se řídí pravidly webu. Obsah vytvořený nebo nahraný uživateli v žádném případě nevyjadřuje názor provozovatele. Za obsah stránek vytvořený nebo nahraný návštěvníky neneseme žádnou odpovědnost.

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama