proc-miluji-a-nesnasim-skyrim
Blogy čtenářů Článek Proč miluji a nesnášim Skyrim

Proč miluji a nesnášim Skyrim

Skyrim se stal jednou z nejdiskutovanějších her posledního roku. Pokračování ságy The Elder Scrolls dostalo pozitivní a i velmi negativní reakce. Já…

Reklama

Skyrim se stal jednou z nejdiskutovanějších her posledního roku. Pokračování ságy The Elder Scrolls dostalo pozitivní a i velmi negativní reakce. Já se pokusím zkombinovat obojí.

 

Fenomén

Skyrim mě během prvních 2 hodin dostalo svým ohromným světem. Nemyslím jen ten fyzický, mám na mysli pokračování různých frakcí, mytologie, texty a mnoho předmětů a nějakých flashbacků zpět. Do knce minulého roku jsem měl nahráno přes 120 hodin hry a hra mne prostě dostala vším vyjmenovaným a hlavně vtípkami na internetech. Tam se objevili miliony obrázků, stovky videí a Skyrim se stal fenoménem. A ten fenomén byl zábavný, hrát a přitom na telefonu koukat na 9gag a další meme servery kde těch obrázků je spousta.

<iframe width="560" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/ZPllpzxmM5k" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

 

<iframe width="560" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/HQOt3A34JGU" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

 

 

Proč teda Skyrim mít rád?

[1]Hra má oproti poslednímu TES úžasnou atmosféru a grafiku a ozvučení. Dabéru už konečně není 15 a ikdyž Soundtrack má všehovšudy 5 písniček, nikdy se neoposlouchají. Ve hře máte poměrně zajímavé questy, obzlávšť když hrajete za nějakou gidlu. O tom jak končí příběh si nejsem jistej, čeká totiž na mne odlet do poslední mise. Hlavní linka není moc zajímavá, jde o hezké pozadí pro ůžasné side questy. Mnoho zápisků, zpráv, knih je také zajímavý důvod proč hru hrát. Nebýt například tohodl, DA2 bych jentak nedohrál.

[2]Lokace jsou další zajímavou "výzvou". A slovo výzva používám proto že tu najdete stepy, lesy, planiny, bažiny, a zasněžené skály. Pak samozřejmě různé osady, doly, městečka, věže kempy nebo i čarovná místa v různých kamenech( negooglovat, spoiler). Tahlo rozmanitost v krajinách Vám i pomůže k Vašemu progresu se učit různé taktiky a dobré používání kouzel. Já se třeba dobé lukostřelby učil díky lovu zvěře a StormCloaků kde jsem je z kopečku velmi rád upozorňoval šípem kde maj koleno. :)

[3]Frakce jsou dalším tahákem jak jsem předtím zmínil. Na pozadí příběhu dragonborna se odehrávat boj mezi Imperiály a Stormcloaky také to jak Companionští vlkodlaci bojují se Silver Hand, jak zastánci matky noci- Dark Brotherhood bojuje za svojí víru proti všem kteří kazí jejich balanc světa a jak zlodějíčci jsou principiálně proti všem. Máme tu i frakce které s nikým nesoupeří a nic nikomu nedělají, to jsou bardi a mágové Winterholdší jenom hledají knihy a artefakty.

[4]Gameplay je vybalancovaný na poměry že si můžete jít kam chcete takže si hru může užít i začátečník. Systém skillů, spellů a inventáře je jednoduchý a povedený. Mě se třeba použití souhvězdí velmi libí a je to dle mne jedna z nejhezčích věcí v celém žánru RPG protože to tu ještě nebylo.

 

Proč by Skyrim člověk rád neměl?

[1] Grafika je hezká ale pouze tam kde se předpokládá že budete koukat. Ta úvodní krajinka s vodopádem a výhled když se poprvé objevíte v zemích Skyrimu je hezký ale jakmile se dostanete kompletně mimo quest zónu už to tak hezké nebude. Engine je velmi starý ale stejně jako Unreal, dá se zněj toho dost vytáhnout. Questy jsou zajímavé, máte hodně druhů ale rády se opakují. Je to samozřejmě díky jejich množství ale to byla první věc která mě omrzela takže jsem opravdu jenom chodil po lesích a lovil čarodejnice, stormcloaky, zajíčky a pavoučky.

[2] Výzva se dá také použít s upozorněním na hory. Cestovat někam do hor pro quest je peklo protože nemáte nikdy zobrazenou správně cestu. A vývojáři hry natolik odklákli že hezké jsou jenom na pohled na mapě. Obzvlášť jde vidět odfláknutost když jedete na svém koníčku. Štve mne že neexistuje v lese nějak hiding spot jako křoví ze kterého bych mohl lovit nezpozorován. Příroda je taková mrtvá a ačkoli tam jsou zajíčci, nepřipadáte si ani jako ve stromovce a celkově to vypadá jako když vývojář který to designoval les neviděl.

[3] Jak jsem napsal, příběh by měl být před pozadím té války o Skyrim. Ale skutek utek. Ono dát taky hlavní storyline o délce 3-4 hodiny je ubohost když si vezmete jak FPS hry dnes slovo singleplayer zneužívají na tři pořádné dialogy a milion spawnpointů. Side questy sice hru zachraňují ale takto by to být nemělo. Například v posledním Batman Arkaham City máte úžasný hlavní příběh a stejně dobré side questy a tak se Vám v hlavě uloží obrázek hry tak že nevíte co bylo hlavním úkolem a co ne vzhledem ktomu že to tak pasuje. Ve skyrimu si odnesete to že SP je nudný a nezajímavý. A to by u té "nejlepší" RPG série přece být nemělo, ne? V tomhle si i Oblivion vedl líp když jste hledali následníka trůnu...

[4] Hra je hratelná, ne že né ale není to ani na těžkou obtížnost výzva. Tentokrok je dle mě ústupek nezkušeným hráčům. Pravdou je že díky otevřenosti všech questů hned na začátku narazíte na pár obtížnějších ale těch je jenom pár. Také mě upřímně štve že když vejdete do tisíc let neobydlené jeskyně máte rosvícené svíčky, proč je nemůžu zapalovat já. Tohle vlastně řešit nebudu, to jsou prkotiny od kterých tu máme článek pana Vávry :).

 

Je mi jasné že si můžu často ve výrokách o skyrimu oponovat, ale hra je tolik rozporuplná že to jinak vlastně nejde. Doufám že tímto výkřikem jsem si zase vyril nějakou brázdu do těch internetů....

 

Reklama
Reklama

Uživatelský článek

Uživatelský článek se řídí pravidly webu. Obsah vytvořený nebo nahraný uživateli v žádném případě nevyjadřuje názor provozovatele. Za obsah stránek vytvořený nebo nahraný návštěvníky neneseme žádnou odpovědnost.

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama